PGP vs Steganos

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik gebruik nu al een tijdje PGP en ben nu Steganos Security Suite aan het proberen. ik zit te denken om PGP te droppen en over te gaan op Steganos (vind ik wat fijner werken), maar ik vroeg me af of Steganos onder doet aan PGP qua encryptie omdat ik hier vrijwel nooit iets over Steganos tegenkom en wel veel over PGP. dus of bijvoorbeeld 256bits in Steganos even sterk is als 256bits in PGP.

Verwijderd

Het ligt eraan welke encryptie algoritme er gebruikt wordt. Op dit moment geldt het Rijndael algoritme als één van de sterkste in de wereld, is dus ook gekozen als Advanced Encryption Standard (AES), als opvolger van DES.
Steganos gebruikt dit (128 bits) algoritme.

PHP gebruikt volgens mij een eigen implementatie van DES met aanvullingen. Phil Zimmerman heeft deze combinatie gebruikt bij althans de eerste versie.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 14:29:
Het ligt eraan welke encryptie algoritme er gebruikt wordt. Op dit moment geldt het Rijndael algoritme als één van de sterkste in de wereld, is dus ook gekozen als Advanced Encryption Standard (AES), als opvolger van DES.
Steganos gebruikt dit (128 bits) algoritme.

PHP gebruikt volgens mij een eigen implementatie van DES met aanvullingen. Phil Zimmerman heeft deze combinatie gebruikt bij althans de eerste versie.
ja op zoiets doelde ik, of ze iets van eigen aanvullingen hadden, die de encryptie verneukt of juist beter maakt.
dus dan komen we bij de vraag; zorgt die eigen implementatie van PGP voor een betere encryptiemethode dan Steganos?

Verwijderd

Beter of slechter is relatief; beide versleutelingen zorgen voor een adequate bescherming tegen ongeautoriseerde meelezers. Het (triple) DES algoritme is m.b.v. gridcomputing wel gekraakt (brute force), maar je hebt zo ontstellend veel computing power nodig dat een eenvoudige hacker dat voorlopig niet tot z'n beschikking heeft. Het Rijndael algoritme is zo sterk dat je op dit moment geen zorgen hoeft te hebben over kraken hiervan.

Persoonlijk vind ik Steganos prettiger werken dan PGP, ik denk dat het uiteindelijk daar om gaat.