Toon posts:

Plaatje achter tekst plaatsen in VBA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil automatisch plaatjes in een document toevoegen met als indeling dat ze achter de tekst moeten komen te staan.

Maar het lukt dus niet :'( Ik heb de search al gebruikt op tweakers naar vergelijkbare topics maar niets gevonden. Op google heb ik wel het een en ander gevonden en in de help files ook maar dit werkt gewoon niet :?.

Ik heb het volgende, tis heel simpel en volgens mij zou het gewoon moeten werken maar dat doet het dus niet. De code compileert en runt wel gewoon maar het plaatje wordt NIET achter de tekst geplaatst 8)7.

Sub picture_behind_text()

Dim shp As Word.Shape
Set shp = ActiveDocument.Shapes.AddPicture("c:\test.jpg")
shp.ZOrder (msoSendBehindText)

end sub

Alle ideeen of misschien wel andere oplossingen zijn welkom! _/-\o_

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Idee: start het opnemen van een macro, doe de handelingen die je wilt uitvoeren en stop het opnemen van de macro. Kijk in de code en... tadaaa! ;)

My personal website

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:51

Kappie

Tell me your secrets...

Op deze manier werkt het wel:

code:
1
2
3
4
Dim shp As Word.Shape
Set shp = ActiveDocument.Shapes.AddPicture("c:\test.jpg")
shp.WrapFormat.Type = wdWrapNone
shp.ZOrder msoSendBehindText

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Topicstarter
Gump, dat had ik al geprobeerd, maar zodra je een makro gaat opnemen kan je niet meer klikken op indeling van een figuur :-/
Maar Kappie, SUPER BEDANKT!!!!! Eindelijk doet ie het zeg.
You're the best!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Gump, dat had ik al geprobeerd, maar zodra je een makro gaat opnemen kan je niet meer klikken op indeling van een figuur :-/
[zeikmode]
Zet je er dat dan voortaan bij in je openingspost (zoals ook in de FAQ gevraagd wordt)??? Anders gaan er nog meer mensen antwoorden geven die je misschien al geprobeerd hebt. En dat is zonde van iedereen zijn tijd. Keej? ;)
[/zeikmode]

Ontopic:
Aangezien je 'handmatig' ook de tekstomloop op 'geen' moet instellen voor je een plaatje achter tekst kunt zetten, is dit inderdaad eigenlijk best wel logisch...

[ Voor 21% gewijzigd door OZ-Gump op 26-07-2003 13:24 ]

My personal website