[2000 TS] 1 client geen connectie.

Pagina: 1
Acties:

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
We hebben problemen met de volgende setup.

- w2k server met sp3
- TS geactiveerd
- Geen TSCAL's, allemaal w2k clients
- Netscreen VPN appliance op hoofd locatie
- IPSEC clients achter NAT device op buiten locatie
- IPSEC policy voor server door tunnel naar hoofdlocatie
- w2k werkplek met sp3

Op de buiten locatie bevinden zich 2 clients. De 1e kan perfect een sessie opstaten naar de TS. Client nr 2 kan niet connecten.

De client kan wel een telnet starten naar de server op poort 3389. En ik zie de sessie ook binnen komen in de TSmanager. Maar na 15sec wordt de verbinding verbroken en de client krijgt geen moment het windows login screen te zien.

Er wordt niks gelogt op de server, geen licentie probleem of wat dan ook.

Ik heb voor de zekerheid TS licensing opnieuw geinstalleerd maar zonder oplossing.

Enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet de MTU van die 2e PC eens lager, en backup/wis (voor de zekerheid) je MSLICENSING key eens.

mtu: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q314825
mslicensing http://support.microsoft....1/9/36.ASP&NoWebContent=1

[ Voor 55% gewijzigd door elevator op 25-07-2003 18:19 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 18:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Application Mode Of Remote Administration Mode :?

Is de gebruiker op de 2e client een admin, of niet.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Kan een name-resolution probleem zijn, de TS client doet rare dingen bij het connecten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 10:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Als je een lange pingsessie opstart krijg je dan timeouts? Zo ja een time out is op de router of switch een deferred packet. Deze worden gedropt. Als dit een session pakketje is dan ben je de verbinding kwijt. brakke kabel (backbone, router, switch

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Nog een kleine tip. Is die tweede pc misschien een hele nieuwe? Ik weet dat de nieuwe W2K en XP workstation installaties zonder TSCALS geleverd worden. Misschien is dat je probleem...

Verwijderd

Steenvoorde schreef op 06 augustus 2003 @ 11:44:
Nog een kleine tip. Is die tweede pc misschien een hele nieuwe? Ik weet dat de nieuwe W2K en XP workstation installaties zonder TSCALS geleverd worden. Misschien is dat je probleem...
Win2k en XP pro is nooit inclusief ts cals geleverd. De TS license service polt het clientos, en als hij ziet dat het win2k or XP pro is, zal hij er een (gratis) toewijzen.
Ingebakken zitten ze dus niet. (wat veel mensen denken) In de volksmond wordt het wel zo genoemd, maar ik ben graag volledig :-)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Log eens aan op Client 2 als administrator en probeer het dan nog eens. Het kan een rechtenkwestie op de client zijn.
(De MSlicensing key)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 12:11:
Win2k en XP pro is nooit inclusief ts cals geleverd. De TS license service polt het clientos, en als hij ziet dat het win2k or XP pro is, zal hij er een (gratis) toewijzen.
Ingebakken zitten ze dus niet. (wat veel mensen denken) In de volksmond wordt het wel zo genoemd, maar ik ben graag volledig :-)
Het is ook een belangrijk feit - je kan namelijk die licentie niet overdragen.

Stel je voor je hebt 1000 PC's, allemaal Windows95 en te oud om iets leuks mee te doen. Je vervangt er 500 met WindowsXP. Als je zegt dat WindowsXP een licentie heeft ingebouwd, zou je kunnen zeggen dat je de WinXP PC's inzet als "fat" clients, en de licenties overdraagt naar die Windows95 PC's. Dat kan dus niet :)

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 12:11:
[...]
ah, bedankt voor de volledigheid dan :)

Maar hoe zit dat dan met die nieuwe W2K en WXP installaties waar je geen TSCAL krijgt meegeleverd? Hoe weet die License server dan die nieuwe installaties er geen toegewezen mogen krijgen?
Stel je voor je hebt 1000 PC's, allemaal Windows95 en te oud om iets leuks mee te doen. Je vervangt er 500 met WindowsXP. Als je zegt dat WindowsXP een licentie heeft ingebouwd, zou je kunnen zeggen dat je de WinXP PC's inzet als "fat" clients, en de licenties overdraagt naar die Windows95 PC's. Dat kan dus niet
Ik zeg ook niet dat je die licenties kan overdragen naar andere machines, maar dat ze in het OS zitten ingebakken. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Steenvoorde op 06-08-2003 13:49 ]

Verwijderd

Steenvoorde schreef op 06 August 2003 @ 13:45:
>>Maar hoe zit dat dan met die nieuwe W2K en WXP installaties waar je geen TSCAL krijgt meegeleverd? Hoe weet die License server dan die nieuwe installaties er geen toegewezen mogen krijgen?<<

Heb je een link voor me, want dit is nieuw voor me. (is toch niet dat probleem met een citrix connectie die alleen als local admin lukt he?)

>>Ik zeg ook niet dat je die licenties kan overdragen naar andere machines, maar dat ze in het OS zitten ingebakken. :)<<

"Ingebakken" is wel lekker makkelijk om het aan de baas uit te leggen :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 17:53 ]

Verwijderd

Als we dan toch volledig zijn;

als je gebruik maakt van Windows XP home edition zul je toch een TSE cal aan moeten schaffen. Alleen in de Professional versies zijn gelijk aan een TSE cal (voor de server).
Pagina: 1