Toon posts:

[wifi] +7dbi antenne, hoeveel bereik?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit op dit moment met een LinkSys WRT54G (54Mbit)-switch annex router en ik ben niet helemaal tevreden over het bereik. Voor in de tuin kan ie sowieso niet op 54Mbit draaien, dus moet ik 'm dwingen om terug te schakelen naar 11Mbit (minder snel, maar sterker signaal). Maar al met al kan ik niet achter in de tuin komen, en bij de buren is het ook niet veel soeps (hooguit 15% signaal).

Nu kan ik aan een 7dbi antenne komen (360 graden omni heet dat geloof ik). Dit zou toch wel aardig wat bereik toe moeten voegen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik begrijp dat je dit niet uit kunt drukken in meters. Het is immers afhankelijk van beton en zelfs het weer. Maar ga ik er werkelijk iets op vooruit, of kan ik het beter gewoon vergeten en tevreden zijn met wat ik heb?

Bovendien hoorde ik dat je recht onder een 360 graden antenne compleet geen bereik hebt (omdat je als het ware onder de 'pannenkoek' zit). Is dit werkelijk zo? Dat zou dus betekenen dat het hele verhaal niet gaat werken in de woonkamer? Kan ik dan evt. een tweede antenne aansluiten (die standaard bij de LinkSys zit) of moet ik dan gaan 'omprikken'?

Alvast bedankt en prettige nacht!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

duronbug

Step on it.....!

Kennis van mij heeft ook zon omni 7dbi op een linksys 11 mbit wifi router. En 150 mtr verder op in de straat heeft hij nog bereik. Wel met iets mindere snelheid. Geloof iets van 100-200kBytes per sec. Hij heeft de antenne in de nok van het huis geplaatst. Ik denk dat dat ook voor wat extra meters zorgt.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 10:25
het signaal gaat inderdaad als een pannenkoek, wat je wel kunt doen is de antenne horizontaal "ophangen" i.p.v. vertikaal

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Hier staat misschien iets nuttigs :
http://www.lapwing.nl/producten/wireless_distances.htm