• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Wat vinden tweakers van de mobile telefoon modellen van tegenwoordig..

Ik vindt persoonlijk zelf dat ze allemaal op elkaar gaan lijken en oer saai worden..er komt dan wel inovatie kwa techniek maar qua uiterlijk is het om te huilen..

kijk maar eens naar Nokia..je ziet echt bijna geen verschil meer tussen een 6100,6610,6220(3de kwartaal 2k3)..terwijl vroeger met de 6210/5110/8210 al meer vooruitgang was qua stijl..

Moterola, Siemens en Sony Ericsson komen ook wel met wat nieuws kwa uiterlijk maar die trekken mij ook allemaal niet..

Zal wel leuk zijn als consumenten eens modellen mogen ontwerpen voor bepaalde telefoon producenten..of iets verzinnen dat je je telefoon een eigen style en vorm kan geven (naast covers)..

edit: een telefoon laten ontwerpen aan jou eigen wensen zou echt perfect zijn..dus ik wil klein..zoveel gram,blauw,met tril alarm..geen camera enz

[ Voor 22% gewijzigd door Kev0867 op 26-07-2003 14:57 ]

Verwijderd

Ik vind dat er teveel onnodige functies op komen te zitten... neem een voorbeeld aan de Nokia. Deze heeft een zoeklamp, fotocamera... etc. Ze noemen het toch nog een GSM maar het is meer een zwitersmes (alles erop en eraan)

Hoelang duurt het nog voor er een aantal messen en vijlen uit je GSM komen... :?

• Dennis
  • Laatst online: 17:13
Ik ben het totaal niet met je eens. Er is wel degelijk innovatie, nu de laatste tijd met camera's en grote kleurenschermen. UMTS telefoons komen er nu ook aan.

Ik vind het ook zwak dat je alleen naar Nokia kijkt... maarja.

• Kev0867
ddc: het gaat kwa uiterlijk..dus style wat ik beschrijf en niet de techniek

• AtHomer
  • Niet online
Kijk eens naar de Nokia 3650 dan :). Of de Orange SPV.

En voor mij geldt: hoe meer functies hoe beter!

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je haalt nu natuurlijk alleen Nokia aan, een merk wat door de consument zichzelf gedwongen voelt snel met nieuwe, geavanceerdere toestellen op de markt te komen.
Kijk eens naar het verschil tussen de 8210 en de 7250 om maar wat te noemen, is toch wel een aardig verschilletje. En je hebt natuurlijk ook nog de aparte modellen als de 3650, de 5100 enzo...Er is nog wel wat diversiteit te vinden bij Nokia hoor.
En kijk eens naar merken als Sony Ericsson, of Samsung.
Het zijn misschien toestellen die iets minder aanslaan bij het publiek als die Nokia's die te vroeg op de markt zijn gekomen en daarom niet goed functioneren, maar bijna iedereen (of lees anders in ieder geval de meeste jeugd) wil nou eenmaal een Nokia.

Ik zelf ben van de 7650 afgestapt, en heb ff heftig geinvesteerd en een SE 610 gekocht.
Kost wat, maar dan heb je ook wel een heel heftig toestelletje...

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

wizza

/dev/null

Ik vind dat de telefoon industrie terug moet naar z'n corebusiness : telefoon's produceren! ;)

Gewoon heel simpel een niet al te grote telefoon, wellicht in een aantal smaken qua kleur, 1 tm 9 en * # toetsen klaar! :)

Al die crap van wap/utms/gprs/bleutooth/3000 games/video camera/office pakket/foto camera/100 hertz 32 bit kleuren display blaalalalalala is allemaal wel van de pats, maar naar mijn idee toch wel enigsinds overbodig!

Daarom is die reclame van ??? (een telefoon abbo. boer dacht ik) wel heel erg gaaf van die gast die enorm zit op te scheppen over zn telefoon, en dat z'n gesprekspartner vraagt: joh? doe je er ook nog wel eens wat mee?

Ik vraag me idd af die opties wel nodig zijn .. en of ze uberhaubt wel gebruikt worden.

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• AtHomer
  • Niet online
wizZa schreef op 26 July 2003 @ 14:56:
Ik vind dat de telefoon industrie terug moet naar z'n corebusiness : telefoon's produceren! ;)

Gewoon heel simpel een niet al te grote telefoon, wellicht in een aantal smaken qua kleur, 1 tm 9 en * # toetsen klaar! :)

Al die crap van wap/utms/gprs/bleutooth/3000 games/video camera/office pakket/foto camera/100 hertz 32 bit kleuren display blaalalalalala is allemaal wel van de pats, maar naar mijn idee toch wel enigsinds overbodig!

Daarom is die reclame van ??? (een telefoon abbo. boer dacht ik) wel heel erg gaaf van die gast die enorm zit op te scheppen over zn telefoon, en dat z'n gesprekspartner vraagt: joh? doe je er ook nog wel eens wat mee?

Ik vraag me idd af die opties wel nodig zijn .. en of ze uberhaubt wel gebruikt worden.
Er zullen altijd wel wat functies op zitten die je niet gebruikt natuurlijk, maar andere mensen gebruiken die functies misschien weer wel heel veel.

En als je niet van al die extra's houdt kun je gelukkig altijd nog een simpel toestel kopen zoals de Nokia 2100 ofzo, alleen bellen en sms'sen en that's it.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:35

Metten

ik hou het graag simpel

Die dingen worden nog steeds gemaakt hoor. Kijk maar naar de Nokia 3410 of de Sony-Ericsson T100 |:( Je bent heus niet verplicht om een 7650 of een P800 te kopen ;)

En dat telefoons steeds meer op elkaar gaan lijken? Is gewoon niet waar. ik vind nokia's onderling minder op elkaar lijken dan pak-em-beet 3 jaar terug en dan moet je natuurlijk geen telefoons in de 6xxx serie met elkaar gaan vergelijken, want dat die op elkaar 'lijken' is logisch. Zet voor de grap eens een 3300, een 5100, een 6100 en een 7650 naast elkaar. Lijken die op elkaar??

• Brede P
Ik gebruik het wappen/inetten op mijn Ericsson 610 vrij regelmatig ja.
Die fotocamera is in het begin heel gaaf, maar dat heb je vrij snel gezien.
De agenda uit mijn oude 7650 was ook wel ideaal, heb bij die 610 nog niet gekeken wat ik er allemaal mee kan...
Kijk, de een neemt voor alles een apart apparaat, maar ik gebruik amper een agenda, dus waarom zou ik een dure organizer aanschaffen als ik een telefoon kan nemen, die ik toch altijd bij me heb, waarop ik die aantekeningen ook kan maken?!?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:35

Metten

ik hou het graag simpel

die opties worden btw best wel gebruikt. Sommige mensen vinden het belangrijk, anderen willen alleen bellen. Stilstand is achteruitgang, maar niemand verplicht je met je tijd mee te gaan hoor ;)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Bij mij is het bij dit soort gadgets altijd zo dat ik ze heel even gebruik en dan eigenlijk nooit meer. Een beetje zoals de extra's op een DVD, die kijk je 1 keer en dan heb je dat ook wel weer gezien, onnodige ballast.

Heb liever een telefoon die het een tijd lang goed doet en die stuiter vast is (wat hou ik toch van mijn M35i), dan een telefoon die na elke keer vallen eerst weer naar de dealer moet, omdat er nou perse zoveel extra's op moesten bij zo weinig gewicht dat er niet op kwaliteit is gelet.

Het moet allemaal zo klein mogelijk met zoveel mogelijk. Een camera is wel leuk, maar de kwaliteit is dermate slecht, dat ik dan wel mijn digicam altijd mee neem. De PDA-functies zijn niet uitgebreidt genoeg, dus zijn ook die zinloos (zelf heb ik een PDA, maar gebruik hem nooit, vind het niet echt handig werken). Grote kleuren schermen, ik vind een paar regels groot genoeg hoor, en kleur, ach, maakt mij wat uit, als het maar beld en de geluidskwaliteit en ontvangst goed is.

Verder ben ik het oneens met de topic starter, ik zie de laatste tijd toch heel wat afwijkende moddeltjes tegenkomen, het worden er volgens mij juist steeds meer.

Ceci n'est pas une signature!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 19:37
Wat ik wil in een telefoon:
bluetooth,
"groot" 4096 kleuren display,
stevig en krasvrij,
leuk ontwerp.
Gewicht en grootte vind ik niet belangrijk, zolang ie maar in mn broekzak past. Denk dat een T610 voor mij een goeie is. Ik heb nu een s55 (van mijn broer) en een t68i, en allebei is wel wat op aan te merken wat deze punten betreft.

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb laatst de Ericsson T600 gekocht. Da's nou een mooi voorbeeld van wat ik belangrijk vind aan een telefoon:

klein
licht
eenvoudig
je kunt er mee bellen
en sms'en (T9 is wel een must)

WAP, UMTS, GPRS en al die geintjes hoeven van mij niet. Je gebruikt ze zelden. Kleurenscherm vind ik wel duidelijker dan mono maar ja, dat is (nog) niet te combineren met mijn eerste eis: klein.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

wizZa schreef op 26 juli 2003 @ 14:56:

Ja, en dan neem je ook maar gelijk een organizer, een digicam, een zaklamp, een buzzer, een laptop enz enz mee om diezelfde functionaliteit te evenaren.
Er wordt gewoon steeds meer van telefoon naar organizer gegaan, en ik vind dat een mooie ontwikkeling, mits er nog iets gedaan wordt aan snelheid waarmee je kan tikken (T9 is al een heel eind op weg :) ). Bespaart ruimte, kost wat meer, maar dan heb je ook wat...

• Brede P
Dr_Frickin_Evil schreef op 26 July 2003 @ 15:13:
Wat ik wil in een telefoon:
bluetooth,
"groot" 4096 kleuren display,
stevig en krasvrij,
leuk ontwerp.
Gewicht en grootte vind ik niet belangrijk, zolang ie maar in mn broekzak past. Denk dat een T610 voor mij een goeie is. Ik heb nu een s55 (van mijn broer) en een t68i, en allebei is wel wat op aan te merken wat deze punten betreft.
Absoluut een aanrader hoor, dat toestel...
Ik heb hem los gekocht, ik was echt helemaal verliefd op dat toestel toen ik hem voor het eerst in handen kreeg.
Weg met de 7650, die T610 is echt geweldig....

• F-Wee
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06-2025

F-Wee

vreemd, hier stond toch iets??

TheRitz schreef op 26 July 2003 @ 15:14:
Ik heb laatst de Ericsson T600 gekocht. Da's nou een mooi voorbeeld van wat ik belangrijk vind aan een telefoon:

klein
licht
eenvoudig
je kunt er mee bellen
en sms'en (T9 is wel een must)

WAP, UMTS, GPRS en al die geintjes hoeven van mij niet. Je gebruikt ze zelden. Kleurenscherm vind ik wel duidelijker dan mono maar ja, dat is (nog) niet te combineren met mijn eerste eis: klein.
;) Nou Ritz, daar kan ik het wel mee eens zijn. Overigens voldoet de samsung sgh-a 800 ook goed aan mijn eisen. Zeker nadat ik het dingetje uit de verpakking heb gehaald en direct de optie alles verwijderen heb gebruikt. Geen ellende met plaatjes, beltoonterreur en sms-reclame-spam meer. En hij is klein genoeg om niet in de weg te zitten. (en het kleurtje is al helemaal niet belangrijk voor mij. zilvergrijs doet het ook goed om in het donker te vinden....)

Ouwe troep en veel geduld geven uiteindelijk alsnog een burnout.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-02 12:28
Ik vind het niet erg dat Nokia (en andere in mindere maten) zo nodig van die {voor mij} kindertelefoons als de 7210 er bij wil doen, maar zorg dan wel dat je in ieder geval nog een paar gewone toestellen hebt. De 6310i vind ik bijvoorbeeld een erg mooie telefoon, alleen iets te groot voor mij. Maar dat is bijna het enige toestel dat Nokia in het zakelijke segment heeft, en die begint nu ook al aardig achterhaald te worden. Een opvolger heb ik nog niet gezien, alleen maar trendy kindertelefoons met onhandige toetsenborden, onhandig formaat en accessoires met een levensduur van een eendagsvlieg. En de 6100 / 6610

Als ik eens goed kijk zie ik ook dat andere merken niet zo veel meer hebben op zakelijk/degelijkheid/'normaal' gebied, als je geen uitklap fone wilt. Siemens heeft bijvoorbeeld met de S55 ook -naar mijn idee- de verkeerde weg ingeslagen, door hem toch iets meer trendy te maken dan de vorige S-serie. Had niet moeten gebeuren. Daar hadden ze juist de M-serie voor moeten gebruiken, die behoort wat meer trendy te zijn.

Maar ook de nieuwe designs van het afgelopen jaar spreken me totaal niet meer aan. Behalve de 6100/6610 dan. De rest ziet er meer uit als een pats-apparaat, dan als een functionaliteitsapparaat. En dat gaat bij de huidige designs mijn inziens verloren, de functionaliteit en de degelijkheid. Heb eens een 7210 in m'n handen gehad, maar dat werkt toch voor geen meter man... Laat ze inplaats van die designtjes maar fijn nieuwe features ontdekken, ik kan er nog genoeg opnoemen. Maar goed, ik denk dat 90% van de jeugd een mobieltje heeft, en 50% daarvan koopt elk jaar een nieuwe. Dan zou je ook gek zijn als fabrikant om je niet op die markt te richten jammer genoeg...

[ Voor 30% gewijzigd door Rickbv op 27-07-2003 01:13 ]

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Koop een 8850 (2e hands) :)
Niet al te veel functies, maar echt een supergeil ding :9~

PB 3.2

Verwijderd

Ik vind ook hoe meer functies hoe beter, het enige wat ik nog mis is een GPS systeem in mijn telefoon, zou wel een uitkomst zijn.

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 16:20
"Hoe meer, hoe beter" gaat in mijn ogen niet op. Wat gebuik je nu werkelijk allemaal? GPRS oid. is leuk maar hoevaak gebruikt? Evenzo met WAP, leuk voor een keer maar voor veel- en eenvoudig gebruikt mij nog te duur en te onvriendelijk.

Heb net een vaderlandse Philips Fisio 825 gekocht, bevalt uitstekend. Licht met 77 gram, 400 uur standby (150 uur spreektijd), 4096 kleuren display, bluetooth, etc. Gewoon wat ik gebruik, degelijk, licht, leuk design en lang bij. Enige nadeel is wellicht het ontbreken van een vloedgolf aan accessoires en downloadables.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Ik heb net een m55 van siemens gekocht, moet zeggen fijn telefoontje niet groot, licht en kleurenschermpje erin. Standaard functies zitten er wel allemaal in maar vind de functie om ff mijn e-mail te kunnen checken toch wel heel errug handig. Die dynamic lights functie heb ik wel direct uitgeschakeld dat vond ik echt veel te veel patser-gehalte.

Geheugen wat erin zit vind ik ook wel fijn, moet nog een data-kabeltje aanschaffen maar toch wel aardig dat je er ook nog wat in kwijt kunt (1,6 mb aan onzin als je wil). Maar de mensen die klagen dat een telefoon teveel functies krijgt vind ik wat krom geredeneerd. Ik bedoel je bent niet verplicht om het nieuwste toestelletje te kopen met al die functies. Koop een siemens a50, sony-ericson t-100, of gewoon een simpele nokia 3310 die je nog overal ziet.

• Dreamer
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

AtHomer schreef op 26 July 2003 @ 14:52:
Kijk eens naar de Nokia 3650 dan :). Of de Orange SPV.

En voor mij geldt: hoe meer functies hoe beter!
voorbeeldje nokia 5100

zaklamp, temperatuurmeter (die niet eens klopt), decibel meter dit zijn dingen die ECHT onnodig zijn en je gewoon niks aan hebt.

Voor mij geldt: de duurzaamheid, uiterlijk, en hoe lang gaat hij op 1 accu mee. antwoord nokia 6100 :P
Ik vind ook hoe meer functies hoe beter, het enige wat ik nog mis is een GPS systeem in mijn telefoon, zou wel een uitkomst zijn.
Als je een telefoon wilt hebben zo groot als een dvd schijfje kan het. Ze moeten eerst zorgen dat van die schijfjes afkomen en in een chip kunnen plaatsen.

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamer op 27-07-2003 13:29 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

dreamer schreef op 27 July 2003 @ 13:27:
[...]

voorbeeldje nokia 5100

zaklamp, temperatuurmeter (die niet eens klopt), decibel meter dit zijn dingen die ECHT onnodig zijn en je gewoon niks aan hebt.

Voor mij geldt: de duurzaamheid, uiterlijk, en hoe lang gaat hij op 1 accu mee. antwoord nokia 6100 :P

[...]

Als je een telefoon wilt hebben zo groot als een dvd schijfje kan het. Ze moeten eerst zorgen dat van die schijfjes afkomen en in een chip kunnen plaatsen.
Het kan al wel hoor hoe denk je dat de TomTom navigator werkt bij de handhelds? echt niet op dvd schijf hoor gewoon op cf card.

• Kev0867
Rickbv: de opvolger van de 6310i is al bekend..de 6220..
[url=]http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/6220/demo.html[/url]

Nieuwigheden

De Nokia 6220 is een stijlvol product dat zakelijkheid uitstraalt. Het toestel is uitgerust met een geïntegreerde digitale camera, zodat je altijd en overal foto’s kan maken en multimediaberichten kan samenstellen.

De Nokia 6220 helpt jou om je mobiele kantoor snel en doeltreffend te beheren. Met zijn supersnelle EDGE- en GPRS-dataconnectiviteit biedt de telefoon mogelijkheden om sneller en vlotter te surfen op het Internet en berichten te versturen, en de WAP 2.0 XHTML-browser staat borg voor een kleurrijke interface en rijkere grafische inhoud. 3de kwartaal 2003

[ Voor 71% gewijzigd door Kev0867 op 27-07-2003 13:48 ]

• Dennis
  • Laatst online: 17:13
Kev0867 schreef op 27 juli 2003 @ 13:45:
Rickbv: de opvolger van de 6310i is al bekend..de 6220..
[url=]http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/6220/demo.html[/url]
Ik denk eerder de 6610, althans bij ons op kantoor is die de opvolger van de 6310. Die heeft ook geen onnodige troep zoals een digitale camera, waar zakelijke gebruikers echt niet op zitten te wachten.

• Rickbv
Ziet er op zich wel aardig zakelijk uit ja, maar ik snap niet waarom er in godsnaam een digicam en fmradio in moet... Ik kan me echt niet voorstellen dat zo'n zakenmannetje 's middags in z'n nette pak even met z'n camera gaat staan spelen :? Ook een kleurenscherm is nog bedenkbaar, maar dan kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar een echte opvolger wil ik het niet noemen, dan hadden ze de camera + fm-radio eruit moeten laten. Ze hadden beter iets echts nieuws speciaal voor de zakelijke markt kunnen bedenken ipv een paar van die pats-telefoon-features die voor de jeugd bedoelt zijn.

[edit]
Pfffffff, wat een ballentelefoon joh... Geen bluetooth en een accu van max 8 dagen standby. Die telefoon is gewoon nog slechter dan de 6310i, waarvan het de opvolger zou moeten zijn. Nokia raakt echt de weg kwijt hoor :/

[ Voor 21% gewijzigd door Rickbv op 27-07-2003 14:00 ]

Verwijderd

Het enige wat ik jammer vind aan de huidige telefoons is dat de duurzaamheid lijdt onder de vele features.
Er wordt hier wel gezegt koop dat een 2100 of een SE T100 enz. Maar ik zou liever zien dat ze ipv. een budget modelletje(of als extra op de markt) een goede bel en sms telefoon maken met lange standbytijd, goede batterij, niet kapot als je hem 1 keer laat vallen en meer van dat soort ouderwetse degelijkheid.
Mag best wat meer kosten dan zo'n budget modelletje. Denk dat veel mensen wel zo'n toestel willen alleen is het op de lange duur voor de fabrikant niet aantrekkelijk want deze klanten zullen niet na een jaartje een nieuwe kopen. En met zo'n budget toestelletje is de kans veel groter dat je na 1 1/2 jaar wel aan een nieuw toestel moet. :{

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 14:05:
Het enige wat ik jammer vind aan de huidige telefoons is dat de duurzaamheid lijdt onder de vele features.
Er wordt hier wel gezegt koop dat een 2100 of een SE T100 enz. Maar ik zou liever zien dat ze ipv. een budget modelletje(of als extra op de markt) een goede bel en sms telefoon maken met lange standbytijd, goede batterij, niet kapot als je hem 1 keer laat vallen en meer van dat soort ouderwetse degelijkheid.
Mag best wat meer kosten dan zo'n budget modelletje. Denk dat veel mensen wel zo'n toestel willen alleen is het op de lange duur voor de fabrikant niet aantrekkelijk want deze klanten zullen niet na een jaartje een nieuwe kopen. En met zo'n budget toestelletje is de kans veel groter dat je na 1 1/2 jaar wel aan een nieuw toestel moet. :{
Siemens M serie _/-\o_

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Ken alleen de M35i en idd zeer degelijk, maar niet zo goed in batterij verbruik...

• Rickbv
Dat is dan ook een telefoon van zo'n 3 jaar oud, dus niet verwonderlijk dat de batterij niet zo best is. De ME45 / M55 zijn daar dan ook al stukken beter in. Van de M55 vind ik het alleen weer jammer dat er weer zo'n trendy design doorheen moest...

[ Voor 6% gewijzigd door Rickbv op 27-07-2003 15:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 14:19:
Ken alleen de M35i en idd zeer degelijk, maar niet zo goed in batterij verbruik...
klopt, alleen ik ken nogal wat mensen die hem destijds gratis van de postbank kregen, en ze gaan nu opeens één voor één spontaan dood. die van mij ook :'(

• BeaM-R
  • Laatst online: 12:05

BeaM-R

Powerrrrr

Vind ook dat er tegenwoordig veel te veel gadgets in die telefoons zitten. Ik heb zo'n ding alleen nodig om te bellen en te smsen. Wap is soms ook wel eens handig maar verder hoeft er echt niks op te zitten.
Kwam deze Samsung vandeweek tegen, dit kan je toch geen telefoon meer noemen. Er zit zelfs een tv tuner in :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/u/235.gif

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

ja en? we leven in een vrij land hoor. koop gewoon ergens een simpele foon, maar dat is al gezegd

Verwijderd

maar geen blauwtandje...

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 19:24

Tjark

DON'T PANIC

Ben nu nog een tevreden T68i gebruiker, maar als ik in de toekomst een nieuwe zou willen dan zou ik nog wel 't volgende erin willen hebben:

- high/true color (T610 heeft al 65000)
- geheugen uitbreiding met bv xd cards of zo iets kleins, waar je dan wel 128MB of meer in kan proppen, dit is nodig vanwege de 3 volgende punten
- MP3 speler
- java
- Camera met >= 1.3 mp

Waarom 1.3MP camera? Kijk als je _echt_ foto's wil nemen pak je idd een digicam, no question. Maar hoevaak komt 't voor dat je _wel_ je gsm bij je hebt (wanneer heb je die niet bij je?) en niet je digicam bij je hebt.

Ik denk dat de bovenstaande 5 punten in de komende 2 jaar gerealiseerd gaan worden.

Een GSM wordt gewoon een verlengstuk ipv alleen een telefoon. Mensen die zeiken over teveel functies moeten gewoon een simpel model kopen. Je _moet_ niet een geavanceerd ding kopen hoor.

En dingen die ik al heb en niet wil missen zijn
- agenda
- bluetooth

zeker dat laatste in combinatie met m'n nieuwe speeltje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.net/images/newprod_5.gif

[ Voor 15% gewijzigd door Tjark op 27-07-2003 15:34 ]

*insert signature here

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:13
J-sus zeg !! Waarom loopt iedreen nog steeds door te zeiken dat de telefoons evolueren :? Telefoons raken gewoon steeds meer uit en er komen gewoon steeds meer Smartphones, oftwel alles kunnertjes. Wil je gewoon bellen dan koop je een telefoon zoals de SE T100 of Nokia 2100.

Verwijderd

Rickbv schreef op 27 July 2003 @ 15:10:
Dat is dan ook een telefoon van zo'n 3 jaar oud, dus niet verwonderlijk dat de batterij niet zo best is. De ME45 / M55 zijn daar dan ook al stukken beter in. Van de M55 vind ik het alleen weer jammer dat er weer zo'n trendy design doorheen moest...
De M55 zit ook vol met features die velen niet gebruiken/nodig hebben.
Kleurendisplay, kan er een camera op klikken, poly ringtones enz.

Ik heb het over een degelijke kwaliteit, dus beter dan een SE T100 enz.
Dus niet een lowbudget foon met 100 uur standby en na 1,5 jaar kapot, maar een top kwaliteit telefoon speciaal voor de bel/sms consument.

-edit-
Ik vind zo'n T610 ook prachtig en als ik een foon wil met veel features en ik zou daar geld voor over hebben zou ik daar ook voor gaan, begrijp me niet verkeerd.
Zou het alleen leuk vinden als er ook voor de andere soort consument een kwaliteits product werd gemaakt.
(Mijn moeder gebruikt na 5 jaar nog steeds haar Philips Diga. Zie niet in waarom er tegenwoordig niet meer een kwaliteits telefoon gemaakt kan worden met soortgelijke functies alleen dan wat kleiner en lichter en T9 ;))

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 16:00 ]

Verwijderd

Van mij mogen ze alle functies ter wereld erop zetten. Zolang het maar niet ten koste gaat van de degelijkheid den stabiliteit.

Verwijderd

Preatorium schreef op 27 July 2003 @ 12:57:
"Hoe meer, hoe beter" gaat in mijn ogen niet op. Wat gebuik je nu werkelijk allemaal? GPRS oid. is leuk maar hoevaak gebruikt? Evenzo met WAP, leuk voor een keer maar voor veel- en eenvoudig gebruikt mij nog te duur en te onvriendelijk.

Heb net een vaderlandse Philips Fisio 825 gekocht, bevalt uitstekend. Licht met 77 gram, 400 uur standby (150 uur spreektijd), 4096 kleuren display, bluetooth, etc. Gewoon wat ik gebruik, degelijk, licht, leuk design en lang bij. Enige nadeel is wellicht het ontbreken van een vloedgolf aan accessoires en downloadables.
ik heb dat ding sinds net ook
geinig geval
maar weet jij waar ik wat achtergrondplaatjes kan downloaden?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

Sorcerer8472

Mens sana?

Nu nog wachten tot de eerste cinquiple (ofzo)-band foons komen :)
Thuraya, UMTS, GSM900,1800,1900 :D

Vind ik eigenlijk wel jammer, dat er niet zo'n foons zijn.

Iridium enzo mag er ook wel bij... Je weet maar nooit waar je terecht kunt komen :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 11 August 2003 @ 19:24:
Nu nog wachten tot de eerste cinquiple (ofzo)-band foons komen :)
Thuraya, UMTS, GSM900,1800,1900 :D

Vind ik eigenlijk wel jammer, dat er niet zo'n foons zijn.

Iridium enzo mag er ook wel bij... Je weet maar nooit waar je terecht kunt komen :+
je vergeet GSM850 en CDMA (of hoe je dat dan ook schrijft)

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Telefoons kunnen steeds meer en zijn ook steeds vaker kapot. Neem de T68i, wat een waardeloos ding. Kan van alles maar normaal een sms-je typen zt er niet in, omdat hij je niet bijhoudt 8)7

Verder is ie van mij nu al iest van 10 keer kapot geweest :(

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 19:27:
[...]

je vergeet GSM850 en CDMA (of hoe je dat dan ook schrijft)
Oja, tuurlijk :P
nemen we NMT450 dan meteen ook maar mee (wordt nog gebruikt in Noorwegen enzo geloof ik :P)

-offtopic, weet iemand hier raad mee?-
[rml][ GSM/GPRS] Aantal gesprekken op 1 kanaal[/rml]

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 17:22

Barca

In Search Of Sunrise

Kev0867 schreef op 26 July 2003 @ 14:49:
Ik vind persoonlijk zelf dat ze allemaal op elkaar gaan lijken en oer saai worden...
Daar ben ik het absoluut mee oneens, kijk maar eens naar de 3650 of Siemens SX1. De variaties nemen juist toe.
terwijl vroeger met de 6210/5110/8210 al meer vooruitgang was qua stijl.
Maar vroeger waren ze ook groot en lomp en nu moet men in een zeer beperkte ruimte veel (meer) functies kwijt.
een telefoon laten ontwerpen aan jou eigen wensen zou echt perfect zijn..dus ik wil klein..zoveel gram,blauw,met tril alarm..geen camera enz
Er is altijd wel een telefoon van jouw gading. Lang genoeg zoeken zou ik zeggen. ;)

Er wordt veel gezegd over Nokia, maar Nokia heeft nou eenmaal een enorm marktaandeel dat ze gewoon proberen te behouden cq. vergroten, net als alle anderen.

Tot slot; we leven in 2003. :+ Dat er meer functies komen hoort nou eenmaal bij deze tijd; wees blij dat je de innovatie mee mag maken! Misschien vind jij het persoonlijk niet zo belangrijk, maar ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die al die schitterende nieuwe snufjes prachtig vinden. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Barca op 11-08-2003 20:51 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

offtopic:
Debitel

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Volgens mij is de gemiddelde twiekert alleen geintresseerd in het feit of er "polyfone beltonen" op een toestel zitten. Goede toestellen zonder deze functie komen niet eens meer in aanmerking :) :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik vind ook dat er allemaal ongein op komt te zitten.

Dat is natuurlijk heel mooi voor de rijke jongen zodat die niet alleen over z'n scooter kan opscheppen.. maar WAP en dat foto's versturen tegenwoordig.... wat hebben we eraan en wat bereiken we ermee ?

We worden alleen maar meer verwend. Door al deze technologie weten we niet meer waarvoor we hier op aarde zijn.

Ik heb de Panasonic G80 ofzo, ik weet niet precies welke, ik kan er alleen mee bellen en SMS'en (dus ik kan niet het nieuwe beltoonje van de POP-ulaire liedje kopen en stoere screensavers kan ik ook vergeten). Ik moet mijn mobiel elke dag opladen omdat het een oud kutding is maar ik ben er trots op (Nu we code rood hebben met stroomverbruik laad ik hem ook bewust niet op, een dag niet bellen of gebeld worden... wat boeit het.

edit:
Barca schreef op 11 augustus 2003 @ 20:46:
[...]
Maar vroeger waren ze ook groot en lomp en nu moet men in een zeer beperkte ruimte veel (meer) functies kwijt.
Die van mij is 100% 2x zo licht als die van jou, en hij's ook niet zo groot die van mij...

back to the primitive

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 00:28 ]

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18

ZiegoM

Yammie R1

Dit is precies waarom ik een SonyEricsson t100 heb gekocht!
Simpel klein en goedkoop :P

http://www.sonyericsson.c...ID=10002&LM=PSM_V&gal=105

[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 12-08-2003 00:35 ]

\_Specs_/

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

maartena schreef op 12 August 2003 @ 00:17:
Volgens mij is de gemiddelde twiekert alleen geintresseerd in het feit of er "polyfone beltonen" op een toestel zitten. Goede toestellen zonder deze functie komen niet eens meer in aanmerking :) :)
De gemiddelde BrEeZaH wel ja, de gemiddelde tweaker niet :(
Die wil tuurlijk weten of er infrarood, bluetooth, gprs class 10 en java op zit :D

Pagina: 1