[Xp] Foutmelding!

Pagina: 1
Acties:

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Hey Tweakers

Ik heb mijn pc nu voor een half jaar. Alles draaide goed behalve dat ik een keer alles opnieuw heb moeten instaleren. Nu begon mijn pc gisteren in 1 keer allemaal foutmeldingen te geven en steeds uit te vallen. Volgens het error report dat win geeft als je pc weer is opgestart ,zou het aan een device driver liggen!

Dus ik dacht na laat ik alles dan maar opnieuw instaleren. Dus ik de belangrijke bestanden naar een andere partitie gekopieerd en toen laten booten op de cd-rom. Hij begon toen met het formateren van de partitie. Dat ging allemaal goed. Totdat hij kwam bij het gedeelte dat hij bestanden van de cd-rom naar de pc ging kopieren. Hij begon toen meldingen te geven dat hij sommige files niet kon kopieren. Ik ben toen opnieuw begonnen in door nu alles te instaleren via de brander. Maar dit liep ook niet goed toen je eenmaal in het gedeelte kwam waar je de info van win ziet.

Ik ben toen weer overnieuw begonnen en toen liep alles goed ,maar toen viel hij in 1 keer weer uit doordat mijn schijf beschadigd zou zijn zou zijn. En hij heeft toen daarna ook nog gewoon meldingen gegeven dat hij moest stoppen omdat er anders schade veroorzaakt kon worden. En dat ik dan alles in de bios uit moest zetten van Caching en schaduwkopieen. ik heb dattoen gedaan maar dat werkte ook niet. En iedere keer als ik het nog een keer probeer dan stopt hij nog eerder als eerst. Hij komt nu zelfs nog niet eens meer door het eerste gedeelte van de instalatie heen. Waar hij kopieen maakt naar de hdd.

Ik heb het toen op een andere schijf geprobeerd ,maar ook daar krijg ik de foutmeldingen dat hij bepaalde files niet kan kopieeren!

Ik heb het dus op andere schijven geprobeerd andere cd-rom drive ,extra koeling en ook de cd schoongemaakt ,maar niks helpt!

Dus nu is mijn vraag weet iemand hoe ik dit op kan lossen??? Of heeft iemand anders dit probleem ook? Ik vind dit namelijk heel vervelend omdat mijn pc namelijk nog maar een half jaar oud is en ik heb hem op een compu beurs gekocht dus ik vertrouw die mensen niet zo kwa garantie enzo! En omdat ik zondag op vakantie ga hoop ik dit voor dat ik weg ga opgelost te hebben ,want anders zit ik helemaal in de stress op vakantie!

Alvast Bedankt

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Heb je wat meer systeem info (specs)?

Wat voor moederboord?
Processor ziet er naar uit als AMD 2200+
Video lijkt op GF4 256MB
80GB schijf
Enige andere PCI kaarten? (geluid, network, modem, etc)
CD-Rom, CD-RW, DVD, of iets anders?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Freakaz0id

RC Geek

Kapot moederbord was mijn 1e ingeving

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is volgens mij al heel vaak langs gekomen, waarschijnlijk brak of kapot geheugen.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zijn misschien je kabels verrot ofzow :? Daarnaast heb je bets kans dat de drivers van je cd/dvd drives kaput zijn. Dus ff die opnieuw installeren en dan kijken of het werkt.

PS> Probeer Memtest eens, kan ook een geheugen grap zijn :w

[ Voor 34% gewijzigd door Notna op 26-07-2003 15:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Device Manager

Device Manager

Freakaz0id schreef op 26 July 2003 @ 15:34:
Kapot moederbord was mijn 1e ingeving
Dit kan eigenlijk van alles zijn. Kan ook geheugen, processor, en zelf heb ik zoiets meegemaakt met een kapotte dvd-rom in mijn systeem (en ik was niet eens aan het installeren vanaf die drive).

• mark10123

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Ik heb een: AMD Athlon K7 2200 Xp+
Geforce 4 Mx-440 128 Mb.
512 Mb. Ram
80 Gb. Schijf Maxtor 7200 Rpm. 2Mb. Cache
Creative Live 5.1 kaart
WinTv kaart
Pcmcia Reader En da was het!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Device Manager

Device Manager

Het zou de moeite waard zijn om een voor een bepaalde onderdelen uit te sluiten. Het makkelijkst is om eerst engie kaarten in je pcmcia reader te verwijderen. Als dat niet helpt, verwijder je WinTV kaart (en misschien gelijktijdig ook je SBLive). Als je dan nog steeds problemen hebt, (daar je 256MB in je sig noemt, maar 512 momenteel hebt, ga ik ervan uit dat je 2 x 256mb hebt) verwijder 1 dimm, en probeer een installatie. Zo nodig verwissel je dimms, als je nogsteeds problemen hebt.

Als dan nog steeds problemen, is het de moeite waard om je processor te reseaten (meestal handig als je wat koelpasta beschikbaar hebt). Als je dan nog steeds problemen hebt, zou ik zoeken naar een diagnostics voor je harddisk en processor/geheugen. Als er iets fout wordt gevonden met je processor of geheugen, hou dan wel in je achterhoofd dat het ook je mobo zou kunnen zijn, daar beide van die onderdelen in je mobo gaan/steken.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hoeveel bankjes geheugen heb je? En zijn die allemaal gelijk aan elkaar, hebben ze altijd goed gewerkt met elkaar?

Ik heb het ook zo van de ene op de andere dag gehad hoor, op mijn ouders' pc. Twee geheugenbankjes en ze hadden altijd goed met elkaar gewerkt, totdat opeens Windows 2000 bij hen niet verder kwam dan het bootscherm. Auw. Installatie gaf bij het kopiëren van bestanden problemen, omdat hij daarbij naar het geheugen moest schrijven; en de overgang van van bankje 1 naar bankje 2 ging niet goed, en plof daar hing ie weer. Ook cdromdrives getest, windows CD gewantrouwd, maar het bleek dus dat opeens de twee reepjes geheugen het niet meer met elkaar konden vinden. Zomaar ineens.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Misschien zou het toeval zijn, maar toen mijn PC spontaan uit ging vallen was het volgende aan de hand:
Het fannetje dat ik de voeding zit ging op een gegeven moment een beetje van het asje aflopen en wiebelde daardoor wat... Heb je nou niet echt snel erg in aangezien dat ding aan de achterkant zit...
Ik kwam er na een tijd dus pas achter omdat je PC ineens op onverklaarbare momenten uitviel. Wat gebeurde er nou... door wat stof en het niet zo jofele fannetje liep het fannetje wel eens vast.... voeding dus te warm.... beveiliging wordt actief.... spanning er af.
Heeft me ook een paar dagen gekost eer ik er achter kwam dat het aan het fannetje lag.

Nieuw fannetje in de voeding gezet en probleem verholpen.

Zou toeval zijn als je dit ook hebt, maar ff een blik op je fannetje werpen kan geen kwaad.

• mark10123

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Device Manager schreef op 26 July 2003 @ 17:15:
Het zou de moeite waard zijn om een voor een bepaalde onderdelen uit te sluiten. Het makkelijkst is om eerst engie kaarten in je pcmcia reader te verwijderen. Als dat niet helpt, verwijder je WinTV kaart (en misschien gelijktijdig ook je SBLive). Als je dan nog steeds problemen hebt, (daar je 256MB in je sig noemt, maar 512 momenteel hebt, ga ik ervan uit dat je 2 x 256mb hebt) verwijder 1 dimm, en probeer een installatie. Zo nodig verwissel je dimms, als je nogsteeds problemen hebt.

Als dan nog steeds problemen, is het de moeite waard om je processor te reseaten (meestal handig als je wat koelpasta beschikbaar hebt). Als je dan nog steeds problemen hebt, zou ik zoeken naar een diagnostics voor je harddisk en processor/geheugen. Als er iets fout wordt gevonden met je processor of geheugen, hou dan wel in je achterhoofd dat het ook je mobo zou kunnen zijn, daar beide van die onderdelen in je mobo gaan/steken.
Mijn SCHATJE werkt weer! Ik wil daarom Device Manager heel erg bedanken voor zijn hulp! Ik heb namelijk 1 Ram module eruit gehaald zoals hij zij en nu werkt ZE weer! THX! Ik zal ff een pic posten van hoe ZE eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=217579

Pagina: 1