Toon posts:

[XP]Sinds SP1 & .NET geen toegang tot websites *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik xp service pack 1 en het .Net framework heb geinstalleerd op mijn pc loop ik tijdens het surfen tegen een probleem aan.

Als ik een website laad krijg ik namelijk regelmatig een login scherm te zien (zo'n software matig login scherm, niet een html login scherm).

Als ik zo'n scherm dan mbv 'annuleren' wegklik wordt de website wel gewoon getoont alleen de reclame banners niet.

[edit ivm met nieuwe info: Ik wordt doorverwezen naar 127.0.0.1 (localroot), daar heb ik idd een pw beveiliging op. Hoe kan dit???]

Op een of andere manier heb ik dus geen toegang meer tot sommige websites. Een voorbeeld is www.netdirect.nl. Als ik dat op een andere pc test krijg ik een apache mededeling te zien. Op mijn pc krijg ik een login scherm (en dus geen toegang).

Ik ben zelf niet goed thuis in het instellen van rechten instellingen van windows, maar kan hier volgens mij geen probleem in vinden.

Alvast bedankt! _/-\o_

Specs:
- Windows Xp NL (+sp1)
- IE 6.0

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 13:10 . Reden: Nieuwe info ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Heb je je proxy-instellingen nagekeken? (Wellicht dat je naast SP1+Framework ook andere dingen hebt geïnstalleerd zoals spyware, dus draai anders ook even Ad-Aware just to be sure ;))

[ Voor 65% gewijzigd door DUX op 26-07-2003 12:25 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je al geprobeerd de instellingen van je IE op default te zetten...? (Extra-->Internet Opties-->Geavanceerd--> Standaard instellingen)
Misschien dat dat helpt.
Verder is het misschien hanidg om in Knowledge Base van Microsoft te kijken. Wie weet komt het meer voor :w

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 26-07-2003 12:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

OS even in titel gezet conform Windows Operated Systems - Policy

en even duidelijker gemaakt ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:25
Heb jij heel toevallig een firewall als ZoneAlarm, met ingebouwde Ad-blocker? Of heb je Supertrick samen met Kazaa (Lite) geïnstalleerd? En post je host-bestand eens.

[ Voor 23% gewijzigd door Z-Dragon op 26-07-2003 12:45 . Reden: Supertrick toevoegen ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel kazaa lite geinstalleerd. Verder ben ik nu even bezig met Ad-Aware, ik heb een hoop zooi gevonden, maar ik weet nog niet of dit de oplossing is.

Verder blijkt dat als ik in zo'n login scherm mijn windows login gegevens invul ik op 127.0.0.1 terecht kom.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 12:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hostfile (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts):

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

• DUX

DUX

Hostfile is OK :)

Verwijderd

Topicstarter
Hostfile OK, daar wordt ik niet blij van, weet ik nog niet waar de fout zit :-(

Ad-Aware heeft ook niets opgelost.

Het komt er dus op neer dat wanneer ik naar bijvoorbeeld www.netdirect.nl ga ik doorgestuurd wordt naar mijn localroot (127.0.0.1). Daar heb ik inderdaad een password beveiliging opzitten.

Ik kan alleen nog steeds niet vinden waar die doorverwijzing ontstaat. Dat kan toch alleen maar in hostfile?

• DUX

DUX

Of in LMHOSTS (zelfde directory). Maar die is alleen actief als deze geen extensie heeft. Als hij dat wel heeft wordt hij niet ingelezen. Maar het zou ook een proxy kunnen zijn zoals ik al eerder zei. Kijk even je internetopties door.

Verwijderd

Topicstarter
OPLOSSING GEVONDEN :-)

Het hostfile van de pc die het internet hier deelt was volgestopt met kazaa lite verwijzingen naar 127.0.0.1. Het probleem zat dus niet op mijn pc.

Bednkt voor alle moeite!
Pagina: 1