De situatie:
Ik heb een server staan waarop m'n ADSL verbinding binnenkomt (Win2k machine)
Hierop draaien een FTP server (Serv-U), Web server (Apache) en Sygate Personal Firewall. Internet wordt gedeeld d.m.v. Sygate Home Network.
De clients hangen verder aan een 10/100 switch.
Specs server:
ASUS A7S-VM
AMD Duron 800MHz
1024Mb PC100 SDRAM
Win2k
20Gb Maxtor, 120Gb WD
2x250Gb WD op Promise ATA133 controller
Het probleem:
In het begin gaat alles goed. Ik kan vanaf elke PC browsen, IRC'en, P2P'en, etc.
Maar na een tijdje houdt het browsen (en email) op bij de clients. Geen enkele pagina is nog te bekijken. Pingen naar de websites is geen probleem. De andere internet services draaien gewoon door; Ik kan nog gewoon verder P2P'en, IRC'en etc, op de clients.
Browsen en emailen zelf kan dan alleen nog maar op de server zelf.
Waar kan dit aan liggen?

EDIT:
Het blijkt dat als ik een van de andere services onderbreek (IRC, P2P) op de clients, ik daarna ook niet meer opnieuw can connecten. Zolang ik de verbnden blijf is er niets aan de hand.
Iemand enig idee?
Ik heb een server staan waarop m'n ADSL verbinding binnenkomt (Win2k machine)
Hierop draaien een FTP server (Serv-U), Web server (Apache) en Sygate Personal Firewall. Internet wordt gedeeld d.m.v. Sygate Home Network.
De clients hangen verder aan een 10/100 switch.
Specs server:
ASUS A7S-VM
AMD Duron 800MHz
1024Mb PC100 SDRAM
Win2k
20Gb Maxtor, 120Gb WD
2x250Gb WD op Promise ATA133 controller
Het probleem:
In het begin gaat alles goed. Ik kan vanaf elke PC browsen, IRC'en, P2P'en, etc.
Maar na een tijdje houdt het browsen (en email) op bij de clients. Geen enkele pagina is nog te bekijken. Pingen naar de websites is geen probleem. De andere internet services draaien gewoon door; Ik kan nog gewoon verder P2P'en, IRC'en etc, op de clients.
Browsen en emailen zelf kan dan alleen nog maar op de server zelf.
Waar kan dit aan liggen?
EDIT:
Het blijkt dat als ik een van de andere services onderbreek (IRC, P2P) op de clients, ik daarna ook niet meer opnieuw can connecten. Zolang ik de verbnden blijf is er niets aan de hand.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 14:24 ]