Copper stands onder moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben bezig een moederbord te installeren in een HQ45 en heb een vraag over de copper stands. In de kast zitten gaten voor die stands. Maar er zitten veel meer gaten in met een A (ATX) dan er gaten in het mobo zitten.
Moet ik die stands toch plaatsen of horen die stands alleen daar waar ook gaten in het mobo zitten?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
je moet de koper stands er in down waar ook de gaten van het moederbord zitten, normaal gesproken moet dat dus voor een ATX er 9 zijn maar kan ook minder

Je moer gewoon even kijken hoeveel gaten je in je moederbord hebt om schroeven in te zetten, daaronder plaats je een copper stand en schroef je het mobo vast.

Doe je er op andere plaatsen ook wat dan kan je systeem instabiel worden omdat het moederbord dan direct contact maakt met de kast

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
in principe heb je aan 4-5 schroefies wel genoeg.. in alle vier de hoeken en evt 1tje in het midden. Kijk dus of je mobo goed vast zit op deze manier dan hoef je je nergens zorgen over te maken.

Tuurlijk kun je de gaten opvullen, maar doe dat dan wel op de plekken waar je ook gaten hebt in je mobo (anders kan je idd kortsluiting krijgen)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu gewoon stands geplaatst onder alle gaten in het mobo. Maar 4 stands gebruiken lijkt me niet slim, zeker niet als je nog eens je koeler eraf haalt en er dan met veel kracht een nieuwe koeler op moet zetten.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:36

boesOne

meuh

OlafvdSpek schreef op 26 July 2003 @ 15:29:
Ik heb nu gewoon stands geplaatst onder alle gaten in het mobo. Maar 4 stands gebruiken lijkt me niet slim, zeker niet als je nog eens je koeler eraf haalt en er dan met veel kracht een nieuwe koeler op moet zetten.
Zoals je het hebt gedaan is ok..

ZOlang je maar geen stands plaatst op plekken waar je mobo GEEN gaten heeft. Dan heb je kans dat het mobo beschadigt raakt..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

-boesOne- schreef op 26 juli 2003 @ 16:09:
[...]

Zoals je het hebt gedaan is ok..

ZOlang je maar geen stands plaatst op plekken waar je mobo GEEN gaten heeft. Dan heb je kans dat het mobo beschadigt raakt..
Zie: P4P800 doorgebrand

Verwijderd

het beste is om dan ff je mobo uit te bouwen, scheelt je absoluut een mobo.
cooler wisselen met mobo in de kast is niet slim

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Een nieuwe koeler erop zetten moet je eigenlijk ook alleen maar buiten de kast doen. Is een heel stuk veiliger en kan helpen flinke beschadigingen te voorkomen.
En idd zoals al hierboven al vermeld: Alleen standoffs gebruiken onder de gaten van je moederbord ( liefst natuurlijk onder alle gaten indien mogelijk ;) )

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Pagina: 1