[Vodafone] nummer herkenning sms

Pagina: 1
Acties:

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 10:56
Als je een oproep hebt gemist bij Vodafone en deze is doorgeschakeld naar je voicemail, dan ontvang je een sms met de tekst dat je een oproep hebt gemist van een beller met het volgende nummer +31612345678.

Hoe kan je dit instellen dat ipv het nummer de naam van de beller wordt vermeld (als deze in het telefoonboek bekend is). Ik weet dat dit kan, omdat een vriend van mij dit ook heeft, maar die zit bij Orange. Of is dit toestel afhankelijk? Ik heb een Nokia 6310i.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
Umm, zou het niet kunnen zijn dat je dan ook in je telefoonboek het nummer in dat formaat hebt moeten staan? Dus niet 0612345678 maar +31612345678. Probeer het eens zou ik zeggen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rickbv op 26-07-2003 10:35 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat dit mogelijk is. Een nummer wordt pas aan een naam gekoppeld als hij een match heeft gevonden in de 'database'van de telefoon. Aangezien Vodaphone een plain smsje stuurt zal je telefoon nimmer een match zoeken in je telefoonboek.

Orange gebruikt waarschijnlijk een andere techniek.
Dit probleem heb ik ook en is een groot gemis van Vodaphone, zal ongetwijfeld binnenkort aangepast worden want dit is een beetje knullig.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-11 11:29
Dat kun je naar mijn weten niet instellen.
Het is namelijk een SMS die je ontvangt.
En Vodafone heeft echt niet alle nummers uit jouw telefoonboek daar bekend.
Het is gewoon een SMS die je krijgt, daar valt niets aan aan te passen.
De enige mogelijkheid die je hebt, is om te kijken bij je gemiste oproepen, daar is zijn naam als het goed is wel gewoon zichtbaar.

Systemspecs

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 10:35:
....zal ongetwijfeld binnenkort aangepast worden want dit is een beetje knullig....
nou, ik twijfel er wel aan, is al jaren zo.. ik denk niet dat dat zo 123 verandert kan worden.

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 10:56
Rickbv: Ik heb de nummers in dat formaat er in gezet, maar dat werkt niet.

Tissueboy: Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en we er op moeten wachten. Nu doe ik ´gebruik nr.´ uit de sms en bel het dan heel even, tot hij er een naam aan koppelt. Dan leg ik snel weer neer, voordat de verbinding daadwerkelijk gemaakt is, maar dit vind ik een omslachtige oplossing.

BredeP: Dat het bij Orange mogelijk is, betekent ook dat het bij Vodafone (ooit) zou moeten kunnen. Het is inderdaad een functie die alleen door je telefoon uitgevoierd kan worden, lijkt mij. Als ik mijn telefoon uit heb staan of geen ontvangst heb, dan kan ik de nummers niet onder gemiste oproepen vinden, vandaar dat ik deze functie met sms onmisbaar vind.

We zullen moeten afwachten wat Vodafone gata ondernemen qua stappen.

Verwijderd

Mailman heeft een zéér sterk punt, je weet tenminste nu wel dát je gebeld bent als deze uit heeft gestaan.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is toestel-afhankelijk.

Verwijderd

Duncan schreef op 26 July 2003 @ 18:55:
Dit is toestel-afhankelijk.
denk het ook. bepaalde telefoons van siemens maken bijv. elk getal in een smsje 'klickable' en als dat nummer toevallig ook in je toestel staat komt daar de naam voor in de plaats.

ps: workaround kan zijn om je gsm gewoon altijd aan te laten staan, en hem op 'stil' zetten als je hem uit zou zetten. dan kun je altijd zien wie er gebeld heeft.

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:50
Met de 6310i is dat niet mogelijk! Ik heb die tel ook en ben er een poosje geleden ook mee bezich geweest! Helaas maar waar.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Siemens doet het wel bij al zijn toestellen, nokia geeft dus alleen het nummer weer. Hoe het bij andere merken zit weet ik niet precies, dacht dat ericsson ook de naam weergaf :)

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
de Siemens C45 geeft bijvoorbeeld wel de naam weer in het SMSje. De Siemens S55 helaas niet. Daar is het alleen clickable. Erg jammer dat de naam niet weer gegeven wordt. Je zou zeggen dat het moet kunnen omdat het een nieuwer model is dan C45

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
J0YR1D3R schreef op 26 July 2003 @ 20:31:
dacht dat ericsson ook de naam weergaf :)
Mijn T68i iig niet.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ddc schreef op 27 juli 2003 @ 01:29:
[...]

Mijn T68i iig niet.
Ik heb een T65 gehad, voor een week en ik dacht dat die het wel deed. De T68i is een heel andere telefoon qua firmware dan een T65, dus het zou best kunnen dat daar verschil tussen zit :)

Verwijderd

De T20s tot zover ik herinner deed het niet, de T200 ook niet en de T310(heb ik net), maar doet het volgens mij ook niet.
Siemens M35i liet (weer tot zover ik herinner) liet de naam wel zien.
Pagina: 1