Ik woon in een studenten flat in Rotterdam (Stadswonen), en het telefoonverkeer is in handen van 1 bedrijf, namelijk okapi-telecom, die hebben een monopoly positie, ze verbieden je namelijk via 1602 en dergelijke te bellen door deze simpelweg af te sluiten, maar daar gaat het niet om nu 
Gelukkig voor mij gaan ze breedband internet aanbieden (DSL), voor het bedrag van 30 Euro per maand (is redelijk veel voor een studentenflat), en uiteraard zijn LANs verboden. Ik heb dit aangevraagd en wil het internet delen met 1 a 2 andere personen doormiddel van een Router. Nu zag ik tot mijn schrik op de website dat zij een "toegangscontrole systeem" zouden installeren (Radius)
Gelukkig voor mij gaan ze breedband internet aanbieden (DSL), voor het bedrag van 30 Euro per maand (is redelijk veel voor een studentenflat), en uiteraard zijn LANs verboden. Ik heb dit aangevraagd en wil het internet delen met 1 a 2 andere personen doormiddel van een Router. Nu zag ik tot mijn schrik op de website dat zij een "toegangscontrole systeem" zouden installeren (Radius)
Zelf weet ik hier erg weinig van, heb al gezocht, maar zou iemand mij kunnen vertellen, als ik mijn internet met behulp van een router wil delen of zij dat zouden kunnen zien of tegenhouden, ik dacht zelf namelijk dat dit niet mogelijk was. Helaas heb ik niet meer technische informatie, behalve dat het een 2048/512 verbinding betreftBij aanvang van de dienst is gekozen om geen restricties ten aanzien van gebruik toe te passen. Omdat is gebeleken dat sommige bewoners zoveel ruimte van de beschikbare verbindingen claimen of toch met meer mensen op een aansluiting gaan zitten, waardoor de andere abonnees qua snelheid er bekaaid afkomen, zullen nu geleidelijk aan op alle locaties toegangscontrole systemen (Radius) worden gerealiseerd, waardoor de betalende abonnees ieder zijn gelijke portie kan krijgen.
bron: http://www.mamut.com/home...8/multichoice/company.htm
----------------------------------------