Toon posts:

[IBM Aptiva 242] Geheugen toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bij een kennis XP installeren op zijn Aptiva. Er moet hiervoor echter wel geheugen worden toegevoegd aan het systeem. Ik dacht me echter te herinneren dat je met die kut-IBM systemen apart geheugen moet aanschaffen? Of kan ik simpelweg de standaard-dimms gebruiken?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

IBM staat er idd bekend om, om zich niet aan hun eigen standaarden te houden :+
Maar, met geheugen denk ik dat het wel losloopt. Het enige probleem dat je zou kunnen hebben is dat je er moeilijk bijkomt en/of dat je low-profile geheugen nodig hebt (ik ken de aptiva 242 niet, dus pin me er niet op vast).

En natuurlijk bij de winkel waar je het geheugen haalt, vragen om een geld-terug-garantie. Dan weet je zeker dat je het gewoon terug kan brengen als het niet past (vgs mij zijn winkels dit trouwens verplicht...)

日本!🎌

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je een in plaats van de kutten hier eens de moeite nam naar www.ibm.com te gaan en daar je volledige modelnr in te voeren- daar vind je de nodige spec :Z

* dion_b heeft toevallig ook een Aptiva uit deze reeks staan en kan melden dat gewoon EDO met max 16Mb chips (dus 32MB modules) prima werkt

/lui/volstrekt onnodig flamerig - dicht :/

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.