ASP.NET Web.Config error

Pagina: 1
Acties:

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Ik heb de volgende web.config file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
  <system.web>
    <compilation defaultLanguage="vb" debug="true" />
    <customErrors mode="Off" />
    <authorization>
      <allow users="*" />
    </authorization>
    <trace enabled="false" requestLimit="10" pageOutput="false" 
traceMode="SortByTime" localOnly="true" />
    <sessionState mode="InProc" cookieless="false" timeout="20" />
    <globalization requestEncoding="utf-8" responseEncoding="utf-8" />
  </system.web>
  <location path="cms">
    <system.web>
      <authentication mode="Forms">
        <forms name="AuthCookie" 
          path="/cms" 
          loginUrl="cms/login.aspx" 
          protection="All" 
          timeout="30">
        </forms>
      </authentication>
      <authorization>
        <deny users="?" />
      </authorization>
    </system.web>
  </location>
  <location path="dealerweb">
    <system.web>
      <authentication mode="Forms">
      <forms name="DealerWebAuthCookie" 
        path="/dealerweb" 
        loginUrl="dealerweb/login.aspx" 
        protection="All" 
        timeout="10">
      </forms>
      </authentication>
      <authorization>
        <deny users="?" />
      </authorization>
    </system.web>
  </location>
</configuration>

Ik wil de root dus voor iedereen toegankelijk, op de map "cms" en "dealerweb" een aparte security mogelijkheid, waar de gebruiker dus moet inloggen. Ga ik nu naar "cms/default.aspx" dan krijg ik de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required
 to service this request. Please review the specific error details below and modify
 your configuration file appropriately. 

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as 
allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be 
caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

in map "dealerweb" precies hetzelfde. Wat houdt dit in, wat zit er niet goed in mijn web.config?

[ Voor 37% gewijzigd door UniCache2 op 25-07-2003 19:57 . Reden: layout ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Deze fout is ook niet gerelateerd aan je web.config.
En het antwoord staat bovendien in je vraag:
This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS
Daarnaast heb ik geen idee wat je van plan bent met het inloggen, maar dit is niet de juiste methode. Zoek eens op Role Based Security.

[ Voor 88% gewijzigd door gorgi_19 op 25-07-2003 20:00 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• UniCache2
Hai, als ik de 2 locations er uit haal werkt alles wel, alleen krijg ik natuurlijk geen redirect naar mijn login pagina's meer..

• gorgi_19

gorgi_19

UniCache2 schreef op 25 July 2003 @ 20:02:
Hai, als ik de 2 locations er uit haal werkt alles wel, alleen krijg ik natuurlijk geen redirect naar mijn login pagina's meer..
Je hebt 1 loginpagina, en je mag een pagina zien als je de juiste rechten (= roles) hebt. Wil je meerdere inlogpagina's hebben, dan moet je meerde applications in IIS definieren.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 25-07-2003 20:03 ]

• UniCache2
maar ik wil dus 1 login pagina voor het cms, en 1 voor mijn dealers, wat een totaal ander systeem wordt.. als je als normale bezoeker binnenkomt heeft iedereen een standaard role, dus hoe weet ik dan of ik hem naar mijn cms of dealerweb pagina moet redirecten?

• UniCache2
hmm ik zit helaas bij een externe hoster en daarin kan ik dus geen applicaties definieren. is het niet mogelijk om 2 inlogsystemen bij 1 website te maken? Op de manier waarop ik het probeerde leek het me toch vrij logisch?

• gorgi_19

gorgi_19

UniCache2 schreef op 25 juli 2003 @ 20:04:
maar ik wil dus 1 login pagina voor het cms, en 1 voor mijn dealers, wat een totaal ander systeem wordt.. als je als normale bezoeker binnenkomt heeft iedereen een standaard role, dus hoe weet ik dan of ik hem naar mijn cms of dealerweb pagina moet redirecten?
Zoals de foutmelding al zegt: als aparte application definieren, dan weten ze ook niets van elkaar.
Wil je alles in 1 application houden, zoals je nu doet, dan moet je met rollen gaan werken.
Verder geef je een user een bepaalde rol. Deze kan je controleren:

If User.Identity.IsInRole("CMSAdmin") Then
Response.Redirect ....
End if

• gorgi_19

gorgi_19

UniCache2 schreef op 25 July 2003 @ 20:05:
hmm ik zit helaas bij een externe hoster en daarin kan ik dus geen applicaties definieren. is het niet mogelijk om 2 inlogsystemen bij 1 website te maken? Op de manier waarop ik het probeerde leek het me toch vrij logisch?
Mailen of ze folders als application in IIS kunnen definieren (nee, dat kan je op geen mogelijkheid zelf doen, tenzij je hoster iets daarvoor heeft gemaakt, maar ga er maar niet van uit).

Zoals ik al zei: 1 inlogpagina en vervolgens na het inloggen de credentials en roles controleren. Heb je een role CMS, dan mag je de CMS opties zien. Heb je een role Dealer, mag je de dealer zien. Heb je ze allebei, mag je ze beiden zien.

• UniCache2
ok, maar dan krijg je dus 1 imlog pagina's voor de beide systemen.. of niet?

• gorgi_19

gorgi_19

UniCache2 schreef op 25 July 2003 @ 20:08:
ok, maar dan krijg je dus 1 imlog pagina's voor de beide systemen.. of niet?
Ja, tenzij jij je hoster gaat mailen of wat leuke programmeertechnische dingetjes gaat doen. Ik zou me kunnen voorstellen dat je 1 .aspx pagina hebt, met 2 verschillende usercontrols. Afhankelijk van de RedirectFromLoginPage querystring variabele (oid) laadt je dan 1 van beide usercontrols.

[ Voor 42% gewijzigd door gorgi_19 op 25-07-2003 20:12 ]

• UniCache2
haha ja ok dat begrijp ik, maar is denk ik geen optie, tenminste, dat probeer ik als niets anders lukt. Is het dan dus zo dat je maar 1 form kunt definieren, en dat als er 2 in je web.config staan, dat ie dan de laatste pakt ofzo?

• gorgi_19

gorgi_19

UniCache2 schreef op 25 July 2003 @ 20:10:
haha ja ok dat begrijp ik, maar is denk ik geen optie, tenminste, dat probeer ik als niets anders lukt. Is het dan dus zo dat je maar 1 form kunt definieren, en dat als er 2 in je web.config staan, dat ie dan de laatste pakt ofzo?
Afaik kan je er maar eentje defnieren. Maar zie verder m'n edit.

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 25-07-2003 20:11 ]

• UniCache2
balen zeg, raar dat je er dan een naam aan kunt geven, waar is die dan voor nodig? Ik ga nu ff proberen die 2 authentication blokken uit de 2 aparte locations te halen en in de root te zetten, kijken wat er gebeurd

• gorgi_19

gorgi_19

UniCache2 schreef op 25 juli 2003 @ 20:12:
balen zeg, raar dat je er dan een naam aan kunt geven, waar is die dan voor nodig?
Al op MSDN gekeken?
Specifies the HTTP cookie to use for authentication. By default, the value of name is .ASPXAUTH. If multiple applications are running on a single server and each application requires a unique cookie, you must configure the cookie name in each application's Web.config file.

• UniCache2
Ok ik zie nu dus inderdaad dat het wel allemaal werkt als ik het zoals mijn laatste bericht doe, maar dat ie gewoon de settings van het laatste auth. blok neemt, en de eerste negeert. Ik zie wel dat ie in de querysting een goede return url meegeeft. Een optie is dus 1 login scherm te maken, met afhankelijk van de return url een bepaalde layout. dan vervolgens in loggen met role based security (ga ik ff meer over lezen) en vervolgens de gebruiker redirecten naar de redirect url. Beste optie?

• gorgi_19

gorgi_19

UniCache2 schreef op 25 juli 2003 @ 20:23:
Ok ik zie nu dus inderdaad dat het wel allemaal werkt als ik het zoals mijn laatste bericht doe, maar dat ie gewoon de settings van het laatste auth. blok neemt, en de eerste negeert. Ik zie wel dat ie in de querysting een goede return url meegeeft. Een optie is dus 1 login scherm te maken, met afhankelijk van de return url een bepaalde layout. dan vervolgens in loggen met role based security (ga ik ff meer over lezen) en vervolgens de gebruiker redirecten naar de redirect url. Beste optie?
't is een optie. Andere optie is om met meer applications te gaan werken, maar ik ken je applicatie niet.

• UniCache2
mijn applicatie:
een website met een cms met 1 account, en een dealerweb waar een stuk of 50 users bestanden kunnen downloaden afhankelijk van hun privileges

• gorgi_19

gorgi_19

Doelde er meer op hoe je het hebt opgebouwd. In hoeverre is het verbonden met elkaar of zijn het allemaal aparte, losse onderdelen. Als ze niets met elkaar te maken hebben en onafhankelijk van elkaar geupdate (technisch) worden, dan kan je er voor kiezen om met 2 applications te gaan werken; root / CMS en dealerweb

• UniCache2
Ok, ik heb er dus voor gekozen om er 1 applicatie van te houden, ik redirect de gebruikers afhankelijk van de redirect url naar een aparte login pagina (ik heb dus 2 grafisch verschillende). Vooral het volgende artikel heeft me enorm geholpen:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/121901-1.2.shtml
Pagina: 1