Toon posts:

amd xp2000+ (boxed) te warm ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb na probz met me xp2100+ een nieuwe xp2000+ boxed erop gezet met de standaard koeler die erbij zit dus ipv de spire koeler die ik eerst had

nu wordt ie volgens de bios 58-60 graden en hij ging net 2x spontaan uit tijdens de windows installatie, shutdown temp stond op 70 graden !

koeler is erg stil, draait sloom, zou die koeler gewoon niet goed zijn ?
je zou er toch vanuit moeten gaan dat de bijgeleverde amd koelers voldoende zijn

55 graden lijkt me nog wel te doen maar 65-70 is toch wat te warm lijkt me

overdrijf ik of moet er toch egt een nieuwe koeler op ?
en zou ik in dat geval een nieuwe van amd moeten kunnen krijgen ?

of kan het aan iets anders liggen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 14:36 ]

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Lijkt er op dat de koeler niet mooi aansluit op de processor. Zit de koeler niet verkeerd om?
dan krijg je aan 1 kant een luchtspleet tussen de processor en koeler en wordt ie te heet.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
welke core is het
ik heb hier palim*** nogwat (heb die naam nooit in mn kop gekregen :+ )
en die is met dit weer normaal 51 graden
en nu met de fsb op 140 55graden
als je de zelfde core hebt kan het makkelijk, die dingen zijn nm echte heethoofden...
en dan heb je ook nog een boxedcooler :X

edit:
heb je er van die mooie kaugom tussen zitten :+

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 25-07-2003 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee heb t vaker gedaan en was extra voorzichtig omdat die 2100 die er eerder opzit na transport t niet meer deed en ik dacht eerst dat dat ook aan de koeler lag

koeler zit er 100% goed op, zit wel wat pasta nog aan de zijkant om de core door die sticker die op de koeler zat, aangezien hij dus eerst in een andere pc zat en core zelf weer kaal was nu heb ik er een heel klein beetje artic silver op de core gedaan en de koeler schoongemaakt van resten

Verwijderd

Topicstarter
het is een bruine, das oude core toch ?

boxed cooler moet op zich toch goed zat zijn...

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Ik zit hier met mn 2400+ thoroughbred-B op een Asrock K7VT2 en Arctic Super Silent Pro koeler op 50 graden gemiddeld.

Overigens is het plaatsen van een koeler bij amd een stuk tricky'er dan bij intel, dus kijk dat nog even na en niet teveel koelpaste erop ;) (die 'pleisters' zijn best goed, maar alleen voor eenmalig gebruik, heb je je koeler eraf gehad na 1e keer erop zetten, 'pleister' eraf en koelpasta erop !)

*edit, dat heb je dus al nagekeken.
Al met een andere koeler geprobeerd ?

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.B op 25-07-2003 14:51 ]

Maakt soms wel eens een foto ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit onderwerp is al behoorlijk uitgekauwd en het komt hierop neer: indien je systeem stabiel is, dan hoef je je echt nergens druk over te maken :) Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" B)

/overbodig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.