Toon posts:

Gedownloadde files corrupt...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een vervelend probleem. Veel bestanden die ik download zijn corrupt, al download ik ze nog zo vaak.
Dit is gekomen nadat ik m'n C partitie heb geformatteerd en Windows XP opnieuw heb geinstalleerd. De partitie is in NTFS geformatteerd, mocht het iets uitmaken.
Dit is tevens niet de eerste keer dat dit gebeurd, maar om onbekende reden loste het probleem zich zelf op. Nu niet, helaas.

Net heb ik even de search gebruikt en heb een aantal topics gevonden waarin het zelfde probleem beschreven wordt. Alleen geen oplossing.
Wat ik wel merkwaardig vind is het geval waar de ISP de oorzaak blijkt te zijn.
Zelf heb ik Chello. Nou is dat toch al niet om over naar huis te schrijven, maar als blijkt dat dit ook door hun wordt veroorzaakt neem ik echt ADSL!

Zijn er toevallig meer mensen die internet via Chello hebben en veel corrupte bestanden binnenkrijgen? Het geld overigens niet voor alle bestanden.
Zo ver ik kon zien heeft het ook niets met de grote van het bestand te maken.

Wat zouden andere oorzaken kunnen zijn behalve kabel breuken?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk toch dat het door je kabels komt.
Daardoor kunnen sommige pakketjes maar half of niet aankomen.

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk eens of je voldoende ruimte vrij hebt op de schijf waar je tijdelijke internet bestanden op weggeschreven worden. Dit heeft bij mij ook wel eens voor corrupte downloads gezorgd.

Probeer anders je tijdelijke internetbestanden map leeg te maken.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:47
Ik heb chello en zit in Gendringen (dicht bij Doetinchem) en heb nergens last van, alles wat ik download is goed en niet corrupt.

Misschien ligt het aan je harde schijf of de IDE kabel, wat je zou kunnen proberen is schijf controle of chkdsk. wellicht dat er een fout word gevonden

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

grimson

domeingrommer

Is er een verband tussen lokaties ?
Bijv. komt het vaker voor op illegale sites dan legale sites ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hielkej schreef op 25 juli 2003 @ 17:55:
Ik denk toch dat het door je kabels komt.
Daardoor kunnen sommige pakketjes maar half of niet aankomen.
Maar TCP/IP bevat een controle (checksums etc) daarop, dus dat kan (officieel) niet de oorzaak zijn...Misschien een virus of zo?

Wat voor bestanden zijn het? Zip's? AVI's? anders? Of idd hdd, geheugen ofzo defect.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 25-07-2003 17:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb dat ook weleens gehad, het kwam toen door een defecte DIMM. Het was niet alleen bij downloaden, ook bij kopieren (van grote files). Testen van je geheugen kan geen kwaad.

Bijv met memtest86 (mag je zelf opzoeken ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Okey, dit is raar!
Heb m'n kabel modem direct aan m'n pc gehangen, en het werkt nu wel!
Lijkt me geen toeval...
De router die ik gebruik is een Draytek Vigor 2200E. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Heb onlangs wel een firmware update gedaan. Zal er eens een oudere versie opzetten.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:39
Ik heb ook een tijd lang last gehad van corrupte data in het algemeen, dus daar hoefte ik niet eens voor te downloaden. :D

Sinds kort heb ik deze patch geinstalleerd en het lijkt opgelost.

Succes. :)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:47
Volgens mij mag dat geen problem zijn maar het kan idd dat de firmware het probleem is, router ook al een keer gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Het houdt absoluut geen verband met illegale sites ofzo. Voorbeelden van corrupte bestanden zijn Logitech Mouseware en iTouch. Nero(gewoon van nero.com) deed het ook niet. Intel Application Accelerator en Inf installtion werkte weer wel.
Het zijn wel steeds de zelfde bestanden die corrupt raken.

Verwijderd

Topicstarter
Router gereset, probleem is er nog steeds.
Maar ik weet in elk geval waar het aan ligt. :D
Zo maar ff andere firmware er in stoppen en Draytek mailen. Beetje maf dit.

In elk geval bedankt voor de suggesties allemaal. :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
misschien die bestanden in je cache staan? En dus beschadigd? Gebruik een een "download manager" ofzo?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 17:59:
Okey, dit is raar!
Heb m'n kabel modem direct aan m'n pc gehangen, en het werkt nu wel!
Lijkt me geen toeval...
De router die ik gebruik is een Draytek Vigor 2200E. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Heb onlangs wel een firmware update gedaan. Zal er eens een oudere versie opzetten.
Is het niet handig als je dat volgende keer EERST test, voordat je zo'n topic opend? (of op zijn minst erbij zet dat je een router hebt?)
Pagina: 1