[dos] serieel programmas overzetten naar handterminal

Pagina: 1
Acties:

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Ik heb hier een aantal handscanners gekregen.
http://www.lxe.com/pdf/MX1_Datasheet.pdf

Deze draaien op een 486 het is me al gelukt om via hyperterminal op een gewone pc en te echo'en naar com2 op de scaner tekst over te sturen.

Zoals je in de specs zult lezen is deze ook voorzien van wifi maar die is naar alle waarschijnlijkheid defect. (word niet herkend/geweigerd/geaccepteerd door acces point) laat staan dat ik er onder dos iets van snap en al helemaal niet met die software die dat ding aan boord heb. Deze optie lijkt mij voorlopig te ingewikkeld.

Als ik dus vanaf de scanner "echo >com2: blaat" doe komt dat netjes aan in hyperterminal doe.
Nu wil ik dus iets andersom sturen. maar als ej dus bijv "copy com2: con" doet komt die daar nooit meer uit. scherm blijft ook leeg. al ik dit naar een file zou zoen zou ik ook niet weten hoe te beeindigen.

zodra ik dat kan doen zal het me ook lukken om een iets gevanvanceer file transfer programma over te zetten waar het wat makelijker mee gaat.

mischien zie ik wel wat over het hoofd, dit is imho redelijk speciaal spul en ik dan daar nou niet direct programa's voor vinden, laat staan overzetten.

Als ik dat dos+serieel overzetten in orde heb kom ik wel verder.

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
subtiel .. (iets te vroeg in de hoop dat meer mensen het lezen) kickje

Iperf

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:05
ik denk niet dat het precies iets is wat je zoekt, maar ik weet van de 'oude' norton commander dat deze een mogelijkheid had om zichzelf te 'kopieren' via de compoort. Dit heb ik vroeger eens moeten doen toen de hdd half dood was om nog ff snel tussen beide files te copieren...

er ontstond dus een soort directe kabelverbinding, maar dan onder dos ;)

Een standaard GoTter ;)

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

PenguinPower

May the SOURCE be with you

_BladE2k_ schreef op 27 July 2003 @ 14:17:
ik denk niet dat het precies iets is wat je zoekt, maar ik weet van de 'oude' norton commander dat deze een mogelijkheid had om zichzelf te 'kopieren' via de compoort. Dit heb ik vroeger eens moeten doen toen de hdd half dood was om nog ff snel tussen beide files te copieren...

er ontstond dus een soort directe kabelverbinding, maar dan onder dos ;)
Ik denk dat je in de war bent met FastLynx wat een NC uiterlijk heeft

Verwijderd

fish schreef op 25 July 2003 @ 22:25:
(1.) Nu wil ik dus iets andersom sturen. maar als ej dus bijv "copy com2: con" doet komt die daar nooit meer uit. scherm blijft ook leeg.
(2.) al ik dit naar een file zou zoen zou ik ook niet weten hoe te beeindigen.
(1.) Volgens mij staat daar : Kopieer Com2 naar het toetsenbord.

(2.) Denk dat de file op een ^Z (control Zet) staat te wachten om af te sluiten.

Als je echt leuk wil experimenteren met dataoverdracht, zoek dan eens naar het DOS programma "Telix", hiermee kun je (vrijwel) alles instellen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 00:04 . Reden: verkeerde copy paste :( ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

PenguinPower schreef op 27 July 2003 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat je in de war bent met FastLynx wat een NC uiterlijk heeft
Of Interlnk en Intersvr :?

Verwijderd

ken je het commando CTTY? om programma's over te zetten weet ik zo snel niks, maar CTTY zorgt voor een ander inputdevice/outputdevice inplaats van CON (keyboard + monitor).
ik hoop dat dit helpt.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Of Fastwire, dat programma heb ik vroeger heel vaak gebruikt...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 23:59:
ken je het commando CTTY? om programma's over te zetten weet ik zo snel niks, maar CTTY zorgt voor een ander inputdevice/outputdevice inplaats van CON (keyboard + monitor).
ik hoop dat dit helpt.
Euh nee eigenlijk niet, ik neem aan dat dit standaard in dos (6.22 btw) zit ?
kijk ctty magish woordje :)

ik vond hier wel iets wat zinnig lijkt http://www.computing.net/dos/wwwboard/forum/12037.html

dus ik ga hier morgenochtens eens even mee aan de slag :9 ....

p.s. telix moet ik weer eerst op dat ding krijgen als ik het zo lees.

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 28-07-2003 00:40 ]

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Ok het lukt bijna volgens mij maarrrrrrrrrr.

de compoorten babbelen goed geen probleem.
maar als ik hyperterminal opstart op de pc en ik ga de console omleiden

dus: ctty com2:

dan krijg ik eerst een heleboel c:\>

c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>
c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>
c:\>c:\>c:\>c:\>c:\>

zoeits dus

En als ik dan ga typen dan wordt het helemaal niks meer. de gekste tekens komen voorbij.
er zit een ir busy ledje op die ook contineu oplicht ... wat aangeeft dat de handscanner contineu data stuurt.
als je met de hand typt lukt dat nooit om het ledje zo fel op te laten lichtten
dus er komt een heleboel data binnen en de pc verslikt zig compleet met een heleboel piepjes (die mijn collega's errug waarderen)

ik heb al gekeken op wat websites maar hier blijft het toch wel bij. ik vermoed dat ik een verkeerde terminal emulatie draai, dus iemand een suggestie ?

en ik snap niet dat die scanner eerst en heleboel data stuurt en dan ermee kapt :?

Iperf

Verwijderd

je zou het aantal bits, stopbits, parity eens aan kunnen passen, dat is meestal het struikelbok.
Dat moet je dan aanpassen aan de ontvangende kant.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
daar had ik op gelet ........
in dos kan ik deze met "mode com2 blabal" gewoon goed instellen

als je gewoon echo'd naar hyperteminal gaat het wel goed.
dus: "echo com2: hello world" komt gewoon aan

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 03-08-2003 11:02 ]

Iperf

Pagina: 1