Toon posts:

Tv heeft te weinig scart-aansluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Mijn tv heeft maar 2 scartaansluitingen aan de achterzijde. Ik heb 3 apparaten: casema decoder
dvd speler
videorecorder

Nu dacht ik dat ik het probleem kon oplossen, omdat ik gehoord had dat ik een verlengdoos met 5 scart-aansluitingen nodig had. Ik heb het nu geprobeerd aan te sluiten maar tevergeefs ;( . Wat is de beste opstelling om die apparaten erop aan te sluiten of heb ik nu iets anders nodig om dit voor mekaar te krijgen?

Problemen die ik heb herkent zijn:
-Geen geluid met me videorecorder maar ik kon ook daar geen audiokabels op aansluiten, want me dvdspelertje was al met de audio kabels aangesloten op de achterzijfe van de tv...
-Hij zet de casema decoder en de dvd speler op een kanaal van de decoder :?
Hebben jullie misschien een betere oplossing voor me?!

Alvast hartstikke bedankt!!! :9~

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoeveel scartaansluitingen hebben de andere apparaten?

Ik heb hier 3 apparaten aangesloten op m'n TV.
2 VCR's met elk 2 scartaansluitingen
1 DVD-speler met 1 scartaansluiting

Opstelling:
DVD-VCR1-VCR2-TV
Kabelantenne komt bij VCR1 binnen

Verwijderd

Topicstarter
hey,

-de decoder heeft als het goed is 2 scartaansluitingen
-dvd spelertje heeft 1 scart aansluiting
-videorecorder heeft ook 2 scart aansluitingen bij mij kwam die binnen bij die decodertje:P

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Heb je een versterker er bij hangen?

Doorlussen dacht ik ook al aan. Een goede optie. Maar krijg je daardoor geen kwaliteits verlies?

Scart is in principe vervanging voor 3 kabels, rood, wit en geel. Rood en wit voor geluid en geel voor beeld. Dus zou het geluid over de boxen van je teevee moeten gaan. Is die audio achter je tv een audio in of out? Of heb je beide. Dan is een versterker wel handig.

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ik heb totaal geen ervaringen met een decoder... (is dat voor speciale zenders? of voor schotelantenne ofzo?)

Heb je de volgende volgorde al eens geprobeerd?

DVD-Decoder-VCR-TV

of

Decoder-VCR-TV en ook de DVD aan de TV?

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?

Overigens zou geluid via scartkabels moeten gaan; daarvoor hoef je geen extra audiokabels aan te sluiten (tenzij je het uiteraard over een losstaand audiosysteempje wil laten horen... maar dan kan je ook gebruik maken van splitters)

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
wfvn schreef op 26 July 2003 @ 01:04:

Overigens zou geluid via scartkabels moeten gaan; daarvoor hoef je geen extra audiokabels aan te sluiten (tenzij je het uiteraard over een losstaand audiosysteempje wil laten horen... maar dan kan je ook gebruik maken van splitters)
en wanneer je een 2e tv erbij hebt (slaapkamer) hoe krijg je daar dan beeld én geluid op?
ik heb een homecinema setje en een vcr op de tv aangesloten, maar heb alleen beeld en geluid van de vcr op de 2e tv, en na een beetje knutselen ook beeld van het hc-setje maar geen geluid.

[ Voor 19% gewijzigd door OliverBB op 26-07-2003 01:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey,
MIG die audio ingang aan de achterkant van me tv is verbonden met me dvd speler anders krijg ik op me dvd spelertje geen geluid. Verder heb ik wel vier kleine poortjes aan de achterzijde van me tv waar ik draadjes in kan steken voor audio maar die hb ik waarschijlijk niet nodig toch?!

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Hmm ja ik heb ongeveer hetzelfde maar dan nog erger.

Wilde dus ook zo'n SCART doos halen, maar als dat niet werkt ben ik benieuwd hoe het wel moet.
Zit daar ook nog kwaliteitsverlies aan vast?

Heb hier maar 1 SCART aansluiting op TV. Aan TV zit een Mr Zap doos met 2 SCART aansluitingen, daarvan wordt er 1 gebruikt om naat TV te gaan, andere voor input of VCR. Aan die 2e SCART aansluiting op MrZap doos moet nog een VCR, DVD speler en Video in/out SCART plug (op vivo plug zit schakelaar voor in of out dus dat is wel goed zo).
Playstation gaat rechtstreeks naar TV via tulp stekkertjes is geen probleem verder.

Maar idd hoe los je dat op, want kabels omwisselen ben ik wel moe nu.
En wat gebeurd er als je bijvoorbeeld VCR en DVD tegelijk aanzet, krijg je flinke storing ofzo?

Die SCART dozen die ik tot nu toe gezien heb zijn volgens mij alleen maar voor output en niet voor input ofzo :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
WFVN ik heb het volgende al geprobeerd:
-Van de verlengdoos van de 5 scartaansluitingen naar decoder, dvd en de videorecorder op de 2de scart aansluiting van de tv.
-Van de casema decoder naar de verlengdoos en van de vcasema decoder naar de dvd spelertje en de videorecorder is aangesloten op de verlengdoos.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 13:06
De andere oplossingen zullen waarschijnlijk ook wel werken, maar ik weet wel dat de casema decoder zonder scart aangesloten kan worden. Er is dan gewoon 1 kanaal op je tv dat het beeld van je decoder uitzendt. Ik doe dit zelf ook en het werkt prima :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.beststuff.co.uk/images/hama_scart_selector_100s.jpg
en dergelijke:
http://www.trisat.com/box.html
http://www.comtechproducts.co.uk/tele/av2083/index.htm
Conrad en je A/V shop verkopen die apparaatjes ook.
Pagina: 1