Toon posts:

PDF converteren voor woorden zoeken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PDF file van 1200 pagina's die door een collega naar mij is gestuurd. Het probleem is ik kan niet in het document zoeken naar woordjes. Ik denk dat die als image is in gescanned. Hoe kan ik van dit pdf file -> searchable text van maken, zodat ik woordjes in die document kan opzoeken
Alvast bedankt :>

Verwijderd

daar zijn wel progsels voor. ik ga ff kijken op d/l.com
edit: http://download.com.com/3...qt=convert+pdf&tg=dl-2001

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 18:47 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Waarschijnlijk moet je er een picture van maken waarop je vervolgens een programma op los laat dat teksten en dergelijke kan herkennen. In hoeverre deze techniek reeds ontwikkelt is, is mij niet bekend.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die progjes op download.com zijn om text to pdf of pdf to files. Ik wil wel de pdf file behouden dus alleen de text searchable maken. Of misschien moet ik een combinatie van die progkjes maken. Er moet haast wel een manier zijn op dit te doen zonder een cobinatie te maken.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Je kan toch gewoon een kopietje maken van je pdf-file ter backup?
Het is niet mogelijk om in de tekst te zoeken omdat het ingescand is en (dus) als picture beschouwd wordt (daarom zijn deze pdf-jes ook groter).

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
De correcte term voor het converteren van plaatjes (wat jij hebt) naar tekst is OCR (Optical Character Recognition).
Helaas zijn de betere pakketten allemaal niet gratis, en nog steeds niet perfect..
Pagina: 1