Delay in Netwerk vinden na boot (WIN XP)

Pagina: 1
Acties:

• BSniekers
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2019
All,

op mn WinXP pro machine, duurt het bijna 1 minuut na een boot, voordat mn netwerkverbindingen er zijn, die icoontjes rechts beneden tevoorschijn komen en ik een verbinding heb met mn LinkSys WAP. Typisch is dat zodra mn diskette drive effe *krrrt* doet, de icoontjes tevoorschijn komen, en net voor die tijd de HDD errug druk is... (desktop is na de boot allang te zien, etc etc)

Ook wil het te vaak voorkomen dat ik uberhaubt geen internetverbinding heb na een boot, en de zaak in de reboot moet gooien. Iemand een idee? Ik heb een linksys antenne (via USB) en een netwerk kaart in het ding, en bij beide verbindingen doet het probleem zich voor.
iemand dacht dat de Service Adapter Switching uit moest staan, maar die staat niet eens in mn lijst!

HELLUP

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

Heb je ook nog virusscanners draaien etc?
Volgens mij is een minuut niet zo onacceptabel lang...maar dat hangt een beetje van de specs van je pc af.
Dus geef even wat meer info...dan kunnen mensen er misschien wat meer mee.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hangt dat ding bijvoorbeeld achter Cisco Switch. In dat geval moet je de spanning tree uitzetten. Let op alleen bij hosts doen, niet bij andere switches e.d.

Indien het een andere switch moet je even de vergelijkbare instelling opsnorren :)

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8