• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De 6210 en 6310(i) zijn eigenlijk de defacto bussiness telefoons (in de zin dat het de standaard mobieltjes zijn die grote bedrijven gebruiken) van Nokia, zelf heb ik ook een 6310. Maar ik vraag me af wat Nokia nu voor alternatief heeft. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe mobiel maar "beter" dan de 6310i lijkt er bij Nokia niet te krijgen. Dingen als camera enzo vind ik niet nodig. Bovendien heeft Nokia het tegenwoordig meer op onmogelijke toetsen layouts dan ok gemak lijkt het wel.

Welke telefoon kunnen we zien als een alternatief voor de 6310 of moet ik toch weer een 6310(i dit keer) aanschaffen ?

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 25-07-2003 20:16 ]

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Aangezien de hele 6xxx serie (op de 4096 kleuren types na) op dezelfde carkit past (de laatste types dan) was dat een "business-serie". De 6610 werd na een tijdje ook al als opvolger gezien, maar door de gunstige prijs wordt deze inmiddels 2 of 3 keer zoveel verkocht als een "funphone" als de 7210. Ik denk dat de P800 tegenwoordig de business-telefoon bij uitstek is, zoveel functies zitten erop die voor een zakenman interessant zijn. Meer hierover in de review.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 11:13

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, waarom moet het persé een Nokia zijn?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29
Vind het erg dom dat ze de 6100 en 6610 in de 6xxx serie hebben gedaan. Die serie was namelijk allemaal zakelijke toestellen, de 6100 en 6610 zijn dat naar mijn mening duidelijk niet. Wat doet een FM radio op een businessphone?

Ik vind het erg moeilijk om een businessphone aan te wijzen, aangezien bijna alle merken tegenwoordig van die gare designs op de markt brengen. De Siemens S-lijn zou altijd zakelijk moeten zijn, de S45 is dat ook nog wel, maar de S55 vind ik eigenlijk al een stuk minder zakelijk. Samsung A800 zou je misschien nog naar kunnen kijken, maar het moet maar net je smaak zijn; zo'n omklaptelefoon. Dan is er nog SonyEricsson, maar ook daar zitten niet echt zakelijke toestellen bij. De P800 kan dan misschien veel zakelijke dingen, handig in gebruik lijkt me zo'n opklap-'nep'-toetsenbord niet. Motorola heeft naar mijn inziens ook niet meer echt recente toestellen, dus dan kom je bijna toch weer bij Nokia uit. En dan voldoet de 6310i aan al je wensen... ;)

Verwijderd

maar de S55 vind ik eigenlijk al een stuk minder zakelijk.
vreemd eigenlijk. siemens promoot hem wel als zakelijk, maar eigenlijk zie je er alleen maar jongeren mee rond lopen.

ik moet wel zeggen dat ik er best tevreden over ben. alleen dat :'( 1 (één) mb geheugen is te klein.

Verwijderd

Nokia 6610 is door Nokia benoemd als opvolger van de 6310 en 6310i. De 6610 is wel degelijk een businessphone naar mijn mening, ik heb hem nu al een tijdje en vindt hem gelijk aan de 6310i die ik had.

Verwijderd

Kijk als jet goed doet neem je een echte. Een 8890 heb ik zelf maar een 8910(i) heeft ook veel mogelijkheden. irda, bluetooth en die sjit.

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-02 17:05

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 22:05:
Nokia 6610 is door Nokia benoemd als opvolger van de 6310 en 6310i. De 6610 is wel degelijk een businessphone naar mijn mening, ik heb hem nu al een tijdje en vindt hem gelijk aan de 6310i die ik had.
Heb m zelf ook, erg fijn toestel. Qua functies gelijk aan of beter dan een 6310i met als enige verschil het gebrek aan BT op de 6610. Als je dat niet gebruikt dan is de 6610 een leuke opvolger. Enige nadeel is dat je dan wel een nieuwe carkit moet hebben.

Verwijderd

Sick Nick schreef op 25 July 2003 @ 22:10:
[...]

Heb m zelf ook, erg fijn toestel. Qua functies gelijk aan of beter dan een 6310i met als enige verschil het gebrek aan BT op de 6610. Als je dat niet gebruikt dan is de 6610 een leuke opvolger. Enige nadeel is dat je dan wel een nieuwe carkit moet hebben.
Ik kreeg mijn carkit bij mijn abo er gratis bij dus daar had ik geen probleem mee. Idd bluetooth is wel een gebrek.

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Een nieuwe carkit jah, maar de huidige nokia-carkit is universeel .... (alleen houder van 40 euro wisselen bij nieuwe phone)

• PolarBear
  • Niet online
Ginz schreef op 25 July 2003 @ 21:23:
Ja, waarom moet het persé een Nokia zijn?
Omdat ik wilde weten wat Nokia al opvolger ziet.
Rickbv schreef op 25 July 2003 @ 21:30:
Vind het erg dom dat ze de 6100 en 6610 in de 6xxx serie hebben gedaan. Die serie was namelijk allemaal zakelijke toestellen, de 6100 en 6610 zijn dat naar mijn mening duidelijk niet. Wat doet een FM radio op een businessphone?
Hear, hear. Ze hebben het na de goede 6210, 6310 en 6310i een beetje verbruid.
Ik vind het erg moeilijk om een businessphone aan te wijzen, aangezien bijna alle merken tegenwoordig van die gare designs op de markt brengen.
Het is tegenwoordig al moeilijk om een telefoon met een normaal keypad te vinden bij Nokia.
Dan is er nog SonyEricsson, maar ook daar zitten niet echt zakelijke toestellen bij. De P800 kan dan misschien veel zakelijke dingen, handig in gebruik lijkt me zo'n opklap-'nep'-toetsenbord niet. Motorola heeft naar mijn inziens ook niet meer echt recente toestellen, dus dan kom je bijna toch weer bij Nokia uit. En dan voldoet de 6310i aan al je wensen... ;)
P800 is een leuke telefoon, maar mi iets te bloated. Als ik een PDA functie wil neem ik wel een echte PDA, ik heb het niet zo op integratie van alles. Bovendien zal een PDA nooit Outlook/Entourage vervangen, het is en blijft een reminder. (voor mij)
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 22:05:
Maar helaas geen BT :(
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 22:09:
Kijk als jet goed doet neem je een echte. Een 8890 heb ik zelf maar een 8910(i) heeft ook veel mogelijkheden. irda, bluetooth en die sjit.
Tja ik vindt het toch een beetje wannabee telefoons. (persoonlijk, no flame intended)

Verwijderd

Die nokia's vind ik ook steeds minder worden, bij zon 6610 valt me bijvoorbeeld op dat de schermpjes af en toe knipperen.

Bij het bedrijf waar me vader werkt stappen ze binnekort over van Nokia naar Siemens.

Hier staat waarom:

De belangrijkste opvolgers van de Nokia 6310i zijn de
6100> deze is te klein en te duur om als standard business phone te dienen en de
6610> deze is bij verschillende operators niet door de netwerk test heen gekomen en is software technisch niet stabiel en van voldoende kwaliteit.
Verder hebben alle nieuwe Nokia modellen een nieuwe connector voor de randapparatuur. het gevold is dat de huidige car-kits niet meer kunnen worden gebruikt. Daarnaast zorgen de Nokia telefoons als gevolg van hun Modem implementatie in de telefoon ook voor extra werk en problemen voor de GI scripting voor Mobile Office. Verder hebben de nieuwe nokia's geen actieve (dwz externe antenne) mogelijkheid meer wat vervelend is voor Car kit gebruikers aangezien de ontvangst kwaliteit dan sterk kan verminderen.

Als gevolg van de problemen met de nieuwe modellen heeft Nokia waarschijnlijk (want dit wordt natuurlijk niet wereldkundig gemaakt) de 6310i niet uit de roulatie gehaald. In eerste instantie zou de 6310i per july van de markt gaan, later was het augustus toen oktober en nu is het zelfs december mogelijk January 2004.

Het gevolg hiervan is dat we een alternatief moesten hebben naast de Nokia. Dit is de Siemens S55 geworden.

De Siemens lijn heeft een aantal voordelen:
-Betere kwaliteit; hardware (duitse grundlichkeit) & software stabiliteit (de Nokia's hebben repair rate van minimaal 25%, zie consumenten bond)
-Lichter en Kleiner dan de 6310i en toch handzaam met grote toetsen.
-Echte Handsfree mogelijkheid, GPRS, Data, bluetooth, infrared,agenda, contacts
-Ingebouwd microsoft compatible modem> GI werkte zonder scripting en is dus al geapproved.
-De accessories zijn voor al typen Siemens dezelfde.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 13:13

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 13:11:
6610> deze is bij verschillende operators niet door de netwerk test heen gekomen en is software technisch niet stabiel en van voldoende kwaliteit.
Pardon? Heb je hier een onafhankelijk bewijs van?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29
carlvanloo: wat betreft Nokia ben ik het helemaal met je eens, maar de argumenten die je noemt om geen Nokia te nemen zijn min of meer ook op Siemens van toepassing.

Ik was ook altijd groot fan van siemens, maar de 55 lijn heeft daar een einde aan gemaakt. Zo vind ik de S55 te trendy als zuiver zakelijk toestel, heeft ook de x-55 een nieuwe connector gekregen (nodig vanwege ruimtegebrek waarschijnlijk) en zitten ook nog enkele bugs in de software (ringtone-bug, zie S55 draad).

Overigens is de Nokia 6100 toch niet duurder dan de 6610 meer? Kreeg gisteren de laatste prijslijsten, en daarbij is hij zo'n 70euro goedkoper geworden. Maar hij is inderdaad te klein om veelvuldig mee te bellen.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 22:09:
ROTFL :D Sorry hoor, maar een 8890 is zwaar overpriced en kan niks. Ik had zelf de mogelijkheid om bij mijn business-abonnement een 8910i te kopen, maar ik heb niks aan een toestel met veel te weinig mogeljkheden. Triple-band is wel vereist op een business-phone. Daarom is een 8910i geen business-phone, en een 8890 al helemaal niet. Die laatste past eigenlijk meer in de categorie kamp-telefoon.

• PolarBear
  • Niet online
Duncan schreef op 26 July 2003 @ 18:53:
[...]

ROTFL :D Sorry hoor, maar een 8890 is zwaar overpriced en kan niks. Ik had zelf de mogelijkheid om bij mijn business-abonnement een 8910i te kopen, maar ik heb niks aan een toestel met veel te weinig mogeljkheden. Triple-band is wel vereist op een business-phone. Daarom is een 8910i geen business-phone, en een 8890 al helemaal niet. Die laatste past eigenlijk meer in de categorie kamp-telefoon.
_/-\o_

Zie ook Mobiele telefoons van tegenwoordig.. voor wat betreft de nieuwe weg van Nokia ..

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Eerlijk gezegd vind ik een 6100 meer business-uitstraling hebben dan een 6610.
Ik zie een 6610 (en een 6100) trouwens niet echt als opvolgers van de 6310.

Echte business telefoons heeft Nokia niet vind ik (op die 9xxx serie en dus de 6310 na dan).

[ Voor 4% gewijzigd door rb338 op 26-07-2003 21:35 ]

Pagina: 1