[css] margin van een element naast float

Pagina: 1
Acties:

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een dynamische site waar ik de tekst om een float heen laat zien. Dat werkt.

Het probleem is dat als je in die tekst om de float heen een citaat met margin wil zetten, dat dan de margin aan de kant van de float zich niet afzet tegen de float. Met een margin van 270px zou het dan wel lukken, maar dan verpest je citaten die niet tegen de float aanstaan. Omdat het een dynamische site is kan ik het niet per geval aanpassen.

Het probleem zie je hier.
Quote 1 werkt niet, quote 2 werkt zoals het zou moeten, dus met zowel links als rechts een margin.

Ik heb wat vage trucs uitgehaald, zoals hier, maar dat werkt niet in o.a. Moz Firebird, en is ook vrij ranzig.

Weet iemand hier een nette oplossing voor?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ik zat ook te denken aan een containerdiv om je quote-div; lijkt me toch wel goed te krijgen in Moz.
offtopic:
Waarom gebruik je trouwens single-quotes voor attributen? Gebruik liever double-quotes en voor double-quotes in content "

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 25-07-2003 19:02 ]

Intentionally left blank

• Blaise
  • Niet online
ik zat ook te denken aan een containerdiv om je quote-div; lijkt me toch wel goed te krijgen in Moz.
En dat is het rare, elementen strekken zich helemaal uit, achter de float. Inline en gefloate container-elementen gaan bij IE wel naast de float, maar bij Mozilla en Opera worden die onder (verticaal) de float weergegeven.

Tekst die in het element staat, gaat wèl naast de quote IPV erachter (zoals bij voorbeeld 1), dus daarom heb je niets aan een container denk ik.

En dit was even een testuitvoering van het probleem, dus dan is " korter dan een & quot;

Verwijderd

float:left; display:table; voor .quote dat zou moeten werken.

• Blaise
  • Niet online
Bedankt Martijn22, het werkt! _O_