https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
Ik heb heb een TELES isdnkaart gehad. Speciaal ivm girotel heb ik een blaadje gehad met wat instructies om de handel aan de praat te krijgen... Ik heb geen problemen gehad. Ik heb een collega met een Dynalink ISDN-adapter dezelfde tip gegeven. So what the heck... try this:
Hoe kan ik de TELES adapter gebruiken met Girotel en Windows 95?
Start Hyperterminal wat standaard met windows95 geleverd wordt.
Zorg ervoor dat er direct naar een van de communicatiepoorten wordt verwezen onder verbinden via: (connect using).
Vervolgens klikt u 2x op OK en typt u ATZ in gevolgd door enter om te kijken of er communicatie is tussen Hyperterminal en de VCOMM driver. Als u OK krijgt, is dit het geval. Krijgt u geen OK, probeer het dan via een andere communicatiepoort. Na OK typt u de volgende regels in, hiermee maakt u een eigen profiel voor Girotel aan: (elke regel gevolgd door <enter>
ATZ3
ATB0
ATS34=2400
ATS35=7
ATS36=10
ATS37=1
AT&W3
Als u dit gedaan heeft, kunt u hyperterminal afsluiten. Het enige wat u nu nog hoeft te doen is in Girotel te kiezen dat uw modem is te vinden op COM-poort 3. Als initialisatiestring gebruikt u ATZ3 en stel als snelheid 2400 baud in.
Kijk voor een uitvoerige uitleg ook op de PTT Supportserver waar u een infosheet kunt ophalen (heb ik niet nodig gehad)
Maareh... waarom geen girotel ONLINE???? Werkt uitstekend...
Succes
Hoe kan ik de TELES adapter gebruiken met Girotel en Windows 95?
Start Hyperterminal wat standaard met windows95 geleverd wordt.
Zorg ervoor dat er direct naar een van de communicatiepoorten wordt verwezen onder verbinden via: (connect using).
Vervolgens klikt u 2x op OK en typt u ATZ in gevolgd door enter om te kijken of er communicatie is tussen Hyperterminal en de VCOMM driver. Als u OK krijgt, is dit het geval. Krijgt u geen OK, probeer het dan via een andere communicatiepoort. Na OK typt u de volgende regels in, hiermee maakt u een eigen profiel voor Girotel aan: (elke regel gevolgd door <enter>
ATZ3
ATB0
ATS34=2400
ATS35=7
ATS36=10
ATS37=1
AT&W3
Als u dit gedaan heeft, kunt u hyperterminal afsluiten. Het enige wat u nu nog hoeft te doen is in Girotel te kiezen dat uw modem is te vinden op COM-poort 3. Als initialisatiestring gebruikt u ATZ3 en stel als snelheid 2400 baud in.
Kijk voor een uitvoerige uitleg ook op de PTT Supportserver waar u een infosheet kunt ophalen (heb ik niet nodig gehad)
Maareh... waarom geen girotel ONLINE???? Werkt uitstekend...
Succes
Ik gaat effe kijken of het bij mij werkt.
Maruh, girotel Online gaat max 4 weken terug niet? Dat vind ik best onhandig.
Maruh, girotel Online gaat max 4 weken terug niet? Dat vind ik best onhandig.
En toch... gewoon aanvragen (girotel online)... geen extra kosten... bovendien zegt de postbank een beperkt aantal accounts te hebben op dit moment....
Had je trouwens zelf niet een blaadje bij je TELES gehad ivm girotel? Omdat je die wel aan de praat kreeg.... heb je bij die handel dan ook iets ingevoerd, of helemaal niets
Had je trouwens zelf niet een blaadje bij je TELES gehad ivm girotel? Omdat je die wel aan de praat kreeg.... heb je bij die handel dan ook iets ingevoerd, of helemaal niets
Het werkt niet helaas....

Ennuh, het is dus een WebVox, geen Teles. Met m'n Teles kaart werkte girotel prima. Heb de Webvox omdattie usb is en ik een pci slot nodig had.
Iemand anders nog suggesties?
Ennuh, het is dus een WebVox, geen Teles. Met m'n Teles kaart werkte girotel prima. Heb de Webvox omdattie usb is en ik een pci slot nodig had.
Iemand anders nog suggesties?
Ik begreep inderdaad dat de handel met je TELES wel heeft gewerkt, maar mijn vraag was dus, had je met die teles niet dezelfde instellingen ingeramd die ik je heb gestuurd... oftewel... had je die tip van mij niet zelf al in huis liggen?
Mgoed... voor die usb-ISDN-adapter weet ik verder niets meer....
Succes verder in ieder geval...
Euh... ik heb gewoon in Girotel compoort opgegeven voor die Teles , volgens mij niets meer. Bij Init string stond voor de Teles modem bijv. ook geen ATZ3
Iemand anders nog een suggestie?
Ik wil namelijk niet overstappen op Girotel Online. Dat alles maar een maand terug gaag ofzo vind ik gewoon onhandig
Iemand anders nog een suggestie?
Ik wil namelijk niet overstappen op Girotel Online. Dat alles maar een maand terug gaag ofzo vind ik gewoon onhandig
Verwijderd
De oplossing voor je probleem is eigenlijk niet zo moeilijk, daarbij komt dat de webvox het makkelijkste isdn modem is in combinatie met girotel.
De stappen:
1. Instellen op de isdn-nummers
2. ISDN - ISDN X75 modem selecteren
3. bij configureren -> verbinding: 8, geen, 1
4. bij de geavanceerde verbindingsinstellingen
het modem de string ATS31=7;S51=0 (hoofdletter
niet verplicht) meegeven
Hierbij doet ie het gegarandeerd. Succes...
De stappen:
niet verplicht) meegeven
Dit werkt idd als een tiet!!!Op donderdag 13 december 2001 20:09 schreef JohnnieBG het volgende:
De oplossing voor je probleem is eigenlijk niet zo moeilijk, daarbij komt dat de webvox het makkelijkste isdn modem is in combinatie met girotel.
De stappen:
niet verplicht) meegeven
Pagina: 1