Toon posts:

2e hardeschijf wel door windows herkend, maar onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc met een asus p4p800 mobo en 2x 80 gb maxtor hdd (diamond max 9)

Nou heb ik er winxp opgezet, alles prima, en bij de installatie ervan heb ik 6 partities gemaakt; 3 op elke schijf.

Als ik nu op My computer klik, zie ik alleen die 3 partities van de 1e (p master) hdd. Terwijl, als ik apparaatbeheer aanklik, de 2e wel wordt weergegeven.

Het is vast een domme en veel behandelde vraag maar: hoe krijg ik die laatste 3 partities zichtbaar, zodat ik ze als ntfs kan formateren??

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ga naar [configuratiescherm] en dan [systeembeheer] en kies je voor [computer beheer] en dan voor [schijfbeheer] en dan zou je je tweede schijf wel moeten kunnen zien, en eventueel formatteren.

ps.
Ik weet effe niet de juiste engelse benamingen

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

heb je partition magic al geprobeerd?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

bij mij (win2k) geeft ie ook niet geformateerde partities aan in my computer er staat alleen geen volumenaam bij dus ik denk dat er iets anders mis is

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

formatteren , lijkt me trouwens ook al een veel voorkomend probleem.
en al de antwoorden van verwissel ide kabel of andere dingen hoef je niet te proberen omdat je hdd goed is geinstalleerd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, dat kun je dus met schijfbeheer doen :)

start > run > diskmgmt.msc

Dit behoort eigenlijk wel zo'n beetje elke Tweaker te weten. Al was het alleen maar door een beetje rond te snuffelen in de Control Panel en de Administrative Tools B)

/basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.