Modem kan geen connectie met switch

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik had standaard een HUB 4 Poorts 10MBPS met een simpel netwerk (waaronder ook een modem stond aangesloten). Nu heb ik een Switch 8 Poorts 100MBPS gekocht. Maar ik krijg geen connectie met me modem meer (me netwerk zelf werkt wel goed). Nu heb ik al van alles geprobeert (Cross, UTP). Maar niks werkt. Ik kan het alleen weer laten werken om me Modem op de 4 Poorts HUB te zetten en dan doorkoppelen naar me switch. Maar ik wil alles alleen onder me switch hebben.
Dit ondersteunt me switch volgens de manual:

Auto MDI/MDIX
10/100MBPS Auto-Negotiation
Full Wire Speed
Wall Mountable

Geen flauw idee wat alles is (op de 2e na)
Mis ik toevallig iets wat iemand weet of ligt het probleem ergens anders?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

?? Wat voor modem heb je? Wat voor aansluiting? Graag wat meer info, aangezien ik effe niet begrijp hoe jij een modem aan een netwerk koppelt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Misschien kan je switch alleen maar OF alles op 100Mbit OF alles op 10Mbit aan en kan je modem alleen maar 10Mbit aan, waardoor het niet samenwerkt (tenzij je alles dus op 10Mbit zou zetten waarmee je dus nog weinig vooruitgang zou boeken)

• ccm1982
Ik heb zo'n standaard Modem van ADSL (netwerkmodem waarvan een router is gemaakt). Ik heb me modem op 1 van de kanalen gezet + nog een paar pc's. (weet niet of je zo genoeg weet?)

Kippenijzer: Je zei dat alles misschien op 100Mbit of 10Mbit aan kan maar er staat dat 10/100MBPS Auto-Negotiation aankan (dit lijkt me toch het zelfde?)

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 08:20
volgens mij is je 10Mbit hub niet een hub maar een router,
normaal heb je een router nodig om het internet aan te sluiten en te verdelen over het netwerk!
Een gewone switch mist dus die functie, en heb je nog altijd je router nodig voor het internet te delen,

dus je moet gewoon de router op het internet (de modem) & de switch aansluiten, en de computers op ook op de switch aansluiten, dan heb je alles op 100 Mbit draaien (behalve de modem, maar ik verwacht niet dat je 10+ mbit internet hebt)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) Schakeld automatich naar cross.straight
2) ............
3) full wire speed is volgens mijn een lulkoek term.
4) Wall mountable betekend dat je hem op de muur kan monteren ;) .....

lijkt em dat hij wel 10 en 100 tegelijk kan als ik de specs zie .. maar ik mis het merk/type wel een beetje.

ondersteund je modem wel full duplex ? wat voor merk type ?

edit: wat laat gepost .. ik ga ff tekst boven doornemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 25-07-2003 19:56 ]

Iperf

Verwijderd

Boschjesman schreef op 25 July 2003 @ 19:49:
normaal heb je een router nodig om het internet aan te sluiten en te verdelen over het netwerk!
Een gewone switch mist dus die functie, en heb je nog altijd je router nodig voor het internet te delen,

dus je moet gewoon de router op het internet (de modem) & de switch aansluiten, en de computers op ook op de switch aansluiten, dan heb je alles op 100 Mbit draaien (behalve de modem, maar ik verwacht niet dat je 10+ mbit internet hebt)
IK vraag me af of je Switch ook een uplink poort heeft(daar moet je je router dus op aansluiten), meestal is dat poort 1 of poort 8 gewoon ff proberen met 1 pc eraan.

veel succes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 20:03 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

N.a.v. boscjesman: Probeer dit eens:

modem -> hub (router blijkbaar dus) -> switch -> pc's

Zo heb ik het ook, en dit zou moeten werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 08:20
cmm1982 heeft het al zo (zie eerste bericht), hij vroeg alleen of het ook zonder die hub(router) kon,

nee dat kan dus niet :N

• ccm1982
Boschjesman schreef op 25 July 2003 @ 19:49:

Om verwaring te verkomen zet ik nogmaals alles op een rijtje.
Ik heb:

1x 8 Poorts 100MBPS Switch (van EDIMAX)
1x 4 Poorts 10MBPS Hub (van SiteCom, maar van deze wil ik af)
1x Speed Touch Home Modem (die getweaked is naar een Router versie)
3x PC's

De PC's werken goed met me Switch. Maar kan geen connectie maken naar me modem (kan hem ook niet via het IP nr bereiken). De enigste manier hoe dit kan is vanaf me switch een kabel te trekken naar me HUB. en vanaf daar me modem aan te sluiten maar zoals ik net al zei wil ik daar vanaf.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is (Heb al geprobeerd om me modem op de 1e poort en laatste poort aan te sluiten maar werkt ook niet)

[ Voor 6% gewijzigd door ccm1982 op 25-07-2003 20:40 ]

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
Als je de Alcatel 510i hebt als ADSL modem dan heeft die een ingebouwde router, en zou het dus moeten werken als je direct op een switch aansluit (mits de router wel goed geconfigureerd is, is met standaard KPN config wel zo). Als je een andere modem hebt dan moet je eerst kijken of de modem wel een ingebouwde router heeft.

Waarschijnlijk heeft je switch een uplink poort, of moet je een bepaalde volgorde van poorten hanteren. Sommige switches kunnen inderdaad ook niet snelheden mixen. Wat kan helpen is om dan de langzaamste eerst aan te sluiten.

Mijn 3Com switch en Alcatel 510i draait hier in ieder geval perfect uit de doos, zonder iets te hoeven doen, met 3 comps en een laptop, met gemengde snelheden. Kijk anders je switch handleiding en je modem handleiding eens door. Wat hier in ieder geval in staat is het merk en type van je spulletjes... ;)

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Normaal gesproken stelt dit vast of je een cross- of een straight cable gebruikt, of dat je een up-link port verbindt. 't Zou kunnen zijn dat dit op jouw switch niet goed werkt; probeer je ADSL modem eens met een cross cable aan te sluiten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ccm1982
Dit heb ik al geprobeert. De enigste manier wat ik nu nog kan testen is alles op 10 MBPS laten draaien. Als dit werkt op me switch dat weet ik dat het geen verschillende snelheden kan hebben. Maar kan je dit ergens handmatig aanpassen in XP?

Edit:

Sorry heb het al gevonden waar je dat kan aanpassen.
Maar werkt dus ook niet.

Snap er helemaal niks meer van :(

[ Voor 22% gewijzigd door ccm1982 op 25-07-2003 21:17 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Dit is een bekend probleem met ouder speedtouch modems. Dat die dingen het gewoon niet snappen of Full Duplex. (Zoek maar eens op GOT)

Daarom moet je

- Je hub ertussen houden.
- Speedtouch 510 modem kopen
- Switch kopen waar je per poort de snelheid kan opgeven maar die zijn behoorlijk prijzig.

Het maakt trouwens niet uit dat je hub er nog tussen zit voor je modem. Want je modem geeft dan alleen maar door. Je switch zorgt voor de snelheid en het voorkomen van collisions.

• ccm1982
Klopt volgens mij niet helemaal wat je zegt. Me Pa heeft precies de zelfde modem. Hij heeft wel een iets duurdere switch maar heeft voor de rest geen extra functie's maar werkt het voor de rest wel prima?

• ccm1982
Om even me probleem te verlengen heb ik alweer een aantal dingen geprobeert. Ik heb de switch afgelopen week nog omgeruild voor een nieuwe. Maar het probleem blijft bestaan. Nu had ik hem bij iemand anders nog aangesloten en daar werkte het perfect.

Nu heb ik toch een losse router gekocht (met switch ingebouwt). Dus nu moest zeker het probleem opgelost zijn dacht ik. Maar nee hoor heb nog steeds het zelfde probleem :( Heb me modem en nieuwe router bij iemand anders geprobeert en daar werkte het zoals gewoonlijk ook weer goed. Dus ik heb nu geen flauw idee wat het meer is. Heb al 5 verschillende kabels geprobeert (UTP & Cross) Heb 3 verschillende PC's geprobeert maar niks helpt. Zodra ik alles weer op mijn oude HUB aansluit werkt het weer goed :( Begin hier een beetje de neiging te krijgen om die troep uit het raam te gooien ;(

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Als je nu ook al een router hebt gekocht krijg je misschien alleen maar meer problemen, omdat je ADSL modem ook al router-functionaliteiten heeft.

Krijg je op het modem wel een link als je hem op de switch aansluit? Ik gebruik zelf ook een getweaked Alcatel modem en die werkt zonder problemen samen met mijn low-budget switch. Dus aan het modem hoort het echt niet te liggen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
jezus, moeilijk he lezen mensen.

hij heb dus een getweakt adsl modem dat is de router. Onzin om te zeggen dat de switch misschien niet 10mbit aankan, en dat de hub er niets mee te maken heeft omdat hij het signaal doorgeeft :S

waarom werkt het dan zo wel?

switch---hub 10mbit --- alcatel 10mbit
|-pc 100mbit

gaat er toch echt een 10mbit en een 100mbit connectie naar die switch toe, kijk eens eerst wat meer basic. of het lampje dus idd gaat branden.
misschien is de kabel niet goed voor 100mbit en gaat die daarom zeuren?
probeer eens paar keer drin/druit te klikke. goeiekope switches hebbe wel vaker last van auto negoation (kheb een sweex router en die zeurt soms ook)

succes

CISSP! Drop your encryption keys!

• ccm1982
de lampje's en alles werken perfect. Ik heb hem vanmiddag wel aan de praat gehad bij iemand anders (met me eigen modem en nieuwe router). Maar ik sluit hem dus weer hier aan en het doet niks :(

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
ccm1982 schreef op 29 July 2003 @ 21:52:
de lampje's en alles werken perfect. Ik heb hem vanmiddag wel aan de praat gehad bij iemand anders (met me eigen modem en nieuwe router). Maar ik sluit hem dus weer hier aan en het doet niks :(
Ok, je krijgt dus een link als je het modem aan je switch hangt. Dat is mooi. Kun je het modem pingen? Zoja, kun je vervolgens bij de webinterface van het modem komen?Zonee, staan je instellingen goed? Gebruik je wel de juiste IP-range? Spreek je het modem onder het correcte IP aan?

[ Voor 21% gewijzigd door eborn op 30-07-2003 00:29 ]

Pagina: 1