[Linksys router]BEFW11S4, firmware update = timeout?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Allereerst, ik heb mijn goede vriend allexandervisser gevraagd dit voor mij [Icey] te posten, dit omdat het mijzelf niet meer lukt door dit gare router probleem...

Ik heb een BEFW11S4 (versie 3) router aangeschaft, helemaal blij alles aangesloten, en ingesteld..
Alles werkt, uurtje online gebattlefield en het werkte allemaal prima.

Nouja, bijna alles werkte, ik kon niet via hotmail.com mijn mailtjes ophalen (via outlook en ook niet via www). Dus ik dacht, tja, de firmware is van december ergens, dus die ik update.

De enige firmware die er was is de versie 1.45, Feb 28 2003, afin, geupdate en ik dacht dat alles wel weer werkte.

De problemen zijn erger...

• -kan geen bestanden versturen via pop.xs4all.nl/smtp.xs4all.nl. Ook al is het maar een klein e-mailtje, ik krijg de melding iets in de trand van dat de verbinding met de server niet in stand is gebleven.
• -Ik maakte een screenshot om hiero te posten, ftp het -> Connection closed. Server timeout. hij heeft 1 kb geupload.
• -Topic openen op got, nopes... werkt niet, soort van timeout.
• -Mailtje versturen via webmail.xs4all.nl... ook niet :/ timeout
• -Maar ik kan wel normaal internetten

Heeft iemand wellicht een oplossing, of een oude firmware?

Bij voorbaat hartelijk dank van Icey :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Kleine e-mailtjes, en kleine posts werken wel... ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwoot mezelf maar even uit een ouder topic; hoewel het de befsr41 betreft, heb je er misschien toch wat aan.
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 19:34:
Ik kreeg problemen na een firmware upgrade naar 1.44.2 (Netwerk en internet 'bevroor' na verloop van tijd)

Mijn problemen waren opgelost nadat ik de oude FW 1.42.7 had geinstalleerd.

Wellicht heb je hier iets aan.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 23:53:
Ik kwoot mezelf maar even uit een ouder topic; hoewel het de befsr41 betreft, heb je er misschien toch wat aan.

[...]
Het schijnt vaker voor te komen, firmware problemen, mijn probleem nu is dat ik op de hele site + ftp van linksys geen oudere firmware tegenkomen, ze zetten een nieuwe erop, en hale de oude weg o.i.d.

Tweakers.net meuktracker staan ook geen oude versies in voor mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je nog kan proberen is om de MTU-waarde van de router te verlagen naar 1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 00:02:
Wat je nog kan proberen is om de MTU-waarde van de router te verlagen naar 1400.
Daar staat hij standaart al op.

Ik ben dus op zoek naar de: 'BEFW11S4 firmware 1.44.2' voor een versie 3 router, andere firmwares mag ook ;)

Probleem is dat alle websites linken naar de site van linksys, en hun bewaren de oude firmwares niet...

Zelfs hun hele ftp heb ik niks op gevonden...
(zit nu op mijn werk, hiero kan ik teminsten normaal internetten).

[ Voor 44% gewijzigd door Icey op 26-07-2003 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
ik heb dezelfde router met firmware 1.45. Hier geen problemen. Ik zal eens even kijken of ik die oude firmware nog ergens heb...

Nergens te vinden, sorry..

[ Voor 11% gewijzigd door Stamper|IA op 26-07-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
ik ben erachter, ik kan geen berichten / mailtjes / dingen kan uploaden groter dan 9 kb :/

Dit vond ik in mijn log...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/1234.JPG

edit 1 dingen die ik uplaod werken niet eens :/

edit 2 in mijjn outgoing acces log staat:

LAN IP - 0.0.0.0
Destination URL/IP - é

wellicht dat iets daarmee te maken heeft :/

[ Voor 38% gewijzigd door Icey op 26-07-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Ik kan weer e-mailen en bstanden versturen via msn, want ik zit weer op mijn oude router (zonder wlan :/)

Na verschillende firmwares her en der vandaan te hebben gehaald (zelfszaam, iedereen linkt naar linksys, en linksys heeft voor de v3 helemaal niks :/ ). eindelijk dacht ik de goede gevonden te hebben...

WARNING: The firmware you downloaded only works
with BEFSW11S4 ver.2/3. It is strongly recommended
that you check the bottom label to see what version
you have. In the label (on the bottom of the Router),
look for the "Model No".

Versie 3, die heb ik, moet lukken... NOT mijn linksys stond dus vrolijk rood te knipper, dood geflashed. kreng :/

Hopelijk kan ik mijn 2 dagen oude, vrij dure, schatje rmaén :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op 26 July 2003 @ 18:17:
ik ben erachter, ik kan geen berichten / mailtjes / dingen kan uploaden groter dan 9 kb :/
Ik heb dus exact hetzelfde probleem :( Ik kan hotmail ook niet openen en geen bestandjes versturen groter dan 9kb/s echt frusterend... :( Niemand voor de rest hetzelfde probleem gehad en een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 15:31:
[...]

Ik heb dus exact hetzelfde probleem :( Ik kan hotmail ook niet openen en geen bestandjes versturen groter dan 9kb/s echt frusterend... :( Niemand voor de rest hetzelfde probleem gehad en een oplossing voor gevonden?
Ik heb van linksys oude firmware gekregen, die kan ik op mijn ftp zetten (ik zit nu achter mijn oude router).

Mijn linksys gaat maandag retour, blijkbaar komt het vaker voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
http://www.xs4all.nl/~icey/got/befw11s4v3-fw-1442z.zip

Let op dat je de goede versie heb!!! dit is voor versie 3 (zie onderkant van je router)

het mailtje:

Dear Arjan, (ja, dat is mijn naam :P)

Thank you for contacting Linksys Customer Support.

Please try to check the attached file for the lower firmware version of your wireless router. Try to open the file in unzipping it with winzip software. Do a hard reset first to the router before reflashing the firmware of your device. See the procedures below.

Before doing the hard reset, disconnect all the devices that is connected to your router except for one computer (preferably, your best computer). And have a copy of the settings that you have applied in your router.

1.Press and hold the reset button.

2.Wait for about 30 seconds and then unplug the power adapter.

3.Wait for another 5 seconds and then replug the adapter.

4.Wait for the DIAG light to turn on and then off before releasing the button.

5.Put your network back together and then test it if it will work.

The router should now be restored to factory default settings and you should be able to enter the setup page using the default password admin. You may now reconfigure your router to the settings that it had previously.

Sincerely,

*** flashen is op EIGEN RISICO, bij mij ging het dus fout (gebeurd niet vaak, maar toch), ik ben NIET aansprakelijk ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, thx ik ga wel even proberen binnenkort :)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropo
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08-2022
Kijk hier even:

2.4Ghz in "Geen Mail/ftp meer na installeren Wirels"

Had precies hetzelfde probleem, maanden mee gelopen, maar een eenvoudige flash loste het op.

Succes.
Pagina: 1