USB poort doet het niet?

Pagina: 1
Acties:

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 15:13
ik heb Windows XP. Als ik het kabeltje van het usb eruit haal en weer erin doe piept de webcam en laat ie op de webcam zien dat ie in verbinding staat, maar meteen erna valt ie ook uit... hij zit aangesloten op een USB Hub, waar een rood lampje in zit die aangeeft of er er verbinding is, deze lampje brand niet, maar net hetzelfde als bij de webcam: als ik het kabeltje eruit trek en erin duw gaat het lampje ff branden en valt uit. Hij doet ook helemaal niks

Ik heb de webcam op een andere poort ook geprobeerd, maar tevergeefs. Hier krijg ik hetzelfde probleem.

Nu heb ik een back-up gerestored (in die backup werkte de webcam zeker) maar ook deze keer doet ie ut niet... :( Weet iemand een oplossing..

BTW: mijn computer valt af en toe ook nog eens uit, wanneer dan ook... of ik ben Fifa 2003 aan het spelen, CM4, beetje internetten of computeren of gewoon muziek luisteren, hij hangt gewoon... er is een nieuwe CPU cooler in gedaan, maar volgens mij wil dit ook nie baten... de voeding is verdomd heet na een zwaardere proces... Denk dat er daar iets niet goed is...

Wie kan me helpen?
Met vriendelijke groeten,
John

Verwijderd

welke usb controller (ie: welk mobo)?
welke hub? actief/passief?
welke webcam?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

krijgt de camera misschien te weinig stroom via de usb hub??
sluit de adapter van de camera eens aan.

• DaJohn
Webcam: Aiptek
De hub is een Repotec, denk dat ie actief is weet ook niet zeker
USB controller: SiS 7001 PCI naar USB controller
Mobo: ECS K7 (zoiets... ik weet het op dit moment niet precies)

• DaJohn
Het is eigenlijk niet alleen de webcam... het gebeurd ook bij mijn Printer met USB aansluiting... als ik mijn printer aanzet en ik kijk naar printers- en faxinstellingen, dan zou die moeten aangeven dat mijn printer online is, en dat doet ie niet, hij kan ook niks uitprinten

Verwijderd

die webcam heeft vast nog wel een type nummer...
denk dat ie actief is weet ook niet zeker
:? dan stel ik de vraag anders: heeft dat ding nog een aparte voeding of trekt hij zijn stroom gewoon uit je mobo?

• DaJohn
Hij heeft geen aparte voeding... trekt de stroom uit de mobo dus... Hij heeft altijd gewerkt... dus... :s

Verwijderd

mja, het heeft altijd gewerkt, nu ineens niet meer. met verschillende usb devices hetzelfde probleem. software/driver probleem is het niet.

pin me er niet op vast, maar volgens mij is je usb controller dood aan het gaan.

probeer eens een pci-usb kaartje.
Pagina: 1