okeey
ik HAD ook een 4x20 lcd, aleen kort geleden opgeblazen, toen ik me kabels ging inkorten enzo. Maar binnenkort heb ik wel weer een nieuwe, heb mail.EVE daarover al gesproken. En een LCD is veel mooier ook dan die segment displays
/me update
Net me kabels gemesht, eigenlijk was het niet echt nodig, want er komt een asus a7n8x deluxe+ nieuwe PSU in, maar het oude mobo+PSU gaat verdwijnen in een nieuwe casemod
Dus kon ik alvast met deze proberen of het meshen gaat.
En dat ging dus ook
:

De plug, ik had ff een foto gemaakt hoe de volgorde was, bleek later wel handig, want ik had hem bijna aangezet terwijl er nog 1 verkeerd om zat.

De mesh, heeft nix gekost, aangezien het uit een stuk afgeschermde instalatie kabel kwam. Kwestie van afknippen, aders eraf trekken en de plastic huls.

Resultaat
Ik heb zoals je ziet alleen de HDD+cdrom kabels gedaan, die ATX connector vond ik teveel werk, tevens heb ik die p4 en at stekkers eraf geknipt, scheelt weer wat in losse kabels
Net me kabels gemesht, eigenlijk was het niet echt nodig, want er komt een asus a7n8x deluxe+ nieuwe PSU in, maar het oude mobo+PSU gaat verdwijnen in een nieuwe casemod
Dus kon ik alvast met deze proberen of het meshen gaat.
En dat ging dus ook

De plug, ik had ff een foto gemaakt hoe de volgorde was, bleek later wel handig, want ik had hem bijna aangezet terwijl er nog 1 verkeerd om zat.

De mesh, heeft nix gekost, aangezien het uit een stuk afgeschermde instalatie kabel kwam. Kwestie van afknippen, aders eraf trekken en de plastic huls.

Resultaat
Ik heb zoals je ziet alleen de HDD+cdrom kabels gedaan, die ATX connector vond ik teveel werk, tevens heb ik die p4 en at stekkers eraf geknipt, scheelt weer wat in losse kabels
Hmm ja ik vind traanplaat ook niet mooi als uiterlijk. Ook vind ik de hardware binnenin wat veel los staan van de kast. Alsof ze er niks mee te maken hebben, en er maar gewoon in "staan" terwijl het er natuurlijk wel aan vast zit. Misschien kun je iets met kleurtjes doen in de kast. De achterplaat zwart maken ofzo.
Mesh wel mooi natuurlijk. De ATX valt op zich best mee. Je moet alleen een stuk of 50 kleine nietjes hebben
. Nadeel bij mij is dat de molexen nu erg makkelijk uit de hardware te halen zijn. Eerst gingen die krengen er vrijwel niet uit. Maar nu floepte die van mijn harddisk er wel eens uit. Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. De weerhaakjes zitten er gewoon goed in.
Mesh wel mooi natuurlijk. De ATX valt op zich best mee. Je moet alleen een stuk of 50 kleine nietjes hebben
Spuiten van de kast zie ik niet echt zitten, aangezien ik al een lange tijd bezig ben geweest met het borstelen, en ik het eigenlijk wel mooi vind zoREDFISH schreef op 22 September 2003 @ 10:15:
Hmm ja ik vind traanplaat ook niet mooi als uiterlijk. Ook vind ik de hardware binnenin wat veel los staan van de kast. Alsof ze er niks mee te maken hebben, en er maar gewoon in "staan" terwijl het er natuurlijk wel aan vast zit. Misschien kun je iets met kleurtjes doen in de kast. De achterplaat zwart maken ofzo.
Mesh wel mooi natuurlijk. De ATX valt op zich best mee. Je moet alleen een stuk of 50 kleine nietjes hebben. Nadeel bij mij is dat de molexen nu erg makkelijk uit de hardware te halen zijn. Eerst gingen die krengen er vrijwel niet uit. Maar nu floepte die van mijn harddisk er wel eens uit. Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. De weerhaakjes zitten er gewoon goed in.
Misschien is het zo dat de "buisjes" zeg maar van je molex connector open gebogen zijn? waardoor ze niet goed meer klemmen om de pennetjes van je hardware. even iets dichtknijpen zou je kunnen proberen.
weet je zeker dat die cable mesh wel zo slim is? Het is namelijk een blank metalen mantel die je eromheen hebt gedaan, en die mantel maakt erg graag kortsluiting....
De mesh die je ervoor kan kopen is of van plastic of er zit een laagje plastic omheen.
Verder vind ik die plexi plaat in je kast echt strak!!!
De mesh die je ervoor kan kopen is of van plastic of er zit een laagje plastic omheen.
Verder vind ik die plexi plaat in je kast echt strak!!!
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
ben et opzig met deepbass909 eens ... er kunnen stroom schokken doorheen gaan ,..
maar daar gaat mijn ding niet om, .. et is meer van hoe je die connectors et beste eraf kan halen .. ik lees wel met een passers , nietjes , naald .. maar wat is nou et makkelijkst en minst schadelijk .. en zo jah ik heb die dingen er af gehaald en er weer op gezet .. kunnen ze er dan ook weer uitvliegen??
maar daar gaat mijn ding niet om, .. et is meer van hoe je die connectors et beste eraf kan halen .. ik lees wel met een passers , nietjes , naald .. maar wat is nou et makkelijkst en minst schadelijk .. en zo jah ik heb die dingen er af gehaald en er weer op gezet .. kunnen ze er dan ook weer uitvliegen??
ach, de kabels lopen uit elkaar, en ik heb hem vrij strak omwikkelt met tape en de tape loopt iets verder door dan de mesh, voor kortsluiting ben ik niet bang.Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 15:04:
ben et opzig met deepbass909 eens ... er kunnen stroom schokken doorheen gaan ,..
Ik heb het met een klein schroevendraaiertje gedaan, maar het schijnt met een uitschuif antenne ook te gaan. zolang je de weerhaakjes maar weer wat naar buiten buigt als je ze weer monteerd gaat t goed.
Kijk hier eens rond bij de "mod" sector oid,het is een simpele instelling in MBM om de temperatuur weer te geven op het Dled...floriske.nl schreef op 13 September 2003 @ 17:07:
[...]
had ook al gezocht inderdaad, maar kon het ook niet vinden.
maakt ook niet meer uit, heb vandaag een 20x4 LCD besteld voor in mijn case, dus temp weergeven op mobo is niet echt meer nodig
Ik gebruik het al maanden..
http://www.motherboardfaqs.com/article.php?26.255
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
ah tof! want mijn 4x20lcd is kaduuk, en t geld is een beetje op, dus ik zit nog ff zonder, kan ik zo toch nog makkelijk de temp. in de gaten houdenSpeedy-J schreef op 24 September 2003 @ 16:43:
[...]
Kijk hier eens rond bij de "mod" sector oid,het is een simpele instelling in MBM om de temperatuur weer te geven op het Dled...
Ik gebruik het al maanden..
http://www.motherboardfaqs.com/article.php?26.255
/me updatje
Deze avond heb ik eindelijk mijn HDD's eens goed gemonteerd
Ze zaten al in een rackje, maar die lag los op de plexi bodem.
De enigste plek waar ze goed te monteren vielen was boven de CDROMS, aleen omdat daar weinig airflow is moest ik daar wat op verzinnen:

Een groot koellichaam, kwam uit een oude gitaarversterker. Er zaten 2 uitstekende platen aan waar de transistors op zaten, deze heb ik ff afgezaagd met de slijptol, en daarna wat vlakgeschuurd. Het hoeft niet zo precies, aangezien een HDD heel wat minder warmte verstookt als een CPU (gelukkig maar
).

Even wat koelprut erop.

En zo in de kast.
Het was echt super toevallig, het koellichaam had _precies_ de hoogte van wat er nog vrij was. Zo klemt hij mooi de bovenste HDD tegen de kast

En alle kabels er weer aan, ziet er beter uit als voorheen, toen ze er nog los in lagen
Temps van de HDD's heb ik verder noet gemeten, al zullen ze misschien iets warmer worden aangezien ze eerst recht voor een intake fan lagen. Nu dus in een wat airflow loos stuk in de kast. Temps van me CPU en kast bleven onveranderd, namelijk 29/22 idle
(het is 20 graden op me kamer).
Deze avond heb ik eindelijk mijn HDD's eens goed gemonteerd
De enigste plek waar ze goed te monteren vielen was boven de CDROMS, aleen omdat daar weinig airflow is moest ik daar wat op verzinnen:

Een groot koellichaam, kwam uit een oude gitaarversterker. Er zaten 2 uitstekende platen aan waar de transistors op zaten, deze heb ik ff afgezaagd met de slijptol, en daarna wat vlakgeschuurd. Het hoeft niet zo precies, aangezien een HDD heel wat minder warmte verstookt als een CPU (gelukkig maar

Even wat koelprut erop.

En zo in de kast.
Het was echt super toevallig, het koellichaam had _precies_ de hoogte van wat er nog vrij was. Zo klemt hij mooi de bovenste HDD tegen de kast

En alle kabels er weer aan, ziet er beter uit als voorheen, toen ze er nog los in lagen
Temps van de HDD's heb ik verder noet gemeten, al zullen ze misschien iets warmer worden aangezien ze eerst recht voor een intake fan lagen. Nu dus in een wat airflow loos stuk in de kast. Temps van me CPU en kast bleven onveranderd, namelijk 29/22 idle
Verwijderd
Kan je op die plaats ook niet gewoon nog een casefan plaatsen? Of wil je een lcd plaatsen oid? Verder wel een grappige oplossing, maar of het echt koelt vraag ik me af. Heb je je HD temps al gemeten?_ferry_ schreef op 30 September 2003 @ 22:56:
/me updatje
Deze avond heb ik eindelijk mijn HDD's eens goed gemonteerdZe zaten al in een rackje, maar die lag los op de plexi bodem.
blablabla.
ik heb dit topic nog nie eerder gezien, maar kben blij dak het heb gevonden, ik zat het als een soort strip te lezen, echt kewl gemaakt, ook netjes afgewerkt, een heel leuk id, ook die fans voorin ziet er mooi uit, echt netjes gedaan
Verwijderd
2 vragen,
dat plexiglas ding is echt vet
hoe heb je dat pcies gedaan kan je dat uitleggen?
2e vraag:
die cable mess waar heb je die vandaan? is tenminste mooie mess
dat plexiglas ding is echt vet
2e vraag:
Wat voor een waterblokje gebruik jij nou eigenlijk?\
gaat goed met je aanpassingen ! jammer alleen dat je de hdd temps niet gemeten hebt, nu weet je niet of het puur voor de optiek is of dat het ook echt koelt.
Btw denk dat je nu de gevaarlijkste cable-mesh van Nederland gemaakt hebt
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Verwijderd
Zodra die mesh contact maakt met bv de vga card kan je inderdaad misschien wel een vonk of twee krijgen.Wizardtm schreef op 12 October 2003 @ 22:02:
Misschien verstandig om er van die doorzichte pvc slang er omheen te doen.
Ziet er ook nog cool uit.
Niet echt gemeten, wel gevoeld. Ze worden warmer als toen ze midden in de airflow stonden (logish), maar gelukkig raken ze aardig de warmte kwijt aan het koellichaam en de bovenkant van de case. Ach, en er zijn genoeg systemen waar de HDD's niet echt in de airflow zitten, wel ga ik denk nog en gat maken zodat de lucht langs de HDD's de case uit kan stromen.Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 23:55:
[...]
Kan je op die plaats ook niet gewoon nog een casefan plaatsen? Of wil je een lcd plaatsen oid? Verder wel een grappige oplossing, maar of het echt koelt vraag ik me af. Heb je je HD temps al gemeten?
tnksVerwijderd schreef op 12 October 2003 @ 13:29:
2 vragen,
dat plexiglas ding is echt vethoe heb je dat pcies gedaan kan je dat uitleggen?
2e vraag:
De kablemesh is afscherming van een electrichiteitskabel. Wordt gebruikt bij frequentieregelaars enzo.
Ach, en de kabelmesh heb ik aan de uiteinde onwikkelt met tape, zodat er geen uitstekende draadjes zijn, aleen de mesh zelf geleid, dus gewoon goed opletten dat t niet tegen de VGA enzo aankomt, maar daar ben ik niet bang voor.
En het koelblok heb ik IDD zelfgemaakt, van een dragonorb die ik heb uitgefreesd. werkt prima.
Verwijderd
wat is zandstralen
en kan je dat ook met gereedschappen doen van een gemiddeld huishouden?
Zandstralen is met een hoge druk zand blazen op je produkt. Het lijkt een beetje op schuren, maar dan iets effectiever. En nee dat kan niet met je gereedschapskistjeVerwijderd schreef op 13 October 2003 @ 18:25:
wat is zandstralenen kan je dat ook met gereedschappen doen van een gemiddeld huishouden?
![]()
Sorry maar ik vindt het er niet uitzien. Ziet er heel erg gammel uit.
Verwijderd
wat kost een 'zandstraler' dan? en waar haal je zoiets vandaanZandstralen is met een hoge druk zand blazen op je produkt. Het lijkt een beetje op schuren, maar dan iets effectiever. En nee dat kan niet met je gereedschapskistje
DaMinD schreef op 13 October 2003 @ 20:21:
Sorry maar ik vindt het er niet uitzien. Ziet er heel erg gammel uit.
Ik had zon ding thuis, omdat me pa dat gebruikte om een oude auto van zijn roest te ontdoen. Waar hij dat vandaan heeft enzo weet ik niet. denk dat een gereedschapshandel ze wel verkoopt, maar om 1x een logo'tje te spuiten is de prijs het denk ik niet echt waard. al weet ik niet hoe duur ze zijn.Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 20:37:
[...]
wat kost een 'zandstraler' dan? en waar haal je zoiets vandaan
Verwijderd
ik wil eigenlijk ook wel zoiets maken maar hoeveel heeft het je nou in totaal gekost (geld & tijd)
was het moeilijk?
waar haal je die ijzer plate vandaan?
was het moeilijk?
tijd weet ik niet echt, je kan zien wanneer ik begonnen ben, op zich zou hij al helemaal klaar kunnen zijn, maar omdat de intresse wat afneemt vergeleken met het begin gaat t wat langzamer na verloop van tijd. Als je genoeg intresse blijft tonen gaat t best snel.Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:42:
ik wil eigenlijk ook wel zoiets maken maar hoeveel heeft het je nou in totaal gekost (geld & tijd)
was het moeilijk?
Zo moet ik nog steeds de cdrom frontjes, logo in de zijkant en de koeling van de HDD's afmaken.
Moeilijk? tjah het is net waar je ervaring mee hebt, sommige dingen heb ik eerder gedaan dus vallen mee, maar om de case netjes recht/haaks in elkaar te zetten was vrij lastig, omdat alles bestond uit platen die niet vanzelf in elkaar blijven zitten
Dat traanplaat had ik nog thuis, je kunt t kopen bij smederijen/ ijzerhandels.
Zo kon ik nog een nieuw stuk krijgen toen ik de mijne op maat ging laten knippen. Alleen was dat zo nieuw, t leek wel chroom
plaat nieuw weet ik niet, is duur, dat kan ik je wel vertellen. Tenzij je ergens goedkoop wat reststukken vandaan kan halen.
wat t heeft gekost weet ik niet precies, aangezien de hardware enzo deels uit me oude kast komt.
wat erbij is gekomen:
-papst fans
-plexi
-alu hoekprofielen
-wat aansluitmateriaal
-popnagels
verder niet veel bijzonders dus.
wat t heeft gekost weet ik niet precies, aangezien de hardware enzo deels uit me oude kast komt.
wat erbij is gekomen:
-papst fans
-plexi
-alu hoekprofielen
-wat aansluitmateriaal
-popnagels
verder niet veel bijzonders dus.
Ziet er cker niet slecht uit, altijd leuk, own-made cases. Ik vind alleen iets teveel traanplaat, maar dat is uiteraard mijn mening.
Ook dat meshen heb je heel leuk gedaan, ziet er prachtig uit, alleen ik weet niet of die mesj van staal is (van dat vlas-draad), maar kijk dan uit da ze niet onbescherm tegen je video kaart oid komen, das pijnlijk
.
ga zo door.
Ook dat meshen heb je heel leuk gedaan, ziet er prachtig uit, alleen ik weet niet of die mesj van staal is (van dat vlas-draad), maar kijk dan uit da ze niet onbescherm tegen je video kaart oid komen, das pijnlijk
ga zo door.
T60P Widescreen
/me update
Jah, het is lang geleden
maar omdat er toch wel t 1 en ander veranderd is, en hij zijn eindstage naderd wou ik toch nog even een update doen:

In de zijkant is nog een fan gekomen, deze zat vroeger gewoon in de kast en gaf dus alleen wat extra circulatie, nu blaast hij extra koele lucht op de NB, CPU en mobo.
montage van een nieuwe voeding:

soms zit t mee, soms zit t tegen, nu zat t effe tegen, me voeding kwam namelijk net tegen de PS2 poorten aan, al zat me mobo 7mm meer naar beneden had ik daar geen last van gehad
Die PS2 poorten gebruik ik overigens niet meer, toch was het een keer nodig omdat windows geen USB muis wilde ofzo, toen moest ik dus dat hoekje ombuigen om zo toch me stekkertje erin te kunnen prutsen.

Oud en nieuw, niet alleen een verschil in power, maar ook heel wat meer stekkers, en een gewicht vam 3kg ofzo, die noname was niet meer dan een metalen kastje en 1 printplaat
De nieuwe is een zalman 400Watt, welke er tevens voor zorgd dat me HDD niet meer tikt, na 3 schijven verder te zijn 

Damn wat zit er een hoop kabels aan
de ATX kon ik gelukkig aardig kwijt achter de PSU. Time for meshing

En HDD koeling versie 2
nu effectiever, en toch stil, aangezien de fan op zijn traagst staat, en toch de HDD's ruim voldoende koelen. In MBM5 zelfs onder kamer temperatuur 
Zo kom ik toch in de buurt van voltooiing, laatste dingen om te doen zijn de kabels meshen, reservoir bouwen en alsnog me cdrom drives stealthen.
Tot nu toe ben ik erg tevreden met t eindresultaat, Sommige kasten die je in de winkel kunt kopen zijn ook mooi/mooier, maar t heeft me wel voldoening gegeven om dit allemaal in elkaar te bouwen, en zo een originele kast te hebben. Me volgende CM (wellicht na de HCC) gaat ongetwijfeld weer een zelfbouw worden, een idee daarvoor heb ik zelfs al
Jah, het is lang geleden

In de zijkant is nog een fan gekomen, deze zat vroeger gewoon in de kast en gaf dus alleen wat extra circulatie, nu blaast hij extra koele lucht op de NB, CPU en mobo.
montage van een nieuwe voeding:

soms zit t mee, soms zit t tegen, nu zat t effe tegen, me voeding kwam namelijk net tegen de PS2 poorten aan, al zat me mobo 7mm meer naar beneden had ik daar geen last van gehad

Oud en nieuw, niet alleen een verschil in power, maar ook heel wat meer stekkers, en een gewicht vam 3kg ofzo, die noname was niet meer dan een metalen kastje en 1 printplaat

Damn wat zit er een hoop kabels aan

En HDD koeling versie 2
Zo kom ik toch in de buurt van voltooiing, laatste dingen om te doen zijn de kabels meshen, reservoir bouwen en alsnog me cdrom drives stealthen.
Tot nu toe ben ik erg tevreden met t eindresultaat, Sommige kasten die je in de winkel kunt kopen zijn ook mooi/mooier, maar t heeft me wel voldoening gegeven om dit allemaal in elkaar te bouwen, en zo een originele kast te hebben. Me volgende CM (wellicht na de HCC) gaat ongetwijfeld weer een zelfbouw worden, een idee daarvoor heb ik zelfs al
Verwijderd
show me show me
maar is deze nu helemaal af?
kan nl. zelf niet zo snel puntjes van afwerking bespeuren
Blaast die fan naast je hd's nu tegen een volle plaat aan?
Dat lijkt me niet echt efficient en moet toch nogal wat geruis veroorzaken...
Verder vind ik je case best knap, maar idd hier en daar wat beter/mooier afwerken en dan mag ze zelfs in close-up gezien worden
Verder vind ik je case best knap, maar idd hier en daar wat beter/mooier afwerken en dan mag ze zelfs in close-up gezien worden
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
nee, dr moet nog wat opgeruimd worden, cdroms, en een mooi reservoir in elkaar prutsen.Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 22:32:
show me show me![]()
Nee, t was een oud HDD rekje, daar heb ik de zijkant van afgeslepen, daarna een fannetje erop overgetrokken, dat uitgezaagd. dus eigenlijk is de opening zo groot als de fan zelf, maar er zitten dan wel weer 2 HDD's voor, dus hij is half afgesloten, maar de fan hoor ik niet boven de rest uit, omdat ie erg langzaam draaitpiston schreef op 19 november 2003 @ 22:45:
Blaast die fan naast je hd's nu tegen een volle plaat aan?Dat lijkt me niet echt efficient en moet toch nogal wat geruis veroorzaken...
Echt heel slim, om op die manier de harddisks t ekoelen! Bedankt voor de tip!