Toon posts:

Een rollover knop die niet ingedrukt blijft.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een probleempje zal voor jullie waarschijnlijk een peuleschil zijn maar ik kom er echt niet meer uit en weet niet meer 8)7 hoe ik het nu moet aanpakken.
Heb ook echt gezocht op het net en tweakers enzo heb ook de helpfiles doorgespit, waarschijnlijk is mijn probleem zo simpel dat het niet eens behandeld wordt.

Hopelijk wilt iemand mij helpen om verder te komen.

Het probleem:
Ik kan in dreamweaver of flash een rolloverknop maken, wanneer ik hierop zou klikken moet de knop ingedrukt blijven.
Dit lukt dus niet want als ik erop klik dan blijft de knop even ingedrukt maar bij loslaten springt hij weer terug.

Hoe ik het dus bekijk moet ik 3 plaatjes hebben 'normaal' 'rollover' en 'hit' toch?

Ik zou het enorm waarderen als iemand mij opweg kan helpen.

Alvast bedankt,

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
onmouseup wordt de hit-image weer door de rollover of de normal image vervangen. Niet eens zo gek. Wel aan te passen; leer eens wat javascript :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:12

crisp

Devver

Pixelated

vergeet het sleep en pleur gedoe van dreamweaver en duik eens in de echte code.
Wat je nodig hebt is javascript, waarover genoeg te vinden is op het internet.
Steekwoorden voor dit geval zijn: onmouseup, onmousedown, onmouseover, onmouseout en eventueel onclick. Het zou me verbazen als er hier in de search niet ergens een voorbeeldje verscholen ligt.
Dit topic gaat echter dicht omdat dit erg basic is met een beetje javascript kennis. Die kennis moet je zelf eerst opdoen. Mocht je er daarna nog niet uitkomen, mag je altijd terugkomen met specifieke vragen, nu lijkt het erop alsof je wilt dat iemand je de code even voorschoteld, en daar doen we nu eenmaal niet aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 25-07-2003 18:11 ]

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.