Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 18:50:
maaruh mijn vba kennis is vrij nihil dus verwacht dat ik hier zo weer ben met nieuwe vragen of mijn probleempje.
Ik wacht dan ook in spanning af naar bv de makkelijke manier van BTM909.
offtopic:
BTM909 heeft trouwens wel een punt: het is wel de bedoeling eerst in een boek / onder F1 / op wat websites te kijken voor je een vraag stelt@GoT. Zeker als je kennis vrij nihiel is, omdat je dan nog veel kunt leren
De tip van dude123 kan ook handig zijn: bekijk alle code van zo'n demo db eens goeds en je leert een hoop
Ik weet dat het niet makkelijk is om 'from scratch' een Access app te moeten maken en nog met een deadline ook (heb ik "ooit" in Access95 ook last van gehad), maar geloof me: je krijgt uiteindelijk een beter product als je het uiteindelijk zelf hebt gedaan ipv te copy pasten van een forum (nog afgezien van het feit dat we hier het beantwoorden van vragen die zijn op te zoeken niet bepaald leuk vinden

)
Anyway, lukt het zo?
Edit:
Dat is meer dan nodig is, het was misschien niet erg duidelijk maar mijn opmerking over zoeken was dan ook overbodig, mijn excuses

(Al blijft die tip over dat je per saldo veel beter werk levert bij eerst een goed boek doorwerken staan, dat is tenminste mijn ervaring als iemand die een gruwelijk houtje touwtje product afleverde als eerste project maar ik neem aan dat dat in jouw geval beter gaat, we zijn niet allemaal zulke prutsers zoals ik

)
daarbij komt dat het hier om rekenkundige waarden gaat.
Access houdt zich erg aan de regels van databases dat het zwaar onverstandig is om rekenkundige waarden in een tabel op te slaan. (In mysql zou mijn probleem waarschijnlijker makkelijker op te lossen zijn)
maar goed we gaan elkaar hier niet heen en weer afzeiken.
Daar heb je helemaal gelijk in: 'rekenresultaten' (aggregate values) in een db gooien is niet verstandig en een derived table kan IIRC niet in Access
Anyhow, ik zal me er verder buiten houden omdat ik verder niets ontopic kan helpen zonder recente ervaring in Access
[
Voor 39% gewijzigd door
F_J_K op 06-08-2003 10:02
]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)