Toon posts:

Meet the creators dag bij Game On

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
* Dit topic is gemaakt met toestemming van M@nic

Er loopt (of liep) ergens op GoT al een draadje over de Game On expositie, maar snel in het kort nog even: De Game On is een expositie over de geschiedenis van Videogames, van Pong tot nu zeg maar. Na eerder in London te hebben gestaan is ie dit jaar naar Nederland gewaaid, namelijk in Tilburg. Wellicht zijn enkele tweakertjes er al geweest?

Anyway, via wat secundaire bezigheden die ik naast m'n werk doe ben ik betrokken bij het overleg om eind augustus een dag te organiseren waar Nederlandse gamestudios op de expo aanwezig zijn. Ik organiseer het dus niet, ik geef wel input! Nu is alleen de vraag...wat is nou voor de bezoekers leuk op zo'n dag? En die vraag wilde ik hier nou gewoon eens op het forum gooien...of zoals de organisatie het brengt:
[..knip..] een dag te organiseren voor gamers en mensen die werkzaam zijn in de multimedia / games branche. Wat zou er moeten plaats vinden dat gamers echt aan hun trekken komen. Wat zijn de vragen die je altijd al had willen stellen aan een publisher of ontwikkelaar uit de Benelux. Altijd al een spel willen maken, maar lukt het in je eentje niet, leer van of ontmoet mensen met hetzelfde probleem . Wie heeft waar belangstelling voor ? Voor ideeën hierover of vragen. Reageer !
Nou aangezien het hier in SGD barst van de gamers, ben ik benieuwd naar wat jullie leuk lijkt op z'n dag. Zou het bijvoorbeeld opgezet moeten worden als een seminar? Spreker en publiek dus? Of eerder als een lounge waar je kris kras overal doorheen loopt en losse 'standjes' voor de developers waar ze wat kunnen laten zien. Suggesties welkom :)

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik ben ook op de GAMEON geweest en ik heb me prima vermaakt, maar toch viel 1 ding wel erg tegen. Als wat oudere gamer (32) had ik gehoopt op iets meer uitdieping van de geschiedenis van videogames en VEEL meer aandacht voor bijvoorbeeld de Commodore 64 (zie mijn icoon ;)) en andere oudere spelletjesmachines.

Bovendien was de tentoonstelling erg Engels georienteerd en werd er amper aandacht aan de Nederlandse scene besteed. Ik was daar trouwens met 1 van Nederlands bekendste spelletjesmuzikanten op de Commodore 64, Reyn Ouwehand, en in het onderdeel over computermuziek werd zijn naam niet eens genoemd!

Op zich dus een goede zaak om Nederlands gamesdevelopers uit te nodigen. Misschien kunnen jullie op die dag meer aandacht besteden aan Nederlandse games en gamemakers van toen tot nu?

Verwacht niet veel bezoekers, want de fanatieke en echt geinteresseerde bezoekers zijn inmiddels wel geweest, vrees ik.
Ik zou ook adviseren om wat meer aandacht aan de website te besteden en die wat interactiever te maken.

Misschien kom ik volgende keer dan weer...

Verwijderd

Topicstarter
John_Bruin schreef op 25 July 2003 @ 14:15:
Ik ben ook op de GAMEON geweest en ik heb me prima vermaakt, maar toch viel 1 ding wel erg tegen. Als wat oudere gamer (32) had ik gehoopt op iets meer uitdieping van de geschiedenis van videogames en VEEL meer aandacht voor bijvoorbeeld de Commodore 64 (zie mijn icoon ;)) en andere oudere spelletjesmachines.

Bovendien was de tentoonstelling erg Engels georienteerd en werd er amper aandacht aan de Nederlandse scene besteed. Ik was daar trouwens met 1 van Nederlands bekendste spelletjesmuzikanten op de Commodore 64, Reyn Ouwehand, en in het onderdeel over computermuziek werd zijn naam niet eens genoemd!
Ik ken hem ook niet hoor :) Jeroen Tel zal er wel tussen gestaan hebben gok ik.
Op zich dus een goede zaak om Nederlands gamesdevelopers uit te nodigen. Misschien kunnen jullie op die dag meer aandacht besteden aan Nederlandse games en gamemakers van toen tot nu?
Goed plan...van toen en nu, die hou ik even in gedachten.
Verwacht niet veel bezoekers, want de fanatieke en echt geinteresseerde bezoekers zijn inmiddels wel geweest, vrees ik.
Ik zou ook adviseren om wat meer aandacht aan de website te besteden en die wat interactiever te maken.
Nou het is toch een speciaal event, althans zo zal het hopelijk door de organisatie gebracht worden.

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
offtopic, jeroen tel heerst echt de pannen van het dak. alien3 op de nes muziek is echt belachelijk gewoon zo vet.

ik wil heel graag naar die beurs, ik hoop dat ie nog wel even staat, dan ga ik er zeker heen.

het zou mij heel cool lijken als mensen daar zitten te proggen, designen en muziek zitten te composen... dan kun je zien hoe het eruit ziet om een spel te maken...

Verwijderd

Topicstarter
BLAWOEKA schreef op 25 July 2003 @ 16:48:
Bedankt Rudi voor het plaatsen van dit bericht.
Ik doe m'n stinkende best er iets speciaals van te maken.

Groetjes Leon
Dat is je geraden ja :) ik vond bovenstaande suggestie om ook wat aandacht aan de oudere Nederlandse spellen te besteden wel een erg goede. Ik zal Jeroen Tel wel eens vragen of ie zin heeft om te komen, die woont in Brabant (vroeger twee straten van me vandaan)...of Arjan Brussee (Jazz Jackrabbit).

edit:
En Leon, dit topic bestaat omdat er toestemming voor is met de voorwaarde dat er niet ongegeneerd reclame wordt gemaakt...dus hou je in ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 18:07 ]

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Je kunt ook nog een wat recentere "held" proberen; Mr. Elusive die de bots voor Quake3 geprogrammeerd heeft. Ehrm, Jean-Paul van Staveren (uit mijn hoofd...)

Arjan Brussee is idd ook wel een soort van held. Bij EPIC gewerkt toch?

Verwijderd

Topicstarter
notgib schreef op 25 July 2003 @ 17:05:
Je kunt ook nog een wat recentere "held" proberen; Mr. Elusive die de bots voor Quake3 geprogrammeerd heeft. Ehrm, Jean-Paul van Staveren (uit mijn hoofd...)

Arjan Brussee is idd ook wel een soort van held. Bij EPIC gewerkt toch?
Nee Arjan had zelf een bedrijf (Orange Games), zijn spellen zijn wel door Epic uitgegeven. Orange Games is later met Digital Infinity en Formula gefuseerd tot Lost Boys Games, tegenwoordig Guerilla.

En van JP weet ik niet of ie in Nederland of Amerika werkt...ik vermoed het laatste, in welk geval ie vast niet even naar Nederland vliegt hiervoor :/

Verwijderd

Kent iemand verder nog intressante studios of mensen die graag hun medewerking zouden verlenen?

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Een typisch Nederlandse games held van toen is John Vanderaart. Hij heeft ook een paar typisch Nederlandse games op zijn naam zoals Eindeloos en Tempo Typen, maar volgens mij heeft hij ook op de PC games gemaakt.

Jeroen Tel is inderdaad een held, maar ontbrak tot nu toe ook op GameOn

Verwijderd

Topicstarter
John_Bruin schreef op 25 July 2003 @ 17:18:
Een typisch Nederlandse games held van toen is John Vanderaart. Hij heeft ook een paar typisch Nederlandse games op zijn naam zoals Eindeloos en Tempo Typen, maar volgens mij heeft hij ook op de PC games gemaakt.

Jeroen Tel is inderdaad een held, maar ontbrak tot nu toe ook op GameOn
Eindeloos was zover ik weet toch van Cees Kramer? Dat is nou met recht een oudgediende....Eindeloos, Grotten van Oberon, Breaker Breaker...heeft volgens mij later ook nog een Defender remake voor CD-I gemaakt.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 12:00
hmm is het ook mogenlijk dat een amateur dev team kan komen? Want we willen toch een crew meeting houden, misschien kan dat daar?
offtopic:
Verbaaast me dat er nog nix op gameskool staat rudi ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 25-07-2003 17:39 ]

Verwijderd

Graag ! Het is juist de bedoeling dat amateur dev , profs ontmoeten en omgekeerd om te zien wat er gebeurt in Nederland en België.

• Schuey
Dat is mooi :)
Zou je misschien een mailtje kunnen sturen met data ed ?
Lijkt me leuk om bij te zijn, misschien kunnen zelfs zorgen dat de mensen de naam van ons project onthouden :P

Ik ga iig overleggen, eerst nog even werken bij de supermarkt :P bah.

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 14:25

djteddy

We're going streaking!

:) ben er al 2x geweest, vooral nu met de tilburgse kermis... ga liever uurtje gamen dan 8 pleuro betalen voor een keertje over-de-kop-vliegen :)

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Verwijderd

Ik schrik van de weerstand die er is om eens te kijken hoe het staat met de Gamesindustrie.
Op mijn vraag : Wat vind je van de Nederlandse Gamesindustrie ? Werd geantwoord:

notgib
Whicked! www.hhfo.com

Door notgib - Friday 25 July 2003 16:56

In 1 woord? Een lachertje. En dat is erg erg jammer.

ReV3rEnD
Zoenmaster en Trekvlek

Door ReV3rEnD - Friday 25 July 2003 16:53

een woord:

Davilex

Jullie weten niet half wat er allemaal gebeurd en je kunt zeggen wat je wilt van Davilex , maar daar werkten creatieve, goeie gasten. En ze hebben het wel geprobeert.

Verwijderd

Geprobeerd met een d

Verwijderd

Zie ook : Ik heb zelf een rpg game gemaakt! Op ditzelfde forum. Zoiets vind ik dus leuk en interessant.

Al die gasten die denken dat het ophoud bij Davilex. Kijk ook naar Age of Wonders etc. Ook een Nederlands product. Ik denk namelijk dat er heel veel talent rondloopt in Nederland die in hun vrije tijd mooie dingen maken, maar overdag netwerkjes onderhouden. Als je het zo'n lachtertje vind, kom maar op met je eigen ding! Loser.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 18:34:
Zie ook : Ik heb zelf een rpg game gemaakt! Op ditzelfde forum. Zoiets vind ik dus leuk en interessant.

Al die gasten die denken dat het ophoud bij Davilex. Kijk ook naar Age of Wonders etc. Ook een Nederlands product. Ik denk namelijk dat er heel veel talent rondloopt in Nederland die in hun vrije tijd mooie dingen maken, maar overdag netwerkjes onderhouden. Als je het zo'n lachtertje vind, kom maar op met je eigen ding! Loser.
Tip: met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kun je je bericht bewerken...hoef je geen drie berichten achter elkaar te posten.

Daarnaast zal de gemiddelde consument die GEEN verstand heeft van hoe games worden gemaakt de Nederlandse gamesindustrie vergelijken met de rest van de wereld. En wat dat betreft stelt het in Nederland niet zo veel voor. Dus gelijk hebben ze wel. Dat er wat meer steun mag zijn voor de Nederlandse developers zijn we het allebei over eens, dat iemand een opmerking maakt als 'het is een lachertje' is dan ook niet geheel ongegrond, juist DAT iemand zo'n opmerking maakt moeten we zien te veranderen :)

Oh en door mensen voor loser uit te gaan maken zul je niet de feedback krijgen die je graag wil, dus dat kan je beter achterwege laten :/

Verwijderd

Misschien kijken of de jongens van Team Sigma willen komen. Voor wie ff niet meer weet wie team sigma was;
Het nederlandse bedrijfje wat met een revolutionaire RTS zou komen. Echter draaide twining(de financiër) vroegtijdig de geld kraan dicht, dus er is nooit een game gekomen. Wel wat screens en filmpjes.

Daarnaast zou ik op zo'n dag graag meer seminars willen zien dan standjes. Aangezien het bij standjes te intiem(offtopic, te lang bezig) en te druk kan worden. Met seminairs berijk je veel mensen met een goed verhaal.
Misschien zou je ipv standjes meer mogelijkheid kunnen bieden na een seminair, bv een borel of lunch na afloop, of een potje gamen :9 ?

Tot slot wil ik ook fff nog kwijt dat de nederlandse overheid en bedrijfsleven meer geld en interesse mag stoppen in de gamesindustrie.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25

Flapmo

and back is gigi!

Uh wordt dit nu een thread waarin jullie discuseren of waarin wij onze meningen geven over wat er leuk is?

Ik zou zeggen zorg voor een goede verhouding van uitleggen/vertellen/laten zien en interactie die de bezoekers hebben (zelf is proberen, zelf wat doen etc). Misschien is het mogelijk die lui een consumptiebon te geven, ik heb altijd zoveel honger/dorst dat ik omval ^^. Maar dat ben ik en was meer eigenbelang achtig :P. Verder een goede opstelling, kan me soms dood ergeren dat ik door 80 man moet lopen om bij zo'n plekkie te komen waar ik iets kan zien of bij die stand te komen waar ik wil zijn :0. Maar het belangrijkste is wat ik het eerst noemde, de verhouding horen/luisteren/zien en zelf doen/vragen en praten met die mensen.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

Mijn excuses , voor het woord loser. Ik vind het alleen zo kort door de bocht om dat als argument te geven. Cazz en Flapmo hebben goede id'en. Verder hadden we net een intressante discussie in de studio over wat nu de toekomst van gaming zou zijn. wat denken jullie?

Verwijderd

Toekomst van gamen is dat niet een beetje offtopic? well I dont care!
Ik denk zelf dat alles mobile wordt, aangezien dat meer voordelen heeft.
- fixed systemen (geen pc met nieuwe configs/hardware)
- reuseability van oude games (denk maar na de specs van je telefoon is gewoon snes of gameboy achtig)
- Minder warez en fraude gevoelig. Er kunnen nieuwe standaarden worden ontworpen zodat warez verleden tijd wordt.

Misschien allemaal een beetje kort beargumenteerd maar ik hoop dat het de kern raakt. Daarnaast zou ik nog een leuke uiteenzetting kunnen geven over de contents van een game ipv de systemen maar das voor later.

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 18:43:
[...]
Dat er wat meer steun mag zijn voor de Nederlandse developers zijn we het allebei over eens, dat iemand een opmerking maakt als 'het is een lachertje' is dan ook niet geheel ongegrond, juist DAT iemand zo'n opmerking maakt moeten we zien te veranderen :)
Dat wat ik :) En dit is precies de reactie die ik probeerde af te dwingen. Het stelt gewoon weinig voor en dat vind ik gewoon jammer. Als je het vergelijk met voetbal spelen Amerika en Japan Serie-A en Nederland 3e klasse amateurs.

We moeten het met zijn allen gewoon zien als een uitdaging, we zijn een van de rijkste landen ter wereld met een grote dekking van computers en internet + veel creatieve en technische hoogopgeleide mensen. Dan moet het toch gewoon lukken?

• Schuey
sorry jongens, team alternova kan niet komen :( :'(

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog tweakers geweest? (op mij na)

Ik vond het in elk geval een heel geslaagde dag, met zeer gevarieerde sprekers, en zeer gevarieerd publiek. Doen we volgend jaar weer :)
Pagina: 1