Toon posts:

Geen browsing meer op gedeelde PCs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:

Ik heb een server staan waarop m'n ADSL verbinding binnenkomt (Win2k machine)
Hierop draaien een FTP server (Serv-U), Web server (Apache) en Sygate Personal Firewall. Internet wordt gedeeld d.m.v. Sygate Home Network.

De clients hangen verder aan een 10/100 switch.

Specs server:
ASUS A7S-VM
AMD Duron 800MHz
1024Mb PC100 SDRAM
Win2k
20Gb Maxtor, 120Gb WD
2x250Gb WD op Promise ATA133 controller

Het probleem:

In het begin gaat alles goed. Ik kan vanaf elke PC browsen, IRC'en, P2P'en, etc.
Maar na een tijdje houdt het browsen (en email) op bij de clients. Geen enkele pagina is nog te bekijken. Pingen naar de websites is geen probleem. De andere internet services draaien gewoon door; Ik kan nog gewoon verder P2P'en, IRC'en etc, op de clients.

Browsen en emailen zelf kan dan alleen nog maar op de server zelf.

Waar kan dit aan liggen? :? :?

EDIT:

Het blijkt dat als ik een van de andere services onderbreek (IRC, P2P) op de clients, ik daarna ook niet meer opnieuw can connecten. Zolang ik de verbnden blijf is er niets aan de hand. :? Iemand enig idee?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 14:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 14:11:
Het probleem:

In het begin gaat alles goed. Ik kan vanaf elke PC browsen, IRC'en, P2P'en, etc.
Maar na een tijdje houdt het browsen (en email) op bij de clients. Geen enkele pagina is nog te bekijken. Pingen naar de websites is geen probleem. De andere internet services draaien gewoon door; Ik kan nog gewoon verder P2P'en, IRC'en etc, op de clients.
Lijkt me een DNS-probleem, DNS-servers al gecontroleerd op je server/clients?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 14:28:
[...]

Lijkt me een DNS-probleem, DNS-servers al gecontroleerd op je server/clients?
DNS lijkt me geen probleem. Ik kan gewoon op alle clients pingen naar bv "www.tweakers.net".

Verwijderd

Excuus, verkeerd gelezen. Dacht dat je bedoelde "pingen naar de websites op ip-adres" |:( Raar trouwens dat je wel kan pingen naar de website, maar niet kan browsen. Lijkt me in ieder geval geen firewall-probleem, want je kan op je server nog wel browsen. Check effe de instellingen van Sygate Home Network anders, lijkt me dat daar dan de fout moet zitten...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Internet wordt gedeeld d.m.v. Sygate Home Network.
Misschien een limitatie van een schijnbaar werkende versie van Sygate HN.. :?

Hoe vaak heb je dit.. 1 keer per dag, of eens in de maand.. Dan zou ik niet zo moeilijk doen over je uptime, en gewoon rebooten..

Misschien zijn er thuis tools te vinden die wel stabiel draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 14:36:
Excuus, verkeerd gelezen. Dacht dat je bedoelde "pingen naar de websites op ip-adres" |:( Raar trouwens dat je wel kan pingen naar de website, maar niet kan browsen. Lijkt me in ieder geval geen firewall-probleem, want je kan op je server nog wel browsen. Check effe de instellingen van Sygate Home Network anders, lijkt me dat daar dan de fout moet zitten...
Het gekke is dat deze problemen pas gekomen zijn nadat ik de firmware heb geupdate van mijn CopperJet 810 modem. MAAR daar lijkt me het probleem niet te zitten. Ik kan nl. nog steeds alles doen op mijn server. Het enige wat ik daarna nog heb verandert zijn enkele poorten gemapt in Sygate Home Network voor eMule op client 1.

Verder zie ik ook niet dat m'n firewall het een en ander tegenhoudt richting m'n clients.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

kan het niet zijn dat de verbindingen op zijn?

zoiets heb ik wel es gehad, ik kon op de server gewoon geen webpagina meer openen en geen enkele internet verbinding meer maken.
Zodra ik een irc verbinding verbrak kon ik wel een andere daarvoor in de plaats maken.

just my 2 cents, hopelijk heb je er wat aan :)

ik zie dat je emule gebruikt, hopelijk weet je dat emule heeeeeeeeeeel veel verbindingen kan maken en daardoor gewoon het hele internet kan uitschakelen.
Bij een vriend van me valt de router elke keer uit als ie emule een tijdje gebruikt :P

[ Voor 28% gewijzigd door Wolfboy op 25-07-2003 14:51 . Reden: toevoeging ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 25 July 2003 @ 14:37:
[...]

Misschien een limitatie van een schijnbaar werkende versie van Sygate HN.. :?

Hoe vaak heb je dit.. 1 keer per dag, of eens in de maand.. Dan zou ik niet zo moeilijk doen over je uptime, en gewoon rebooten..

Misschien zijn er thuis tools te vinden die wel stabiel draaien.
Er zijn ongelimiteerd aantal connecties mogelijk met m'n Sygate. En het heeft al ruim een jaar goed gedraaid zonder deze problemen. Gisteren heeft 't wel een hele dag goed gedraaid, maar vandaag is het weer hopeloos. En ik heb weinig zin om mogelijk 3x per dag m'n server te moeten rebooten.
Wolfboy schreef op 25 juli 2003 @ 14:50:
kan het niet zijn dat de verbindingen op zijn?

zoiets heb ik wel es gehad, ik kon op de server gewoon geen webpagina meer openen en geen enkele internet verbinding meer maken.
Zodra ik een irc verbinding verbrak kon ik wel een andere daarvoor in de plaats maken.

just my 2 cents, hopelijk heb je er wat aan :)
Nee, dat is 't niet :) Ik heb overigens dat probleem vroeger wel gehad. Toen kwam het idd door de limitatie van Sygate, die stond maar 3 verbindingen toe. Nu is deze ongelimiteerd. Aals ik nu een verbinding vrij geef kan er vanaf de clients niet weer eentje geopend worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 14:53 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Er stond pas iets in de PCM over het opzetten van een gedeelde internet verbinding via een PC.
Daar stond op een geven moment iets over het wegvallen van de browse service na ongeveer een uur.
Had iets te maken met het verversen van toegekende IP adressen.
De oplossing bleek het open zetten van een paar poorten op de firewall.
Misschien kan je even proberen of het wel lukt,
als je de firewall even uitzet, dan weet je waar het aan ligt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Knal Sygate er dan af, en probeer dan eens ICS van windows zelf, of een ander mooi programma: WinRoute.

Heb zelf een jaar of 3 geleden ook mn internet verbinding gedeeld met WinRoute, werkte helemaal top! En over internet delen is trouwens ook een hele mooie FAQ hier op GOT _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
cjdijk:

De firewall bleek het niet te zijn. Ook zonder firewall is er geen verbinding mee te krijgen.
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 14:54:
Knal Sygate er dan af, en probeer dan eens ICS van windows zelf, of een ander mooi programma: WinRoute.

Heb zelf een jaar of 3 geleden ook mn internet verbinding gedeeld met WinRoute, werkte helemaal top! En over internet delen is trouwens ook een hele mooie FAQ hier op GOT _/-\o_
Ik vond zelf SyGate altijd wel lekker werken, simpel, effectief. Ik zal WinRoute later wel even installeren en kijken of het iets uithaalt. Nu ff de stad in. :)

Thnx.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt weer, maar niet zoals ik wil.

Het lag dus aan de poorten die ik had gemapt voor eMule in SHN.
Op een een of andere manier doet ie het poortmappen wel goed, maar ligt het hele netwerk op zijn gat na een tijdje. Ikke niet begrijp. :?

Vage boel. Dan maar een Low ID. :(

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

neem linux als routerke, dat werkt beter High ID en dit soort problemen niet ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1