Toon posts:

[nieuws] script lay-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik ben nogal een newbie hier en ik heb gelijk al een brandende vraag!

Vanochtend werd ik erop geattendeerd (via mailing) dat je op http://www.nieuwsoverzicht.net/?feed een nieuwsoverzichtje _/-\o_ op je eigen site kan plaatsen. Nu heb ik dat gedaan alleen past dat voor geen meter binnen mijn site. Ze raden je daar aan om met CSS te werken.

Probleem is nu dat mijn site al met CSS is gelay-out. Alleen het overzichtje wordt ook precies deze lay-out. Ik wil nu dat dat overzichtje juist ietsjes anders wordt dan de rest (het moet er net ff iets uitspringen). Alleen jammer en helaas...er zijn geen classes toegevoegd aan het overzicht scriptje.

Hoe kan ik nu wel de lay-out laten verschillen?

Alvast Bedankt,

Geert

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
CSS, HTML, Javascript horen niet thuis in P&W, maar in W&G.

P&W -> W&G

https://fgheysels.github.io/

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

nrg

Je kan dat hele nieuwsding in een div gooien, en daarna alle elementen binnen die div apart stylen :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Je kunt een <div> omheen zetten. Die div geef je en class en dan zet je in je stylesheet:
Cascading Stylesheet:
1
2
.class TD { bla bla }
.class A { bla bla }

Misschien moet je eens wat CSS leren op www.w3schools.com :)

[ Voor 27% gewijzigd door André op 26-07-2003 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een idee om een div eromheen te zetten. Maar kan dat ook als het uit een javascript komt?

Ik kreeg net ook de suggestie om het allemaal in een aparte pagina te zetten en dan deze in een iframe te proppen. Dan kun je wel 2 verschillende CSS definities neerzetten. Kan dat ook?

Bedankt al voor jullie reacties!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 11:31:
Dat is inderdaad een idee om een div eromheen te zetten. Maar kan dat ook als het uit een javascript komt?
Als het goed is wel, ligt aan het nieuwsscriptje
Ik kreeg net ook de suggestie om het allemaal in een aparte pagina te zetten en dan deze in een iframe te proppen. Dan kun je wel 2 verschillende CSS definities neerzetten. Kan dat ook?

Bedankt al voor jullie reacties!
Tuurlijk kan dan, maar dat is een slechte oplossing. Die div is beter, binnen die div kun je alle elementen veranderen.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Iframe is ook mogelijk, dan krijg je het zoiets als:

HTML:
1
2
3
<iframe name="nieuwstukje" src="http://www.nieuwsoverzicht.net/feed/?Telegraaf" width="400" height="300" border="0" frameborder="0">

Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.</iframe>

(oops layout)

[ Voor 33% gewijzigd door GGS_VR6 op 26-07-2003 11:38 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• André

André

Analytics dude

GGS_VR6 schreef op 26 July 2003 @ 11:38:
Iframe is ook mogelijk, dan krijg je het zoiets als:

HTML:
1
2
3
<iframe name="nieuwstukje" src="http://www.nieuwsoverzicht.net/feed/?Telegraaf" width="400" height="300" border="0" frameborder="0">

Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.</iframe>

(oops layout)
Wat moet die tekst daar in dan? Als je al met css en zo werkt ondersteund de browser ook wel iframes.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dan doe je die er niet in, was optioneel :Y)

Kgeef alleen beetje een voorbeeld hoe die ut zou kunne doen

[ Voor 42% gewijzigd door GGS_VR6 op 26-07-2003 11:49 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
André schreef op 26 juli 2003 @ 11:43:
[...]

Wat moet die tekst daar in dan? Als je al met css en zo werkt ondersteund de browser ook wel iframes.
Als je met css werkt werk je met een DIV en met overflow :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch maar ga voor de <div> oplossing...Is het scriptje daar geschikt voor?

• supakeen
Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 11:52:
Ik denk dat ik toch maar ga voor de <div> oplossing...Is het scriptje daar geschikt voor?
Jah, dat staat notabene op de site 8)7

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 11:52:
Dat ga je nu proberen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ik vraag het ff...

• supakeen
Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 12:35:
Ik denk ik vraag het ff...
Foute mentaliteit -> pas vragen als je er niet meer uitkomt en al het voor jou mogelijke hebt gedaan :p

Verwijderd

Topicstarter
Dan weet ik dat...:) Maar als iemand natuurlijk al de vraag heeft opgeworpen of het script daar wel geschikt voor is vraag ik liever even door dan dat ik daar heel lang op zit te prutsen...

Tnx anywayz!
Pagina: 1