CPU 48 graden!

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:30
Mijn CPU (AMD TB 900) is 48 graden :(
Hij is niet overgeclockt.
Is dat niet veel te warm?
Er zit een Cool Master koeler op.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Nee hoor, dat kan er makkelijk mee door, alleen als je wil gaan oc'en, dan zal ik er wel een ander koelertje opzetten en een beetje prut erbij :)

Verwijderd

Ik heb sinds dit weekend een duron 650, die ook zo'n 48 c wordt. Die temperatuur kan ermee door, maar als ik hem overklok naar 750 wordt hij algauw zo'n 65 graden, en dat is wel een beetje veel van het goede.

Weet iemand hoeveel effect die koelprut heeft? Is het de moeite die pasta te kopen (hoeveel graden scheelt het ongeveer) of kun je beter meteen voor een nieuwe koeler gaan?

Verwijderd

Mijn Duron wordt ook ongeveer zo'n 46 graden op 650. Op 800Mhz, en core voltage op 1,65 (volgens MBM). Werd ie zo'n 55 graden tijdens spelen van Unreal Tourament, idle ongeveer 51.

Nu heb ik vandaag een nieuwe koeler met blok gekocht bij Norrod. Kostte 17,50, en ik moet zeggen, het is een prima ding. Merkloos geloof ik. Hij is een slag groter dan de standaard coolermaster.

M'n pc draait op dit moment op 850Mhz, met het voltage op 1,8. Idle ongeveer 53 graden. Dikke prima dacht ik zo!
Nog even wachten hoe stabiel of ie is, en dan gewoon kijken hoe hoog ik hem krijgen kan...

Verwijderd

Wat de meeste mensen vergeten is dat bij een standaard koeler met een thermalpad de proc. eerst een paar dagen moet draaien zodat de koelprut er tussen vandaan kan vloeien, en dan zakt de temp. ongeveer 10C...:)
Dus niet gelijk in paniek raken als bij een nieuwe proc. de temp. vrij hoog is!

Verwijderd

Stresstest = gewoon halfuurtje UT of Q3a spelen ofzo of stress je dan alleen je gfx-kaart ? Als ik gewoon wat zit te internetten en mp3 luister, kan je dat onder idle verstaan ?

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
mijn duron 700@700 1,5 V core werd zonder koel prut met Globalwin FEP 32 zo'n 47 C idle en 51 stressed.
Nu heb ik een alpha/delta/artic silver en wordt hij op 700@700 1,85 V core idle 36 C en stressed 40 C

Mooi resultaat al zeg ik het zelf :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ahhh ik dacht al, waarom wordt me pc nou zo heet... :)
Nou dan hoop ik maar dat de mijne straks ook wat gaat dalen 8-)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Mijn Duron 800 loopt perfect op 1 GHz, 1.85 volt. :9
Als pasta gebruik ik Artic Silver en de koeler is High Quality met een dikke koper plaat op de onderkant. Temp onder volle belasting : 47,5 graden :)

Verwijderd

P200 @ 208 (2.5 * 75) a 75 graad celcius

in de zomer 80.

record is 92 graad celcius. (koeler was vastgelopen).

but he still survived!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
tb 1000@1000 full stressed 67 graden.

Verwijderd

Heb ergens een recensie gelezen omtrent artic silver (koelpasta)

Scheelt minimaal 5 graden :)
Pagina: 1