Ik heb het volgende probleem met mijn Creative Soundblaster Live 5.1 Bulk: De speakers zijn correct aangesloten op de kaart, en de software is geïnstalleerd vanaf de cdrom. Vervolgens heb ik een update van de website van Creative gehaald zodat ik de meest recente drivers heb voor XP. Daarna heb ik het bijgeleverde diagnostics programma gedraaid. Uit alle 5 de speakers kwam het goede geluid. Vervolgens heb ik een mp3'tje geopend met een flinke bass, en het leek alsof alles het goed deed, inclusief de subwoofer. Maar toen ik elke speaker goed ging beluisteren, bleek dat de center speaker het niet meer deed. Dus ik nog maar een keer getest, en bij de test deed hij het wel gewoon. Toen 2 kabeltjes omgedraaid, en toen deed de center speaker het wel, maar de linksachter het niet meer. Het ligt dus overigens niet aan het kabeltje omdat het bij de test wel werkt. Zou het kunnen dat de drivers toch niet goed zijn?
Ik zou graag willen weten om wat voor speakers het gaat, wat zoals jij het verteld. Ligt het puur aan de speakers of misschien aan de geluidskaart.
Heb je het al geprobeerd met een andere geluidskaart, komt er dan wel overal goed geluid uit. Of nog steeds het zelfde probleem.
Je kan dan ook nog proberen om aan 1 van die geluidskaarten, andere boxen aansluiten. En dan kijken of het dan ook nog werkt.
Heb je het al geprobeerd met een andere geluidskaart, komt er dan wel overal goed geluid uit. Of nog steeds het zelfde probleem.
Je kan dan ook nog proberen om aan 1 van die geluidskaarten, andere boxen aansluiten. En dan kijken of het dan ook nog werkt.
De speakers zijn van Medion, 450 Watt
Als ik een andere geluidskaart en andere speakers zou hebben dan zou ik het proberen, maar die heb ik niet
Als ik een andere geluidskaart en andere speakers zou hebben dan zou ik het proberen, maar die heb ik niet
Verwijderd
Dat is normaal dat er maar uit twee boxen geluid komt.
Dat komt doordat je mp3 stereo is, niet suround. Waneer je de kaart op wacthe movie mode zet dan komet er wel uit alle 5 boxen geluid
Dat komt doordat je mp3 stereo is, niet suround. Waneer je de kaart op wacthe movie mode zet dan komet er wel uit alle 5 boxen geluid
Verwijderd
Ik heb dus helemaal geen geluid in mn rechterachterbox en de centerbox bij de test. Ook niet bij het afspelen van mp3 en ook niet bij het kijken van film. Ik heb een Creative Soundblaster Live 5.1 en een Creative Inspire boxenset. Alle topics over dit soort problemen heb ik gelezen maar geen van de oplossingen werkt bij mij. Er is me al aangeraden door te meten met een multimeter om te zien of de speakers wel goed aansluiten bij de subwoover. Nog andere tips? Ik heb trouwens Windows XP
JB2001: het is normaal dat bij gewone geluiden zoals mp3, divx etc maar 4 speakers hun werk doen. Wat zou die centre moeten doen dan? Het stereokanaal combineren? Nee dus, die wordt aan aangeroepen als hij nodig is (film etc).
HollyHollander: 2 speakers? Het geluid hoort dan uit 4 te komen.
HollyHollander: 2 speakers? Het geluid hoort dan uit 4 te komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Cubix op 26-07-2003 09:35 ]
ja, pak een koptelefoon en loop je front en rear kanalen na.Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 09:23:
Ik heb dus helemaal geen geluid in mn rechterachterbox en de centerbox bij de test. Ook niet bij het afspelen van mp3 en ook niet bij het kijken van film. Ik heb een Creative Soundblaster Live 5.1 en een Creative Inspire boxenset. Alle topics over dit soort problemen heb ik gelezen maar geen van de oplossingen werkt bij mij. Er is me al aangeraden door te meten met een multimeter om te zien of de speakers wel goed aansluiten bij de subwoover. Nog andere tips? Ik heb trouwens Windows XP
en center doet het nooooooooit in mp3 enzo, alleen in 5.1 applicaties
Zie de faqbleek dat de center speaker het niet meer deed.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()