Toon posts:

Nieuw geheugen gekocht, ander gekregen... Houden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag me nieuwe computer gekregen. Alleen ze hebben het geheugen veranderd van:

2x Dane-Elec 512 MB PC3200 DDR
naar:
2x TwinMos 512MB DDR PC400/PC3200

Nu weet ik niet of ik deze gewoon moet houden, of dat ik ze moet bellen en vragen of ze 2x Dane-Elec sturen. Zit er verschil in deze 2 kaarten?

Alvast bedankt voor de reply,
FSLNC

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat is de cas latency?

en welke chips zitten er op beide modules?

8-)

workstation server laptop

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
ga je hiervoor een draad openen ?

kijk naar het prijsverschil of ga wat reviews na !

hier krijg je toch allerlei antwoorden waarmee je niks kunt

...

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Die twinmos is volgens mij cas 2.5 en dane elec cas 3???,

ze kunnen het bewust gedaan hebben omdat sommige reepjes niet in bepaalde moederboarden werken. Heb even snel bij informatique gekeken daar is de dane-elec duurder dan de twinmos.

Maarja ik zou er niet over gaan zeuren als je systeem prima werkt, want dan zit je weer ff zonder pc...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 23:12

Smarron

The bend

eddysmits schreef op 26 July 2003 @ 10:44:
Wat is de cas latency?

en welke chips zitten er op beide modules?

8-)
Inderdaad. Check ff wat voor chippies erop zitten. Twinmos of Winbond. In het laatste geval moet je heel blij zijn!

Ik zou het zowieso niet inruilen. Ze doen het zowieso wel even goed. Dane Elec is alleen niet erg sterk in OC-en. Verder is de cas latency van Twinmos 2.5 en Dane Elec 3 zoals zandpaddo al heeft gezegd. Voel je in ieder geval niet genaaid. Gewoon erin doen en draaien maar!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Informeer eens bij de shop waarom ze dit gedaan hebben. Mischien hebben ze er een goede reden voor. Wel sloridig dit dan niet even gemeld de te hebben. Misschien iets voor een shopsurvey.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

ik zou het geoon houden die Twinmos met winbond chips is veel beter dan die Dane elec.. :)
Maar misschien hebben ze dit wel express gedaan, dat ze geen dane elec meer hebben en je er iets beter geheugen voor in de plaats hebben gestuurd..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies!
Heb mail verstuurd en zal maandag wel bericht krijgen, ben benieuwd.
Op al die geheugen blokjes staat: Twinmos. En niet Winbond. Ik heb een
Asus P4P800 moederbord...

FSLNC

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 11:29 ]

Verwijderd

Kijk voor de gein eens bij de leverancier van je moederbord, en kijk welke zij in de aangerade geheugenlijst hebben staan. ook misschien een punt waar je op kan lette

Verwijderd

gewoon lekker die twinmos houden meestal zijn ze beter dan corsiar geheugen of andere merken met oc en stabiliteit.

Verwijderd

TwinMOS modules met TwinMOS geheugen is prima ! Goed te overklokken en ook nog eens snel op standaardsnelheid...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 11:33:
gewoon lekker die twinmos houden meestal zijn ze beter dan corsiar geheugen of andere merken met oc en stabiliteit.
Beter dan Corsair weet ik zo nog niet.

Maar Twinmos is iig prima geheugen, heb het zelf ook en kan perfect op de strakste timings. Dus gewoon houden :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 11:26:
Bedankt voor de replies!
Heb mail verstuurd en zal maandag wel bericht krijgen, ben benieuwd.
Op al die geheugen blokjes staat: Twinmos. En niet Winbond.
Geef dan ff de volledige code die onder 'Twinmos' op de chips zelf staat. Daaruit kunnen we vertellen wat voor RAM je hebt :z
Ik heb een
Asus P4P800 moederbord...
Prima keuze, zou in eerste instantie zowel D-E als Twinmos zonder meer aan moeten kunnen.
FSLNC
Lees de GoT huisregels er eens op na:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken, dit staat er:
TwinMos
03224
TM07608F8E500

Ik heb meteen een andere vraag... Me CPU temp. is 42 oC. Me vorige computer (1.4Ghz, 128 RIMM) had een temp. van 27 oC... Hier zat ook gewoon een standaard pentium cooler in. Ik vind dit een beetje raar dat het meteen zo hoog ligt in vergelijking met me andere computer. Ik weet dat andere mensen ook zulke temperaturen hebben als ik het forum lees, maar hiervoor stond een iets slomere computer op dezelfde plek en meteen ligt de temp. al 15 graden hoger. Is dit toch normaal?

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 20:24:
TwinMos
03224
TM07608F8E500

Ik heb meteen een andere vraag... Me CPU temp. is 42 oC. Me vorige computer (1.4Ghz, 128 RIMM) had een temp. van 27 oC... Hier zat ook gewoon een standaard pentium cooler in. Ik vind dit een beetje raar dat het meteen zo hoog ligt in vergelijking met me andere computer. Ik weet dat andere mensen ook zulke temperaturen hebben als ik het forum lees, maar hiervoor stond een iets slomere computer op dezelfde plek en meteen ligt de temp. al 15 graden hoger. Is dit toch normaal?
Is dat met dezelfde cpu ? Als dat zo is zou je naar de bevestiging van je koeler kunnen kijken. De hoger geklokte P4 cpu's mogen wel wat warmer worden daarintegen.

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
Hij ligt 1gig. hoger. Zal wel zo moeten dan, thx...

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:50
Zit er wel een stikker op van Dane-Elec? Voor zover ik weet maakt DE namelijk zelf geen gehuegenchips. Die kopen ze in, kan zijn dat ze nu toevallig een partij twinmoss chippie hebben ingekocht.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 11:43:
[...]

Beter dan Corsair weet ik zo nog niet.

Maar Twinmos is iig prima geheugen, heb het zelf ook en kan perfect op de strakste timings. Dus gewoon houden :).

Ik weet zeker van wel ik heb aantal's reviews gelezen een tijdje geleden en daar werden paar geheugen getest o.a corsiar ik weet niet meer welke type maar de twinmos was zo goed qua timings en FSB overclock maar goed in ieder geval moet je die geheugen lekker houden :) .

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Ik weet niet hoe het zit met de garantie van TwinMos geheugen, maar Dane-Elec geeft dacht ik standaard 10 jaar garantie... of was het zelfs levenslang?
Vraag dat in ieder geval even na bij je leverancier...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• viper3007
  • Laatst online: 24-11-2025
Dane Elec geeft 10 jaar garantie op ddr-geheugenmodules

8-)

workstation server laptop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 20:24:
TwinMos
03224
TM07608F8E500
Volgens mij klopt hier het laatste teken niet- het zou een A of een B moeten zijn, allicht een B :z (A=CAS2, B=CAS2.5)

Iig zeggen de twee codes ervoor (50) dat dit 5ns chips zijn. Omrekenen van ns naar MHz bij SDRAM doe je door 1000 te delen door het aantal ns, dus 1000/5=200MHz

Kortom je hebt hier CAS 2.5 PC3200. Dat is dus iig in orde. Twinmos is een chipfabrikant, Dane-Elec maakt slechts modules. Kortom als het om compatibility e.d. gaat is Twinmos sowieso de naam om op te letten (de chips zijn relevant voor compatibility, niet welk merk een of andere DIMM bakker erop geplakt heeft). Maar goed, daarom kan het best zijn zoals Domino zegt dat dit gewoon een D-E reep is met Twinmos chips :z
Je zegt niet welke CPU je nu hebt, maar 42C is sowieso al vrij laag- zie hier: http://gathering.tweakers...sage/17919686#temperatuur

Ik zou eerder de 28C in twijfel trekken dan de 42C. Maar goed, je zegt in geen van beide gevallen wat voor CPU het is. Bovendien moet je rekening houden met het weer deze dagen- snikheet en dat gaat ook aan je CPU niet voorbij :P

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

TwinMos is goed en stabiel (zelfs op SPD).
Maar waar je even moet op letten is de garantie idd. Als je mem kapot gaat en je wilt omruilen, kan het mischien niet ...? Hangt van hun voorwaarden af. Ik zou gewoon ff bellen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bericht ontvangen, er zit levenslang op en ik heb deze gekregen omdat DA niet op voorraad lag. Ik hou deze Twinmos wel, want zoveel verschil zal er wel niet in zitten als ik jullie berichten lees.
dion_b schreef op 28 July 2003 @ 12:02:
[...]

Je zegt niet welke CPU je nu hebt, maar 42C is sowieso al vrij laag- zie hier: http://gathering.tweakers...sage/17919686#temperatuur

Ik zou eerder de 28C in twijfel trekken dan de 42C. Maar goed, je zegt in geen van beide gevallen wat voor CPU het is. Bovendien moet je rekening houden met het weer deze dagen- snikheet en dat gaat ook aan je CPU niet voorbij :P
Ik heb nu een Pentium 2.6 800fsb. Deze draait nu dus op 42 oC. Hiervoor had ik een Pentium 1.4 die op 28 oC draaide.

bedankt voor de replies

Verwijderd

mijn P4 2.6 800FSB draait ook op gem. 38-42 C Met retail cooler.
geen probleem.onder de 30 gelook ik niet. tenzij je water cooling doet oid.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

ik had een tijdje terug bij mijn p4g8x deluxe ook dane elec geheugen gekocht, 2x512 mb, het zat gewoon en een gesealed dane-elec "cd" doosje, maar de modules waren van nanya met nanya chips (zat dus ook gewoon een nanya stikker op)

niks

Pagina: 1