Ik breek mijn kop nu al meer dan een week over mijn nieuwe zolder... over 3 maanden betrek ik mijn nieuwe huis en de zolder wordt een HT-zolder
. Dit is niet een "wat moet ik kopen"-topic, maar meer een "denk eens mee"-topic.
Mijn huidige woonkamer setup is een
hk AVR3000 met
2x Tannoy 605 I en 2x 603 II Sixes en een
Mission 77c1 center,
MB Quart sub met een
Philips HDR1000 dvd/hdr en een
Philips 36PW9525 tv.
Laatst heb ik een Tannoy Precision center erbij gekocht. Maar de AVR3000 is 5.1 dus die center moet ff wachten tot ik mijn nieuwe zolder kan gaan inrichten.
Hier een camera-testfoto waar toevallig de set op staat.

Dit is de setup/mod die ik in gedachten heb:
- Tannoy Sixes naar zolder, als front en rears
- Tannoy P center als front-C
- Mission Center als rear-C
- receiver: 6.1 of 7.1 (7.1 die 2 rear channels als 1 center aansluiting kan hebben ivm. mijn center), liefst met THX
- projector: Sanyo PLV-Z1 of Infocus X1, of Epson ..10..
- projectiescherm handbediend
- dvd: eentje die bij uitstek geschikt is voor projectie, dus iig met Pal PS en maybe RGB out... SACD zou leuk zijn, maar ik denk dat ik DVD-A meer zal waarderen in deze setup, hoewel ik noch DVD-A noch SACD nodig vind /overwaardeer ik Progressive scan, trouwens?
- voor de woonkamer: Kef 2005.1 of Canton Movie ter vervanging van de versleepte speakers
Dit zijn de contenders:
receivers:
Pioneer 811/812, 912 (=al met DTS96/24!), 1011 (=enige THX én DTS 96/24)
Yamaha 640, 740 (bargain)
Denon 3802 (goeie deals in te vinden)
--> ik wil het liefst die 1011, denk ik
dvd:
Panasonic DVDs75
Pioneer DV656A (geen PS)
Philips 763, 963
Sony DVP-NS930 (thanks Jasjenl)
--> is PS echt belangrijk..?
projectie:
Sanyo
Infocus
Epson
--> ik ga volgende week een kijktest doen
eventueel speakers:
- alles laten staan en nieuwe speakers (Monitor Audio) kopen... maar dat gaat teveel kosten denk ik, het nieuwe huis gaat al voldoende kosten
bedenkingen:
- is het niet zonde om een hoogwaardige center als de Mission slechts als center rear te gebruiken (id: zal ik een Kef speakertje pakken en de Mission beneden laten?)
- receivers: is de Pioneer 912 beter dan de 1011? Of: heb ik meer nodig dan de 811/812?
kan ik beter nu vast 7.1 kopen? -> weten jullie toevallig of de 2 rears bij een 7.1 amp samen te voegen zijn tot een rear-center?
- dvd: harman/kardon dvd25... ik heb slechte ervaringen met de HK20... slechte kwaliteit... dvd25 heeft wel PS en wordt in What Hifi goed getest (maar dat werd ie waardeloze dvd20 ook)
- kan ik beter de speakers die ik nu heb laten waar ze zijn en een geheel nieuwe speaker-setup samenstellen? (wel een dure optie, kan misschien altijd nog)
Mijn huidige woonkamer setup is een
hk AVR3000 met
2x Tannoy 605 I en 2x 603 II Sixes en een
Mission 77c1 center,
MB Quart sub met een
Philips HDR1000 dvd/hdr en een
Philips 36PW9525 tv.
Laatst heb ik een Tannoy Precision center erbij gekocht. Maar de AVR3000 is 5.1 dus die center moet ff wachten tot ik mijn nieuwe zolder kan gaan inrichten.
Hier een camera-testfoto waar toevallig de set op staat.
Dit is de setup/mod die ik in gedachten heb:
- Tannoy Sixes naar zolder, als front en rears
- Tannoy P center als front-C
- Mission Center als rear-C
- receiver: 6.1 of 7.1 (7.1 die 2 rear channels als 1 center aansluiting kan hebben ivm. mijn center), liefst met THX
- projector: Sanyo PLV-Z1 of Infocus X1, of Epson ..10..
- projectiescherm handbediend
- dvd: eentje die bij uitstek geschikt is voor projectie, dus iig met Pal PS en maybe RGB out... SACD zou leuk zijn, maar ik denk dat ik DVD-A meer zal waarderen in deze setup, hoewel ik noch DVD-A noch SACD nodig vind /overwaardeer ik Progressive scan, trouwens?
- voor de woonkamer: Kef 2005.1 of Canton Movie ter vervanging van de versleepte speakers
Dit zijn de contenders:
receivers:
Pioneer 811/812, 912 (=al met DTS96/24!), 1011 (=enige THX én DTS 96/24)
Yamaha 640, 740 (bargain)
Denon 3802 (goeie deals in te vinden)
--> ik wil het liefst die 1011, denk ik
dvd:
Panasonic DVDs75
Pioneer DV656A (geen PS)
Philips 763, 963
Sony DVP-NS930 (thanks Jasjenl)
--> is PS echt belangrijk..?
projectie:
Sanyo
Infocus
Epson
--> ik ga volgende week een kijktest doen
eventueel speakers:
- alles laten staan en nieuwe speakers (Monitor Audio) kopen... maar dat gaat teveel kosten denk ik, het nieuwe huis gaat al voldoende kosten
bedenkingen:
- is het niet zonde om een hoogwaardige center als de Mission slechts als center rear te gebruiken (id: zal ik een Kef speakertje pakken en de Mission beneden laten?)
- receivers: is de Pioneer 912 beter dan de 1011? Of: heb ik meer nodig dan de 811/812?
kan ik beter nu vast 7.1 kopen? -> weten jullie toevallig of de 2 rears bij een 7.1 amp samen te voegen zijn tot een rear-center?
- dvd: harman/kardon dvd25... ik heb slechte ervaringen met de HK20... slechte kwaliteit... dvd25 heeft wel PS en wordt in What Hifi goed getest (maar dat werd ie waardeloze dvd20 ook)
- kan ik beter de speakers die ik nu heb laten waar ze zijn en een geheel nieuwe speaker-setup samenstellen? (wel een dure optie, kan misschien altijd nog)