Toon posts:

Hardeschijf problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem ik heb een 40gb WD schijf gekocht maar het installeren lukt niet. eerste geprobeerd op een win98 systeem daar krijg ik de melding secondary slave harddisk failure. nu heb ik het in een 2e systeem getest winXP daar word de schijf wel gezien maar als een dvd speler!! ik kan er op die manier niets mee!.

De schijf moet in het win 98 systeem komen.

o,ja ik had hiervoor al zo'n zelfde schijf maar omdattie dezelfde problemen had heb ik die geruild voor degene die ik nu heb.

ALvast bedankt!!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 19:29
Staan je jumpers goed? Wel vaag dat hij gezien word als een dvd.
Anders ff test doen op je schijf of hij goed is. Misschien is hij wel DOA?

Verwijderd

Of even deze harddisk in zijn eentje erin hangen en dan kijken.

Verwijderd

Ik heb een schijf van 20gig gehad die herkend werd als een schijf van 8gig.
Dat bleek aan mijn chipset te liggen (VIA) in de pc van m'n vader werkte hij wel goed. (Intel)
Het gekke was dat hij het bij mij goed deed onder met windows 2000. De problemen begonnen toen ik SP3 geinstalleerd had.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle jumper settings geprobeerd maar niets werkt echt. het ene systeem is een intel en de andere amd

Verwijderd

Is je eigen systeem Intel of AMD? En wat is je chipset?
Kijk eens op de site van de fabrikant van je mobo of er BIOS updates zijn.
En ik ben het met Baasje eens, hang alleen die schijf erin als primary master en kijk
of je hem dat aan de praat krijgt.

Verwijderd

Bios geflashed?
Problemen kunnen ook regelmatig opgelost worden met de laatste bios v.h. moederboard

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dit allemaal ff proberen bedankt

Verwijderd

Als dat niet lukt graag even posten om wat voor schijf het eigenlijk gaat (type nr e.d.)

Verwijderd

Toevallig zo'n 80 aderige kabel in gebruik.

Verwijderd

hoezo maakt dat iets uit dan?
Pagina: 1