Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Hoe plaatsen van airflow.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Voordat ik deze post ben begonnen heb ik al gekeken bij de FAQ, alleen daar staat geen antwoord op mijn vraag.

Ik had namelijk de vraag hoe je de fans moet plaatsen bij een goede airflow. Ik heb 2 sterke fans en 2 minder sterke fans, + ik heb al een gat bovenop m'n kast voor eventueel een blowhole.

Welke fan moet ik waar plaatsen, en moet het een intake of een outtake zijn.

Alvast bedankt,

Greoten Freek

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

je moet 1 sterke en 1 zwakke als intake nemen, en ook 1 sterke en 1 zwakke als outtake, anders heb je kans op over of onderdruk.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maat moet ik dan de sterke bovenop in het gat van de blowhole doen of daar juist de zwakke ?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 22:17
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 21:45:
Ok, maat moet ik dan de sterke bovenop in het gat van de blowhole doen of daar juist de zwakke ?
ik zou de sterke bovenop doen, dan wordt er namlijk meer koelere lucht naar boven gezogen wat ook weer prettig is voor je voeding die daar ook weer zn lucht vandaan haalt :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

als je de sterke bovenin doet, wordt dat de hoofdstroom. Komt deze langs je processor en NB? dan moet je de sterke bovenin doen. anders moet je het andersom doen, dat je de sterke achterin doet.

je moet zo denken, van sterk naar sterk gaat de hoofdstroom, waardoor de meeste warmte naar buiten gaat. de zwakkere zijn voor extra koeling.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

MewBie schreef op 25 juli 2003 @ 21:47:
[...]

ik zou de sterke bovenop doen, dan wordt er namlijk meer koelere lucht naar boven gezogen wat ook weer prettig is voor je voeding die daar ook weer zn lucht vandaan haalt :)
nee, de lucht die in de kast zit VOORdat deze naar buiten gaat is hier juist op zijn heetst, waardoor de voeding de heetste lucht uit de case tepakken krijgt.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 22:17
MarkyB schreef op 25 July 2003 @ 21:48:
[...]

nee, de lucht die in de kast zit VOORdat deze naar buiten gaat is hier juist op zijn heetst, waardoor de voeding de heetste lucht uit de case tepakken krijgt.
ja en als je dus zorgt dat daar de warmste lucht snel afgevoerd wordt komt er sneller koelere lucht onderuit de case vandaan :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

MewBie schreef op 25 July 2003 @ 21:49:
[...]
ja en als je dus zorgt dat daar de warmste lucht snel afgevoerd wordt komt er sneller koelere lucht onderuit de case vandaan :)
als je eerder de warme lucht uit de kast wil hebben, om de koele lucht bovenin te hebben, dan heb je temaken met een topsysteem, tenminste, met toptemperaturen. Je creeert lage temperaturen die niet meer omhoog kunnen volgens je theorie. een pc creeert constant warmte, en zoals ik lees denk jij dat er af en toe een warmteshot is ofzo :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat wel in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum :) En dat is dus niet Casemodding & Elektronica, maar Die-Hard Overclocking & [b]Cooling[/] B)

Voor de rest is het slechts kwestie van een beetje natuurkundige kennis en logica :Y)

Verwijderd

spuit11: Het staat ook in de CME faq: airflow
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.