Jpg converteren naar 3d figuur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Ik zoek een programma, dat een JPG omzet in een 3d formaat dat ik dan weer kan importeren naar SWIFT 3d. Is Adobe Streamline daar wel goed voor?
Ik heb al gezocht op google en op GoT :
(flash) JPG > Vector

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
hoe kun je van iets "plats" iets 3d maken dan? Gaat niet lukken denk ik. Hoogstens naar vector converteren idd, maar ook dat zal niet haarscherp worden.

Met flashMX heb je zo'n "trace image" optie en anders moet je eens naar illustrator kijken ofzo. oh, en idd streamline is daar ook wel geschikt voor (had ik niet gezien)

[ Voor 90% gewijzigd door RobIII op 25-07-2003 18:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Misschien wat onduidelijk :
Ik wil eerst van mijn jpg een vectorieel bestand maken. Daarna wil ik dit gaan importeren naar SWIFT 3D

Verwijderd

Uhm een vector bestand importeren in een 3d programma en daar moet ie dan automatisch een 3d file van maken :|

of zie ik dat nu verkeerd klinkt bij mij onmogenlijk

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 10:57
Dat zou mooi zijn, nooit meer in AutoCAD tekenen maar gewoon een plaatje maken. Dit inscannen en dan een 3D model genereren ....

Is erg fantastisch. Er zijn wel programma's die mbv diverse zijaanzichten een grove 3D tekening kunnen maken maar dan heb je het ook echt gehad.

-

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-12 14:33

DUX

blijft ook nu voor Oranje

RobIII schreef op 25 July 2003 @ 17:55:
hoe kun je van iets "plats" iets 3d maken dan? Gaat niet lukken denk ik. Hoogstens naar vector converteren idd, maar ook dat zal niet haarscherp worden.

Met flashMX heb je zo'n "trace image" optie en anders moet je eens naar illustrator kijken ofzo. oh, en idd streamline is daar ook wel geschikt voor (had ik niet gezien)
Het kan wel, maar vraag me niet precies met welke programma's. In de "Making of Myst" lieten ze zien hoe ze die eilanden getekend hadden, en dat ging met behulp van Z/W-tekeningen de boel uittrokken door wit=hoog en zwart=laag te maken.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Je kan in 3D Studio Max objecten maken aan de hand van een aantal JPEG (Front, top, side)
Dit is echter slechts een hulpmiddeltje, want de rest moet je zelf tekenen...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DUX schreef op 26 July 2003 @ 11:42:
[...]

Het kan wel, maar vraag me niet precies met welke programma's. In de "Making of Myst" lieten ze zien hoe ze die eilanden getekend hadden, en dat ging met behulp van Z/W-tekeningen de boel uittrokken door wit=hoog en zwart=laag te maken.
Dit waren 'z/w-heightmaps' die als displacementmap op de mesh geplakt werden, waardoor de eilanden hun vorm kregen.

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:49
DUX schreef op 26 July 2003 @ 11:42:
[...]

dat noemen ze een hoogtemap. Sim City 4 gebruikt ze ook

TheS4ndm4n#1919

• Johnny
  • Laatst online: 12-12 10:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Er waren vroeger ook van die progjes waar je meerdere foto's (JPEG's) van hetzelfde object, genomen uit verschillende standpunten moet inladen, de software probeerde daarvan dan automatisch een 3D model te maken. Het resultaat varieerde van vrij redelijk tot slecht.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-12 14:33

DUX

blijft ook nu voor Oranje

MissingDog schreef op 26 juli 2003 @ 11:58:
Dit waren 'z/w-heightmaps' die als displacementmap op de mesh geplakt werden, waardoor de eilanden hun vorm kregen.
RocketKoen schreef op 26 juli 2003 @ 11:59:
dat noemen ze een hoogtemap. Sim City 4 gebruikt ze ook
Top :)

Maar kan de TS dit idee ook niet gebruiken met een zeker programma?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DUX schreef op 26 July 2003 @ 12:04:
[...]

[...]

Top :)

Maar kan de TS dit idee ook niet gebruiken met een zeker programma?
Het ligt er een beetje aan wat de TS precies bedoelt he :)
Ik lees dan weer 3D en dan weer Vector...volgens mij hangt het een beetje van de toepassing af welke middelen gebruikt moeten worden...een logo omzetten gaat nog wel...jpg->vector->extrude->swift oid...maar complexere dingen wordt denk ik flink modelen :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Johnny schreef op 26 July 2003 @ 12:04:
Er waren vroeger ook van die progjes waar je meerdere foto's (JPEG's) van hetzelfde object, genomen uit verschillende standpunten moet inladen, de software probeerde daarvan dan automatisch een 3D model te maken. Het resultaat varieerde van vrij redelijk tot slecht.
Er heeft ooit een klein testje daaromtrent gestaan in de Duitse C't. Moet je maar even kijken of je dat testje nog ergens kan achterhalen.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-12 10:54
volgens mij bedoel je een programma zoals o.a. traceart, om een raster tekening om te zetten naar een vector bestand (er zijn nog een aantal van dat soort programma's)

Br(36) Ba(56)

Pagina: 1