Toon posts:

[W2K] Packages aan user koppelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik ben bezig met packages aan het maken, heel simpele hoor.
Eentje om domainwide Adobe Reader NL te installeren en dat gaat perfect.
De ander is om het gratis fotoviewertje Irfanview te installeren. Dit is echter voor maar een handje vol gebruikers die schade foto's moeten kunnen bekijken.
Ik zit nu even met een organisatorisch probleem.

1. Hoe zet je zo iets nu op want ik heb alle gebruikers al verdeeld over diversen OU's zoals MT, Loods, Planning enz enz enz.
2. Of kan dat helemaal niet?
Het is nml handig om deze software in dit geval aan een gebruiker te hangen want dan heeftie het ook wanneer hij even op een andere computer zit.

Verder ben ik nu ook bezig met de distributie (in gedeeltes) van SP4 naar de WS-en.
3. Kan ik de GPO gewoon weghalen waneer de computer ervan voorzien zijn???
Nu leestie er na de installatie ook overheen of mag dat niet?
4. En als laatste zou ik graag willen weten hoe ik iets de-installeer via een package of moet je dan een tegengestelde package maken???

Veel vragen en ik hoop ook veel antwoorden :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Allereerst hoort dit eigenlijk niet in PN&S thuis maar goed.

Als een policy uitgevoerd is wordt ie als uitgevoerd gemarkeerd dus inactive voor die users/computers die deze policy succesvol uitgevoerd hebben.

Je kunt beter een policy disabelen dan verwijderen(kun je em easy nogmaals gebruiken)

hoe je het opzet staat in de FAQ van WOS en onder documentation op www.datacrash.net. Hier staan manuals net als in wos omdat ik ze schrijf.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal daar zeker naar gaan kijken.
Snap alleen niet waarom deze topic niet hier hoort, gaat toch iets wat op een server gebeurd???

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 10:13:
4. En als laatste zou ik graag willen weten hoe ik iets de-installeer via een package of moet je dan een tegengestelde package maken???
Als je een MSI pakket weer weg haalt uit een GPO wordt gevraagd of je wilt dat het nu niet meer wordt geïnstalleerd op nieuwe computers of dat je ook wilt dat het van alle bestaande computers wordt afgehaald.

Zo dus :).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 11:45:
Snap alleen niet waarom deze topic niet hier hoort, gaat toch iets wat op een server gebeurd???
Daarmee is het nog niet gelijk Professional :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
???
Kun je ff de volledige benaming doen ipv DLA's ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Skywolf,

wat zijn DLA's ? misschien handig om je vraag even te editten en hele benaming erin te vermelden.. zo thuis ben ik nou ook weer niet in windows 2000 server

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 29 July 2003 @ 16:14:
Skywolf,

wat zijn DLA's ? misschien handig om je vraag even te editten en hele benaming erin te vermelden.. zo thuis ben ik nou ook weer niet in windows 2000 server
Een DLA is een Drie Letterige Afkorting ;) ;) ;)

Iig bedankt voor de tip(s) want mijn packages snorren cool over het domein heen....
Pagina: 1