Ik heb hier een 6210 liggen die ontvangst problemen heeft. Het ligt zeker weten aan het toestel zelf, heb alle andere opties al uitgeprobeerd en het blijkt gewoon aan het toestel te liggen. Nou ben ik vanmiddag naar een zaakje geweest en daar zeiden ze dat het een hardware probleem was (dus het ligt aan het printplaatje zelf). Onoplosbaar of heel duur en voor datzelfde geld kon je net zo goed een nieuwe kopen. Maar is hier niet een andere oplossing voor want de 6210's staan erom bekend dat ze vaker die problemen hebben.... iemand?
Verwijderd
Mjah, wat voor opties dan?Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 18:38:
Het ligt zeker weten aan het toestel zelf, heb alle andere opties al uitgeprobeerd en het blijkt gewoon aan het toestel te liggen.
Te repareren is het bijna niet. Wat het probleem namelijk is, is dat de solderingen van een bepaalde chip nog wel eens willen loslaten van een 6210. Nou zou je misschien zeggen 'dat soldeer ik dal wel weer even vast', maar zo makkelijk is het helaas niet. De solderingen zitten namelijk niet zoals bij een normale chip aan de zijkanten, maar aan de onderkant van de chip.
Het is wel tijdelijk op de lossen. Schroef je toestel helemaal open totdat je alleen je printplaat in je handen hebt. Je ziet nu 2 metalen dekseltjes. Haal de onderste los. Wees niet bang dat hij een beetje verbuigt, want je kan hem heel makkelijk weer terug buigen.
Nu zie je in de linker bovenhoek een chipje zitten (uit mijn hoofd ongeveer 1 bij 1 cm groot). Dit is de boosdoener. Als je een hetelucht pistool hebt, dan kan je hem proberen te verhitten en weer vast te solderen. Wat je ook kunt doen is er een stukje schuimrubber van +- 2 mm dik op plakken, of er een stukje karton ofzo op leggen.
Als je nu alles weer in elkaar zet, dan zul je zien dat je ontvangstproblemen zo goed als weg zijn.
Het is wel tijdelijk op de lossen. Schroef je toestel helemaal open totdat je alleen je printplaat in je handen hebt. Je ziet nu 2 metalen dekseltjes. Haal de onderste los. Wees niet bang dat hij een beetje verbuigt, want je kan hem heel makkelijk weer terug buigen.
Nu zie je in de linker bovenhoek een chipje zitten (uit mijn hoofd ongeveer 1 bij 1 cm groot). Dit is de boosdoener. Als je een hetelucht pistool hebt, dan kan je hem proberen te verhitten en weer vast te solderen. Wat je ook kunt doen is er een stukje schuimrubber van +- 2 mm dik op plakken, of er een stukje karton ofzo op leggen.
Als je nu alles weer in elkaar zet, dan zul je zien dat je ontvangstproblemen zo goed als weg zijn.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25