Muziek bestanden van Atari floppy naar PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
De vader van een vriend van me is jarenlang veel met het maken van muziek op de Atari bezig geweest. Hij wil een nieuwe PC aanschaffen en daarop ook zijn verdere muziekbewerking gaan doen. Nu ben ik zelf wel redelijk bekend met midi, PC en geluidskaarten, dus daar kan ik hem wel e.e.a. over adviseren.

Echter: hij wil al zijn oude composities en presets die in CuBase op zn Atari staan óók overgezet hebben naar de nieuwe PC; de Atari-floppies zijn alleen niet leesbaar in een PC, en ik weet ook niet of de nieuwe CuBase SX (wil ie aanschaffen) ook overweg kan met deze 'oude' presets.

Heeft iemand een idee hoe dit in zijn werk gaat, en of datgene wat hij wil mogelijk is? Alvast bedankt!

Geef mij maar een Warsteiner.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Huh ? ik had nog een oud atari floppy hier en die leest mn pc gewoon ook :S

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Kijk of er een utility bij de atari zit om 720 k DD disks te formatten op PC formaat, zat nm wel vroeger op mn Amiga computer om zodoende PC format disks te maken om files over te zetten. Denk dat zoiets er ook wel is voor de Atari.
Je kan het ook op deze manier doen http://207.207.190.245/forum/messages2/1269.html maar dit lijkt me wel wat omslachtig. BTW 5 sec zoeken met google dus had je zelf ook wel kunnen vinden :)

hiermee gaat het zeker lukken denk ik http://www.emulators.com/explorer.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Hellhound op 25-07-2003 20:25 ]

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Geniaal ... ik had alleen de search gebruikt, en daar stond het niet in; had natuurlijk ook ff kunnen zoeken. Die Gamulator Explorer werkt inderdaad prima.

Als ik de .arr bestanden in CuBase SX laadt dan krijg ik een leeg scherm; terwijl op de Atari ik een aantal tracks te zien krijg waar allemaal noten instaan. Iemand een idee hoe dit werkt?

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Kun je de bestanden niet overzetten met een nullmodem kabel?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Onze Atari diskettes van Cubase kunnen we wél gewoon in de PC inlezen. Ook via een kabel hebben we al eens data overgezet van de harddiskunits (20MB en 50MB) wat een bakken waren dat zeg :)
Pagina: 1