Ik ben komende tijd een tijdje weg, en wil dan dat mijn pc elke dag fftjes aan gaat om mijn e-mail off-line te halen. Ik wil dus dat hij op een vastgestelde tijd aangaat. Hoe kan ik dit doen? Ik had al gedacht dat ik softwarematig waarschijnlijk niet zo ver kom... Maar kan ik iets met een schakelklok doen? Alleen, als er stroom op mijn voeding komt, gaat nog niet gelijk mijn pc aan.. Kan ik iemand helpen? (ik heb al wat gegoogled)
Wake-on-lan op je nic instellen als je een vaste internetverbinding hebt en dan een pakketje sturen dan start hij ook op.
- Het kan idd in mijn bios, maar dan kan ik maar 1 alarm instellen...
- Ik heb daar geen internet, maar ik kan wel zorgen dat de pc beneden, die aan hetzelfde netwerk hangt, bij elke opstart (min. 1x per dag) een pakketje naar deze pc stuurt (hoe moet dat pcies?)
edit: Ik zie nu in mijn manual:
Alarm Date 01~31, Every Day
Dat moet hem dus worden (ik keek in bios, hij stond toen op 15, en een beetje naar beneden en naar boven gehuppeld, maar die every day niet tegengekomen)
tnx
- Ik heb daar geen internet, maar ik kan wel zorgen dat de pc beneden, die aan hetzelfde netwerk hangt, bij elke opstart (min. 1x per dag) een pakketje naar deze pc stuurt (hoe moet dat pcies?)
edit: Ik zie nu in mijn manual:
Alarm Date 01~31, Every Day
Dat moet hem dus worden (ik keek in bios, hij stond toen op 15, en een beetje naar beneden en naar boven gehuppeld, maar die every day niet tegengekomen)
tnx
[ Voor 32% gewijzigd door Moons op 25-07-2003 19:24 ]