Toon posts:

Oplaadbare batterijen: snel of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een discman gekocht. Daar zaten normale Duracell batterijen bij. 'k Heb er een week mee gedaan. Veel muziek gedraaid. Prima. Vervolgens stopte ik er oplaadbare batterijen in van Varta en na 1 cd waren ze leeg... Waardeloos. Ik wist al langer dat die Varta gevallen niet bepaald top waren, maar nu is het dus echt tijd voor iets beters. Dus... Dat worden (na wat searchen alhier) van die GP Powerbank gevallen NiMH van 1800 (of misschien wel 2100). Want NiMH is beter dan NiCD, begrijp ik. En bovendien is het vermogen hoger (Varta 750, GP 1800).

Ik wil dus een set kopen zodat ik zeker weet dat de batterijen passen bij de oplader. Alleen weet ik nu nog niet welke versie ik moet kopen. De supersnelle oplader of de gewone.

Ik heb gelezen dat supersnel laden de levensduur verkort. En dat wil ik natuurlijk niet. Maar de meningen zijn verdeeld... Bovendien heeft GP ook nog verschillende snelladers, tot zelfs 1 uur! Ideaal, natuurlijk, maar is het goed? Als je in 1 uur oplaadt, zijn ze dan ook echt helemaal goed geladen, net zo goed als in die 18 (!)uur oplader...? Kost dat 1 uur opladen veel meer stroom (in verhouding)? Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar die snelle versie (Smart), ook al kost die 80 euro.

En dan zit ik ook nog met het ontladen. Je schijnt ze te moeten ontladen maar never nooit niet helemaal, want dan gaan ze kaduuk (?). Kunnen die GP opladers dat ook? En weten die dan tot hoever ze moeten ontladen...?

Vragen, vragen, vragen...

Antwoorden, antwoorden, antwoorden...?

Edit: weet iemand trouwens wat vier losse GP 2100 batterijen kosten (zonder oplader dus)? Die prijs staat niet op het internet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 10:46 ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

nou geloof ik dat je die nimh batterijen echt alleen mag opladen in een nimh lader :)

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb laatst 4x GP2100 batterijen gekocht voor 20 eurootjes. Ze zijn 22 ofzo, maar die gast wou ze voor 20 meegeven.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Je kan beter een snellader halen bij de Hema, die is als beste getest door de Consumentenbond.
Ze hebben daar ook 2100mAh batterijen voor €8 per 2.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:27

dbzfan

Nee.

Ik heb de gp powerbank 3 met 4 1800 mah batterijen. Het laden duurt 18 uur, maar dat doe ik gewoon 's nachts. En bij de dynabyte heb ik 4 2000 mah batterijen voor 9,95 gekocht.

2100 mah scheelt bijna niks,en het is wel veel duurder.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Jur schreef op 26 July 2003 @ 10:48:
Je kan beter een snellader halen bij de Hema, die is als beste getest door de Consumentenbond.
Ze hebben daar ook 2100mAh batterijen voor €8 per 2.
Er zat zeker een hele goede handleiding bij die lader? :+

Waarmee ik dus bedoel dat tests van de consumentenbond vaak helemaal nergens over gaan en men onbewust allerle onzin neerzet wat vervolgens weer door een hoop anderen worden overgenomen.

Klakkeloos kopen wat de consumentenbond zegt dat je moet kopen vind ik dus niet zp'n slim idee.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• waslijn
  • Laatst online: 18-02 20:59
Heb zelf 1800mAh duracell gekocht + lader (2 in 3 uur opladen en 4 in 6 uur). Bevalt prima, GP is ook een goede keus. Of je snel of langzaam wilt laden is helemaal aan jou. Hoeveel geld heb je ervoor over en is het noodzakelijk zo snel te laden?

De consumentenbond daar moet je niet de veel waarde aan hechten, zodra ze electronica testen praten ze regelmatig poep. Een goede lader met een beetje kwik in de behuizing scoort laag, maar laad misschien wel erg goed.

Verwijderd

Zelf heb ik de GP Smart (€ 52 inclusief 4x1800 bij Heuts destijds.) inclusief 1800 en 2000 batterijen, ook van GP.
Maak zeker even gebruik van de aanbieding van GP bij Dynabyte.
En de 1800 zijn idd in een uur vol en doen het dan net zo lang als andere batterijen.
Tenminste in mijn Garmin Vista waarin ik ze gebruik.
Met de GP battterijen doet ie het zo'n 7-8 uur wat normaal is. Dus ik kan niet zeggen dat het snellladen slechter vult dan gewoon laden.
Als ik er standaard batterijen in gebruik dan gaan die ongeveer evenlang mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 11:19 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je veel vragen hebt:

http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM
http://michaelbluejay.com/batteries.html

overigens is er ook vrij veel via de got-search te vinden over batterijen en opladers.

Wat die 80 euro voor de GP Smart betreft zou ik eens een kijkje in de Pricewatch nemen, 80 euro is wel erg duur. :)

Dat batterijen korter meegaan wanneer ze worden snelgeladen heb ik nog nooit gehoord. Aan de andere kant, als je ze normaal 1000 keer kunt opladen en met snelladen maar 750 keer, ga je dat merken? Tegen de tijd dat ze op zijn heb je alweer veel betere batterijen ;)
Niet alle opladers kunnen NiMH en NiCD laden. Meestal wel NiMH, het staat iig op de oplader als je hem koopt. Wanneer je oplaadbare batterijen aanschaft, dan trek je vrijwel altijd NiMH uit het rek (wat idd de beste keuze is).
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 10:40:
Edit: weet iemand trouwens wat vier losse GP 2100 batterijen kosten (zonder oplader dus)? Die prijs staat niet op het internet.
Wel eens van de pricewatch gehoord, of internetwinkels? :) link

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me ook nog afvroeg... Die Smart en Rapid zitten altijd in het stopcontact. Zeggen ze. Moet dat? Of is dat gewoon voor het gemak? Ik stop hem liever alleen in het stopcontact als ik daadwerkelijk wil opladen. Of moet het omdat het iets te maken heeft met het snelle opladen...?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 12:52:
Wat ik me ook nog afvroeg... Die Smart en Rapid zitten altijd in het stopcontact. Zeggen ze. Moet dat? Of is dat gewoon voor het gemak? Ik stop hem liever alleen in het stopcontact als ik daadwerkelijk wil opladen. Of moet het omdat het iets te maken heeft met het snelle opladen...?
Als je ze in het stopcontact laat zitten gaan ze druppelladen, dan raken ze niet leeg.

Als je em uit het stopcontact wilt halen kan dat ook prima, maar haal de accu's er dan wel even uit om te voorkomen dat ze leeglopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus dat GP zegt dat hun opladers de hele tijd in het stopcontact moeten zitten, ook al zit er niets in. Da's makkelijk, zeggen ze. Als je ze dan wilt opladen kun je ze er zo instoppen. Maar ik vraag me dus af of het MOET... Is het nodig dat die oplader in het stopcontact zit ook al zitten er geen batterijen in...

• waslijn
  • Laatst online: 18-02 20:59
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 13:18:
Ik bedoel dus dat GP zegt dat hun opladers de hele tijd in het stopcontact moeten zitten, ook al zit er niets in. Da's makkelijk, zeggen ze. Als je ze dan wilt opladen kun je ze er zo instoppen. Maar ik vraag me dus af of het MOET... Is het nodig dat die oplader in het stopcontact zit ook al zitten er geen batterijen in...
Nee is niet nodig.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Kijkshop Hapé batterijlader (snel) + 4 nimh batterijen van 1800mAh voor Eur 30
Het staat niet op de kijkshop site maar wel in de winkel gezien.

"Soylent Green is people!"

• beunhaasje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-02 23:00

beunhaasje

vul hier je ondertitel in

dbzfan schreef op 26 July 2003 @ 10:49:
Ik heb de gp powerbank 3 met 4 1800 mah batterijen. Het laden duurt 18 uur, maar dat doe ik gewoon 's nachts.
Lange nachten heb jij dan zeg :)

amd XP 1800+, 512 mb ddr cas2, geforce 4 TI4200 128mb ,sblaster audigy, ibm 120XP 120gig , maxtor D740X 65Gig 21" LG Flatron 795FT, Canon Eos 10D met wat glaswerk

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:27

dbzfan

Nee.

beunhaasje schreef op 26 July 2003 @ 14:23:
[...]

Lange nachten heb jij dan zeg :)
De TS zal veel hebben aan jou nuttige reply.

Verwijderd

Heb een GP Smart oplader bij mp3cdspeler.nl gekocht, toendertijd kreeg ik er 4 * 1800 bij voor 50 eurootjes, nu 4*2100 voor 59 eurotjes plus verzendkosten. Ideaal dat je maar 1 uur hoeft te wachten, zelfs als je ze vergeten bent op te laden zijn ze toch nog snel te laden. En ze leveren supersnel ik had de zooi de volgende dag binnen.

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 15:19
Ik heb ook de GP Smart lader met 4X1800 en 4X2000 Mah.
Ideaal voor mij is de snellaadfunctie van 1 uur want mijn digitale camera vreet natuurlijk accu's en de portable MP3 speler van dochterlief lust ze ook. Om die reden heb ik voor vakantie en onderweg ook het laadsnoer voor in de auto erbij gekocht.
Verder gewoon lekker het stopcontact laten zitten zodat dmv druppelladen je altijd volle accu's tot je beschikking hebt.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 18:48

Floor-is

5.2

Ik heb een GB Smartbank, 2100Mah, heb er nog 4x2000 bijgehaald, draait hardstikke goed in mijn flitser! Jah het kost een sloot geld, maar het is goedkoper dan telkens los de batterijen te moeten kopen. :)

Ik weet niet hoevaak ik ze werkelijk kan herladen, ben nog steeds met de 1e keer opladen bezig uit het eerste setje ;)

Bericht hierboven

Pagina: 1