Cam voor sportfilmen met specifieke eisen.

Pagina: 1
Acties:

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Hoi, ik heb me nog nooit hier gewaagd dus ik doe er maar eens een gooi naar na jullie FAQje te hebben gelezen.

Ik ben zelf al 2-3 jaar fervent skateboarder en ik film dan ook erg graag de sport zelf, en nu komt de vraag. Ik zoek dus een camera daarvoor de eisen zijn:

Eisen:
- Moet een groothoek lens op kunnen (18mm) of ingebouwd hebben.
- Moet een 1394 aansluiting hebben.

Optioneel (wel leuk):
- Lamp op kunnen.

Budget:
Van 500-1000Euro maar liever niet aan de top en liever aan de lage kant ;)

Zelf gevonden:
- JVC GR-DVL867 (Niet kunnen uitvinden over voorzetlenzen :? )
- JVC DV4000 ( Te duur )
- JVC DV700/500 (Ook niks kunnen vinden over voorzetlenzen :( )

Het liefst heb ik ook een liggend model omdat dat erg lekker filmt :)

Alvast bedankt.

Verwijderd

De JVC 3000 lijk me intersanter, je kan bij die heel goed handmatig scherpstellen.

Kijk hier anders,
" Het grote Digitale Video Camera topic "/

De meeste cams met een sport stand zijn wel goed geschikt er voor, bij die canon 650i zet zelfs al een grote hoeklens bij. Dat bespaart je een hoop centen ¬_o.

• supakeen
Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 08:59:
De JVC 3000 lijk me intersanter, je kan bij die heel goed handmatig scherpstellen.

Kijk hier anders,
" Het grote Digitale Video Camera topic "/

De meeste cams met een sport stand zijn wel goed geschikt er voor, bij die canon 650i zet zelfs al een grote hoeklens bij. Dat bespaart je een hoop centen ¬_o.
Die 650i is inderdaad een lekkere cam vooral de shoe waarin je alles in doen (lamp, richtmicrofoon)

Alleen waar had jij het stukje gevonden over die bijgeleverde groothoek :?
http://www.canon-europe.c...amcorders/Digital/MV650i/

Anders moet ik misschien naar de MVX serie kijken de 100/150 i
http://www.canon-europe.c...mcorders/Digital/MVX150i/
Every shooting situation is covered.
Super Night Mode can be activated when shooting at night, ensuring images are as the eye sees them. Black skies stay black, colours remain vivid and shadow detail isn't lost. An optional Video Flash Light can be used for both movie and still photography when flash is required. Finally, a full range of optional lens accessories will further extend your possibilities.
:)

[ Voor 30% gewijzigd door supakeen op 26-07-2003 11:37 ]

Verwijderd

Als je goede qualiteit wilt zul je toch echt voor een 3CCD model moeten gaan. Zelf ben ik een grote fan de Sony VX1000/2000 maar ook JVC en Canon hebben 3CCD modellen in hun collectie. Verder zijn er bij de betere Camera/Foto zaak voorzet tele-converter lenzen te koop. Voor Sony is dat de VCL- serie.

• supakeen
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 11:43:
Als je goede qualiteit wilt zul je toch echt voor een 3CCD model moeten gaan. Zelf ben ik een grote fan de Sony VX1000/2000 maar ook JVC en Canon hebben 3CCD modellen in hun collectie. Verder zijn er bij de betere Camera/Foto zaak voorzet tele-converter lenzen te koop. Voor Sony is dat de VCL- serie.
Ben alleen bang dat ik dan een beetje snel mijn budget verdrie of viervoudig :D

Die VX2000 kost 4090 euro :(

Verwijderd

Houdt er ook rekening mee dat zo'n lens al snel E100 kost. Dus ook niet erg goedkoop en deze niet op alle modellen past. Dus voordat je een camera aanschaft wel even kijken of deze compatibel is met de voorzet lens.

• supakeen
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 11:50:
Houdt er ook rekening mee dat zo'n lens al snel E100 kost. Dus ook niet erg goedkoop en deze niet op alle modellen past. Dus voordat je een camera aanschaft wel even kijken of deze compatibel is met de voorzet lens.
Ik heb nog geen lens daarom zoek ik eerst de camera zodat ik daarna een lens kan zoeken :)
Pagina: 1