Toon posts:

jad.txt en jar.zip, hoe te renamen voor installatie op 6610?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een paar jad en jar filetjes om te installeren op m'n 6610, maar vaak zijn deze jad.txt en jar.zip, en zitten er geen originele jar of jad files in...
ik heb ze al 's geprobeerd te renamen, maar dan geeft de nokia application installer aan dat het niet geldig is...

iemand een idee hoe dit aan te pakken?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

je moet een bestand hebben dan spel.jar en spel.jad heet, je kan die doen met notepad, opslaan als, allebestanden, en dan zet je er zelf jad achter ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan die gezipte jar toch niet renamen in notepad?

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 25 July 2003 @ 17:20:
je moet een bestand hebben dan spel.jar en spel.jad heet, je kan die doen met notepad, opslaan als, allebestanden, en dan zet je er zelf jad achter ;)
Of je renamet hem gewoon, indien je je Explorer goed ingesteld hebt staan (niet bekende file extensies dus niet verbergen) :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
eigenlijk heb je zelfs geen jad-file nodig, enkel een jar (is toch gewoon maar een zipje dat hij ergens op je phone pleurt).
dus gewoon jar.zip hernoemen naar <spel>.jar en dan naar je phone overzetten zou genoeg moeten zijn.

Verwijderd

Fire69 schreef op 25 July 2003 @ 17:29:
eigenlijk heb je zelfs geen jad-file nodig, enkel een jar (is toch gewoon maar een zipje dat hij ergens op je phone pleurt).
dus gewoon jar.zip hernoemen naar <spel>.jar en dan naar je phone overzetten zou genoeg moeten zijn.
nokia pc suite en oxygen kunnen dit niet, die hebben een JAD nodig, erg vervelend.

• Fire69
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 17:33:
[...]

nokia pc suite en oxygen kunnen dit niet, die hebben een JAD nodig, erg vervelend.
Gewoon via IR oversturen toch?
Of gaat dat niet met een 6610? :?

Verwijderd

de software die je voor de verbinding gebruikt, zoekt, zodra je een java spel wil installeren, naar een jad file, je kunt niet naar een jar file laten zoeken, dus je zult die wel nodig hebben(veel illigale midlets zijn alleen .jar, die je via wap kunt downloaden).

• Fire69
Hm, weer iets bijgeleerd. :)
Bij mijn 3650 komt het gewoon in je inbox en bij het openen installeert hij't gewoon. :P

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies...sommige files renamen werkt wel, andere niet...
ik krijg trouwens werkelijk waar geen enkele snake of een soort replica ervan aan de praat...heb er al heel wat geprobeerd...iemand 't zelfde probleem?

Verwijderd

ik heb de .jar. en .jad verandert in spel. maar bij .jar geeft ie aan. Bewerking is mislukt. Wat doe ik verkeerd

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 17:33:
[...]

Mijn nokia suite kan dit wel :) Ik heb namelijk een 7650, en daar installeer ik regelmatig java programma's op (via infarood). Hierbij kan ik dus ook alleen de jar file selecteren en dan doet ie het ook hoor.
Pagina: 1