Vraagje over DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Ik wil een tweede harddisk erbij kopen en nu heb ik mijn oog laten vallen op een Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA)

Ik heb alleen even een vraagje, als het prijsverschil niet extreem is, kan ik dan het beste voor de S-ATA versie gaan ?

Met andere woorden als ik (nog) geen gebruik maak van serial ata kan ik dan wel gewoon voor die versie gaan of werkt een gewone dan beter dan die ata versie ?

Specs

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als jij voor een SATA schijf gaat, zul je ook een SATA controller in je systeem moeten zetten.
Het prijsverschil wordt dan al weer een stukkie forser.
Gezien je systeemspecs zou ik denk ik voor een normale schijf gaan...

Of je moet natuurlijk geld te veel hebben, S-ATA is wel stoer.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Je kan een S-ATA schijf via een dongle naar ATA100/133 omzetten. Je schijf zal we dan echter niet sneller van worden als de normale ATA100/133 schijf van Maxtor. Het prijsverschil weet ik zo niet, reken op 10 tot 15€ ofzo. De prijs van een dongle zit ook rond die koers uit mijn hoofd. In de praktijk blijkt dat S-ATA wel iets sneller is maar niet schokkend veel. Je zou ook kunnen overwegen een SATA controller te kopen en hem daar op aan te sluiten, echter de schijf zal hooguit 5% sneller zijn. Ga maar eens op zoek naar benchmarks :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
het is duidelijk, ik ga voor de gewone uitvoering :)

Specs

Verwijderd

Ik heb op mijn mobo een sata en raid controller. Het verschil met mijn "oude" maxtor op ata133 is best wel merkbaar. Vooral met het laden van een spel.

Ik mail je wel mijn bench resultaat. Vadaag haal ik er nog eentje bij voor raid 0 :D