Toon posts:

ruis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
af en toe ruisen m'n speakers gigantisch dat ik gewoon de stekker eruit trek }:0
ik heb ook wel eens het idee dat het aan m'n geluids kaart ligt ik heb een sblive 1024 en creative fps1000 speakers ik vind dit geen slechte combo dus wat kan het zijn
ik weet het niet meer ik heb alle snoeren zoveel mogelijk van andere stroom bronnen vandaan gehaald en alle plugs zitten er goed in dus wat kan het zijn help me out|:(

Verwijderd

Misschien moet je je volume knop iets lager zetten
als je nergens mee bezig bent???

Verwijderd

Misschien maakt het 3,5mm plug niet goed contact met je soundblaster?
Een beetje contactvloeistof doet wonderen..

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb hier ook last van. Het gekke is dat het bij zowel voor als achter in het rechter kanaal zit! Ik denk dus eerder dat het in de kaart zit dan in de contactjes (het is ook precies dezelfde ruis die uit de beide speakers komt, dus dezelfde 'melodie' of hoe dat bij ruis heet).
Dit probleem is wel vaker voorbijgekomen op dit forum, maar nooit is er volgens mij een echt goede oplossing gegeven.

Imp

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Is je PC fatsoenlijk geaard? Dat was ooit bij mij het probleem, als ik dan mijn kast aanraakte was het over. Maar een geaard stopcontact doet dat automatisch voor je ;)

Verwijderd

Aardlus... zie FAQ....

(toch? Jag?)

Verwijderd

Mic-input op 0/gedempt?

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Ja, hij is geaard, alles behalve wave is gedempt (zelfs de digitale bronnen) en de dichtstbijzijnde andere kaart (geforce 2 mx) zit 4 sloten verderop. Ik heb al een paar andere pci-gaten geprobeerd, maar hij blijft ruisen. Erg vervelend als je een md opneemt, pakt-ie de trackmarks niet.

Imp

edit: het kan ook geen aardlus zijn, de ruis zit alleen rechtsvoor en rechtsachter. trouwens aardlussen klinken bij mij anders: brom ipv ruis

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Pagina: 1