Ik heb een Compaq Presario 1246, dit is een amd k6 2 400 laptop met 32mb onboard geheugen en een ati LT videokaart die gebruik maakt van het intern geheugen als video geheugen. Alles loopt, tot dat:
Ik er 64 Mb bij plug. Dit geheugen is goed en volgens interngeheugen.com ook het goede geheugen voor deze laptop. Windows wil vanaf dat moment niet meer opstarten. Ik had eerst windows 2k draaien, deze geeft voor het opstartscherm een blauw scherm dat er iets met het geheugen mis is. Als ik formateer krijg ik dezelfde melding bij het installeren van win2k en de installaties van win98se, win98fe en win95 stoppen na de regel "Installatie kopiert de bestanden die nodig zijn voor deze setup", zonder foutmelding. Als ik win98se installeer met 32mb en vervolgens na de installatie de 64 erbij plug (dus 96 in totaal, waarvan 4 voor de videokaart) krijg ik een blauw scherm met een VXD foutmelding. Als ik opstart in veilige modes krijg ik:
Windows XMS-stuurprogramma versie 3.95
Extended Memory Specification (XMS) Versie 3.0
Copyright 1988-1995 Microsoft Corp.
FOUT: Himem.sys heeft onbetrouwbaar XMS-geheugen gevonden op adres 020270E6. XMS-stuurprogramma niet geinstalleerd.
Druk op ENTER om door te gaan met het opstarten van de computer
als ik dit doe krijg ik:
HIMEM.SYS ontbreekt
Controleer of het bestand zich in de windows-map bevindt
Windows is gestopt. Druk op CTRL+ALT+DEL for reboot
Wat dus niet waar is want het staat er mooi wel in.
HELP! Wie heeft een idee? Ik niet iig
Thanx!
Ik er 64 Mb bij plug. Dit geheugen is goed en volgens interngeheugen.com ook het goede geheugen voor deze laptop. Windows wil vanaf dat moment niet meer opstarten. Ik had eerst windows 2k draaien, deze geeft voor het opstartscherm een blauw scherm dat er iets met het geheugen mis is. Als ik formateer krijg ik dezelfde melding bij het installeren van win2k en de installaties van win98se, win98fe en win95 stoppen na de regel "Installatie kopiert de bestanden die nodig zijn voor deze setup", zonder foutmelding. Als ik win98se installeer met 32mb en vervolgens na de installatie de 64 erbij plug (dus 96 in totaal, waarvan 4 voor de videokaart) krijg ik een blauw scherm met een VXD foutmelding. Als ik opstart in veilige modes krijg ik:
Windows XMS-stuurprogramma versie 3.95
Extended Memory Specification (XMS) Versie 3.0
Copyright 1988-1995 Microsoft Corp.
FOUT: Himem.sys heeft onbetrouwbaar XMS-geheugen gevonden op adres 020270E6. XMS-stuurprogramma niet geinstalleerd.
Druk op ENTER om door te gaan met het opstarten van de computer
als ik dit doe krijg ik:
HIMEM.SYS ontbreekt
Controleer of het bestand zich in de windows-map bevindt
Windows is gestopt. Druk op CTRL+ALT+DEL for reboot
Wat dus niet waar is want het staat er mooi wel in.
HELP! Wie heeft een idee? Ik niet iig