Toon posts:

[vb] combobox probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een visual basic applicatie met een aantal waarde in een combobox. Stel de gebruiker selecteerd een waarde uit de combobox en begint vervolgens in de combobox te typen. Als ik nu bijvoorbeeld de listindex of zo uitlees krijg ik niet meer de waarde van de oorsprongkelijk gekozen item. Mijn vraag is dan ook hetvolgende (eigenlijk 2 vragen)

1. Is het mogelijk er voor te zorgen dat de gebruiker niet kan typen in een combobox (bijvoorbeeld locken) maar zodat je nog wel een waarde kan selecteren (wat bij locken en enablen niet kan)?

2. Is het mogelijk om toch nog uit te lezen welke item uit de combobox is geselecteerd , ondanks dat de gebruiker daarna de inhoud heeft overschreven?

Alvast bedankt!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Oplossing voor deel 1, rechtstreeks uit de help:
The Style property settings for the ComboBox control are:

vbComboDropDown 0 (Default)
Dropdown Combo. Includes a drop-down list and a text box. The user can select from the list or type in the text box.

vbComboSimple 1 Simple Combo.
Includes a text box and a list, which doesn't drop down. The user can select from the list or type in the text box. The size of a Simple combo box includes both the edit and list portions. By default, a Simple combo box is sized so that none of the list is displayed. Increase the Height property to display more of the list.

vbComboDrop-DownList 2
Dropdown List. This style allows selection only from the drop-down list.
En door deze oplossing voor 1, heb je volgens mij geen oplossing meer nodig voor vraag 2 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door OZ-Gump op 25-07-2003 19:42 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! Ik heb geen msdn library vandaar dat ik dit niet gezien heb. Ik wist dat het iets simpels zou moeten zijn, maar goed als je het niet weet kan het wel even duren voordat je er dan achter bent. En inderdaad ik heb het antwoord op vraag 2 onu ook niet meer nodig

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De msdn library staat gewoon online hoor:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp
Volgende keer daar eerst kijken.

Who is John Galt?

Dit topic is gesloten.