Toon posts:

Monitor Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ongeveer 3 jaar oude 17" KFC6746SL monitor van Smile International (failliet gegaan geloof ik).

Mijn monitor is een keer van het ene op het andere moment gaan flippen.
Het beeld werd heel donker en het beeld werd niet gevuld.
Via het OSD kan ik dit wel weer een beetje normaal krijgen, maar bijvoorbeeld in 640x480 zonder powerstrip, kan ik de breedte niet eens verder krijgen dan de helft van mijn monitor, heel irritant. En als ik het eenmaal goed ingesteld hebt flipt ie af en toe nog steeds weer terug.

Nu kwam ik deze link tegen op het forum: http://www.bbdsoft.com/video.html
Nu mis ik de pinnen: 8, 11, 12
Kan het daaraan liggen? of moet ik maar gweoon een nieuwe monitor kopen binnenkort :)

Verwijderd

Het lijkt mij dat je die pinnetjes echt niet kan missen....
Nu kun je kijken of je die kabel kunt verwisselen met een andere...zoja problem solved...zo nee, zul je er een andere stekker op moeten laten zetten of idd voor een andere monitor gaan rondkijken....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

/basic - neem een kijk op zowat elk monitorkabel en je ziet dat een aantal pinnen ontbreken. Als je kijkt naar de functie van de pinnen die ontbreken (zie je eigen link nota bene) is 8 een Ground pin waar je wel meer van hebt en 11 heeft 'no connect' erbij staan- dat gaat dus allerminst een ramp zijn.

12 is DDC (Display Data Channel), waar de monitor PnP info over gaat- als je monitor non-PnP is, is dit te verwachten, is het wel een PnP monitor is het nog steeds geen ramp, dan moet je alleen wel handmatig een driver installeren :z

Kort gezegd: de symptomen die jij beschrijft kunnen niet komen van het ontbreken van de pins die jij noemt :o

Oslik blyat! Oslik!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt er op dat de horizontale afbuiging kuren is gaan vertonen. Dit zal ook wel tot gevolg hebben dat de hoogspanning te laag is geworden, waardoor het beeld te donker wordt. Het kan een los contact zijn, maar ook een defect. De onderdelen van de horizontale afbuiging zijn nogal duur, zodat reparatie zelden loont. Ga alleen op zoek naar een los contact als je precies weet wat je doet, want in de horizontale afbuiging zitten gevaarlijk hoge spanningen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja en die drivers worden niet meer geleverd omdat het bedrijf failliet is gegaan :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 22:31:
Ja en die drivers worden niet meer geleverd omdat het bedrijf failliet is gegaan :)
Dus :?

Monitor drivers zijn niets anders dan een textfile met een lijstje ondersteunde video modes. Zoek een andere monitor met dezelfde specs (maw de maximale horizontal refresh) en gebruik die driver :z

Maar dan nog- lees ff goed de post boven jouw laatste, daar staat de oorzaak en die heeft geen zak met drivers of pinnen te maken :o

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 26-07-2003 01:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx

Verwijderd

Topicstarter
dat wordt dus nieuwe monitor binnenkort
Pagina: 1